Toen ik dit vanochtend op het nieuws zag daarna de brief las schoten de tranen in mijn ogen. Wat een verschrikkelijke manier om met je verdriet publiek geconfronteerd te worden! Ik wil graag respect opbrengen voor kerk en geloof, maar dit soort praktijken houden mij bij de kerkdeuren weg! Open brief aan Jeanine Hennis / Katholiek Nieuwsblad
O my .. Wat een verschrikkelijke brief en wat ontzettend laag om iemand op deze manier publiekelijk te confronteren met haar verdriet. Ik vind dit echt niet kunnen, afschuwelijk.
Vreselijk schandalig om het verdriet van een ander persoon zo te misbruiken! Heel erg misselijkmakend zeg, jeeminee.
tactloos en walgelijk. Dat je een mening hebt is een ding, dat je dat denkt je punt te moeten beredeneren over de rug en de persoonlijke pijn van een ander is visieloos en onrespectvol en getuigt van onkunde en domheid. En de schrijfster is ook nog eens hoofdredactrice ... . Ethiek is ver te zoeken
En dan aan het eind nog even benoemen dat ze zelf wel twee kinderen heeft, in tegenstelling tot Hennis. Echt zó laag bij de grond...
Ik vind het echt vreselijk dat de hoofdredactrice (!) het persoonlijke leed van iemand die er niet om gevraagd heeft (en tegen publicatie was) moet gebruiken om haar standpunt duidelijk te maken. Het is ieders recht om voor of tegen abortus te zijn, maar de manier waarop deze mevrouw dit duidelijk meent te moeten maken vind ik zo laag bij de grond dat ik er geen andere woorden voor vind dan absoluut walgelijk.
En dan die reacties van gelovigen er onder. Back to the middeleeuwen. ' Branden in de hel' , 'Satan'. Bestaan zulke mensen echt nog? Blijkbaar