Ik heb een open blaar op mijn hiel. De bovenste huid is er af. Mag hier een blarenpleister op? Ik lees verschillende verhalen. Ik heb nu geen sokken of schoenen aan zodat het wat kan drogen, maar het doet echt pijn en ik zie al op tegen naar bed gaan (mijn voeten zijn ijsblokken en ik kan dus niet slapen zonder sokken) en morgen met schoen aan.
Als je sokker aan doet zou ik er een gewone pleister opplakken zodat het gaasje op de open plek zit en verder aan de lucht laten drogen en genezen
Zou er geen blarenpleister op doen. Bij mijn zoontje een keer gedaan en de pleister was helemaal in de wond van de blaar vastgeplakt. Toen de pleister eenmaal weg was was de wond 2 keer zo groot. Hij heeft een week op slippers gelopen. Zou voor een gewone pleister gaan, eventueel met een vet gaasje, beste is laten drogen.
Het mag wel.. de pleister laat vanzelf een keer los. Maar wel goed schoonspoelen eerst. In principe is een open blaar een open wond. Maar ik zou er ook een gaasje op doen of een pleister. Deze kun je makkelijker verwijderen, zoveel mogelijk aan de open lucht laten genezen is beter.
Mepitel erop of een vet gaasje zodat het niet aan de wond gaat plakken. Daarover kan dan weer een lucht doorlatende pleister.
Ja zo'n bruine pleister mits je niet allergisch bent, dan een witte. Wel niet te dicht op de wond plakken, anders is het zo pijnlijk met eraf halen.
Dank je. Ik heb hem laten drogen (zag toen ook een dieper wondje in de blaar). Daarna betadine op gedaan, vetgaas erop en dan de bruine pleister. Wel is de blaar breder dus de pleister zit maar op dunne strookjes vast. Het vetgaas bedekt de hele blaar. Ik merk dat de pijn gelukkig al wel wat afzakt, ik had zo’n branderige pijn.