PERTH - Een Australische bibliothecaris houdt al 26 jaar de pluisjes uit zijn navel bij. Het leverde hem tot dusver al 22,1 gram rotzooi op, goed voor een plaatsje in het Guinness Book. Graham Barker (45) uit Perth gaat elke avond op pluisjesjacht. Terwijl het water van zijn douche op de gewenste temperatuur komt, pulkt hij lustig in zijn navel. Zijn buit stopt hij in een bokaal. Hij heeft nu al bijna een derde exemplaar gevuld met zijn merkwaardig verzamelobject. "Op een avond in Brisbane was ik me stierlijk aan het vervelen", doet Barker zijn verhaal. "Ik viste een pluisje uit mijn navel en vroeg me af hoeveel een mens van het spul uit z'n navel kon halen. De enige manier om daar achter te komen was het spul verzamelen. Mijn eerste 'oogst' stopte ik in een leeg doosje van een filmrolletje". Expert Intussen, ruim 26 jaar later, is de man een expert in de materie geworden. "De hoeveelheid rommel in je navel is sterk afhankelijk van de kleren die je draagt. Thermaal ondergoed staat borg voor de beste resultaten", verzekert hij. "Ik ben er ook achtergekomen dat de pluisjes doorgaans weggespoeld worden wanneer je onder de douche staat. "Het was dus evident dat ik op pluizenjacht ging voor ik me waste. Terwijl het water opwarmt, ga ik aan de slag".
het enige dat ik kon uitbrengen na het lezen en zien.... waarom??? Hij staat hiermee in het Guinness Book!! En ik maar denk dat je echt een prestatie voor moest leveren om daarin te komen. Nog even en je kan je oorsmeer op een stokje plakken en na een jaar heb je een oorsmeerlolly. Dit levert je ook vast een plekje in het Guinness Book op.
pluisje sin de navel. iek daar heb ik nog nooit van gehoort. heb even gekeken maar heb zelf niks gevonden haha. iek bahbah en dan ook nog bewaren. sta niet te kijken als hij ook potjes kopkaas heeft staan
JAK! Ik heb me trouwens afgevraagd of dat nou een typisch mannenverschijnsel is, ik heb nooit pluisjes in mn navel....
eeeuuull en ligt t aan mij of heeft ie ze op kleur verzameld?? en ik denk idd dat alleen mannen het hebben die hebben haren in en op en om hun navel waar de "pluisjes"achter blijven hangen (denk ik). maar euh bah bah bah
Dat ga je toch niet verzamelen! Hier af en toe een pluisje in mijn navel...maar hoe je er aan komt...geen idee Maare ik bewaar ze niet hoor hihihih