mijn zoontje heeft een paar open plekken op zn billen die echt tot bloedens toe keer op keer weer opengaan. hij krijgt het iedere keer als hij 's nachts flinke zure ontlasting in z'n luier heeft en daar dus uren in ligt. waar de meeste ontlasting gezeten heeft, heeft hij dan vuurrode plekken die zodra je ze schoonpoetst tot bloedens toe open gaan, iedere keer weer. aangezien het hele vochtige plekken zijn, helpt sudocreme amper, ook poeder helpt niet. we zijn nu al 5 dagen vanalles aan het proberen maar het wil niet dicht gaan, en het doet hem natuurlijk hardstikke pijn. iemand suggesties?
Voor de nacht de billetjes heel dik met vaseline insmeren dat hielp hier erg goed. Dan kan de ontlasing bijna niet in de huid trekken.
voor de nacht inderdaad heel dik insmeren, en overdag even met blote billen laten lopen, het is een beetje lastig, maar dan kunnen die plekken even goed drogen.
Zink-Olie van Dr. Swaab! Is hier een wondermiddel, iedere avond de billen goed insmeren, en er kan geen urine of ontlasting in de huid trekken. Ook zorgt de zink-olie ervoor dat de huid weer geneest. Succes ermee en een knuffel voor je kindje! Liefs xxx, Debby
zijn billetjes voorlopig niet schoonmaken met lotiondoekjes maar met een hydrofielwashandje met water. en wat al eerder gezegd is zoveel mogelijk met de billetjes in de droge lucht. veel succes. joyce
Devlin heeft dat ook gehad. niets hielp meer. ik liet devlin vaak met de billen bloot liggen wanneer ik zijn luier om deed deed ik insmeren met natusan luierzalf en daarover nog wat maizena en als ik dan luier moest verschonen deed ik zijn billen met een washandje met lauw water schoonmaken en daarna weer de luierzalf en de maizena binnen een paar dagen ging het al stukken beter! Hoop dat je hier wat aan hebt hoop dat het snel beter gaat met zijn billen! Succes ermee
Bij het verschonen de lotiondoekjes gebruiken voor het grove werk, daarna schoonmaken met water met een hydrofielwashandje. Daarna goed laten drogen. Daar even de tijd voor nemen. Dan smeren met zinkolie. Dit hielp mij het beste. Sterkte ermee.
De huid goed schoonmaken met lauwwarm water. Daarna goed drogen met een hydrofiele doek, dan nog even goed aan de lucht laten drogen. Vervolgens bepanthen ZALF smeren ( dit is vet), niet te dik. Dit zo'n 3x per dag herhalen. Als de plekken dicht zijn kan je sudocreme smeren, eerder niet, zinkzalf droogt namelijk de huid uit, terwijl het met open plekken juist goed vet moet blijven. Succes!
de laatste verschoonbeurt een halfuurtje terug was zo'n bloederig krijsdrama dat ik inderdaad toch maar de huisarts gebeld heb. ik denk dat ik met jullie tips ook wel een eind gekomen was, maar vind het zo enorm vervelend dat het hem zo pijn doet. ff huisarts gebeld en er ligt een zalf voor hem klaar, hopelijk helpt dat snel maar nogmaals bedankt voor alle tips, zal ze ff opschrijven, de volgende keer zal ik het uitproberen om te voorkomen dat het zo erg word als dat het nu is
Wij gebruiken zinkoliezalf, die van dr. Swaab of zelf gemaakt door de apotheek. Het voordeel is dat dit dus wel heel vet is. Zodra Eva rode billen krijgt, smeren we het erop en is de roodheid zo weg. Nu smeer ik vaak niets, ze heeft weinig poepluiers.
Hier wil gewone maizena ook helpen! Wat op de billetjes en een lepel in bad.. Dit haalt het vocht weg.. Dit wissel ik af met bepanthen creme of sudocreme.. Helpt echt goed!
Ik heb deze tip al vaker gegeven, dus heb hem even uit een ander topic gekopieerd, maar het volgende werkt echt heel erg goed; Ten eerste probeer zo zoveel mogelijk bij 1 product te blijven. Telkens afwisselen werkt alleen maar averechts, daar wordt de huid erg onrustig van. De allerbeste manier die ik gebruik om van (hele erge) luieruitslag af te komen is het volgende.. Dagelijks 1 of 2 (zit)badjes geven in groene Badedas. Groene Badedas werkt zuiverend voor de huid, het wordt ook aangeraden om hier zitbaden mee te nemen als je hechtingen hebt na de bevalling..Na het bad zachtjes droogdeppen en daarna nog even aan de lucht laten drogen. Als de billen droog zijn smeer ik er een dikke! laag Bepanthen op (let op dat je de zalf hebt en niet de creme) en doe de luier om. Bij elke andere luierwissel dep ik de billen af met koud/lauw water (ik maak een bakje water klaar met 3 drupjes groene Badedas) en elke keer gaat er een dikke laag Bepanthen op..Hier had ik met 1 a 2 dagen zeer goed resultaat mee.. Ik heb de groene Badedas bij het Kruitvat gekocht. Het wordt verkocht in een groene doos, dus let op dat je niet de gewone badschuim koopt... Mocht er na 1 a 2 dagen geen resultaat zijn of blijven er hardnekkige plekjes over, dan heeft je kindje misschien wel een schimmeltje en kun je dactarin halen bij de drogist, helpt heel goed..
Laat het vooral ook aan de huisarts zien, en laat ook zijn mondje (en jouw tepels als je bv geeft) checken op spruw. Zulke erge open billen heb je vaak bij een schimmelinfectie, en die zit dan vaak door het hele spijsverteringskanaal heen, van lippen tot billen. Verder: alleen schoonmaken met water en heel zacht washandje of prop watten, en lekker veel in de blote billen laten liggen!
mn huisarts wilde toch eerst nog even vaseline lanette creme uitproberen, en het is een wonder, maar het lijkt te werken! gewone vaseline maakte het veel erger, bepanthen creme hielp niet, sudocreme niet, zwitsal en maizena poeder niet, en zo hebben we nog wel 4 andere tubes creme staan die we door de maanden heen hebben geprobeerd (want dit is een terugkerend probleem), en dit heeft na 1 nacht de huid zoveel zachter en minder vurig gemaakt, het bloed ook veel minder! ik had niet verwacht dat dit middel zo anders zou werken dan pure vaseline
Zinkzalf gebruiken en met baby olie verwijderen. Met water kan je het niet eraf krijgen en gaat het veder irriteren. Met olie haal je het op een zachtere wijze eraf, zodat het niet verder open gaat staan. Na het badderen natuurlijk goed droog deppen. Dit hielp bij Eefje in ieder geval goed en ze heeft nu hele gave billetjes.
Hoe is het nu met de billetjes? Alles goed gekomen? Ik weet hoe erg het kan zijn, mijn zoontje had ook echt open plekken en bloedde ontzettend! Ik heb toen van de huisarts ik meen daktacort gehad, en daarnaast moest ik van de huisarts alles dicht "plamuren" met sudocreme. Dit werkte als een tierelier en zodra ik nu zie dat hij weer zijn billen rood heeft, smeer ik per direct sudocreme heel dik erop, dag erna is het dan al weg. Heel veel succes ermee
Wist je dat sudocreme hardstikke prikt op open wondjes? Probeer maar eens bij jezelf uit, je schrikt ervan...