Open buikje op echo!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ladymoi2, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    De vk heeft me tig keer proberen gerust te stellen dat het normaal is dat het buikje nog niet dicht is maar kan er niets aan doen...ben heel erg ongerust!

Heb echo met 11 weken gehad en ze kon zien dat het buikje nog niet helemaal mooi dicht was, dus stukje darm buiten de buik, rond navelstreng. Over twee weken mot ik terug voor nog een echo dan moet het buikje wel helemaal goed dicht zijn. Volgens vk is het normaal maar in week 12 moet het al wel helemaal goed zijn, en dat wil ze dus zien op echo dat het mooi dicht is! Met eerlijk zeggen dat ik best wel bang ben dat het dan nog niet goed is.....maak mezelf helemaal gek hier!

Heeft iemand ooit zoiets gehoord na echo? Hoe is het afgelopen??

2. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helemaal niemand? :(

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Er was hier een paar weken geleden ook een topic over, hetzelfde verhaal. Daar lagen de darmen 2 weken later keurig in het buikje!
    Geen zorgen, het mag idd echt nog met deze termijn!

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier toevallig ook en vorige week op de echo was het netjes gesloten

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Is laatst ook een topic over geweest. Kan inderdaad voorkomen maar er is een hele grote kans dat het inderdaad gewoon dicht groeit !

6. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat moet dat schrikken zijn ik duim voor je dat het goed komt. Ik weet er helaas niets van maar ik weet dat het tot 12 weken dicht kan groeien. Sterkte

7. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    mijn nicht is ook bevallen vorig jaar van een flinke meid, met open buikje! na bevalling onmiddelijk geopereerd, wisten dit ook al van 13weken. en nu ... een flinke meid hoor!

8. eline20

eline20 Niet meer actief

Bij mijn zoontje was dit ook te zien tijdens de echo, 2 weken later terug gekomen en toen was alles goed!

9. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Tuurlijk mag je daar van schrikken, je had liever gehoord dat het meteen al goed was :) de darmpjes zitten altijd een stukje in de navelstreng, het ene babytje doet er wat langer over dan de andere voordat dat in het buikje is gegroeit.

Fijn dat je over 2 weken terug mag voor controle, even spannend, maar ik denk wel dat het dan goed is.

xxx

10. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties allemaal. Ben er zeker van geschrokken. Hoop dat het over twee weekjes allemaal mooi in buikje zit.

Wat eng jannieke....daar ben ik dus echt bang voor! Arme baby wat meteen geopereerd moet worden. :(

11. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

bij mij werd dat gezien met 12 weken, is niet meer weg gegaan.
    nu is hij bijna 3 en is met 9 maand geopereerd om alles weer terug in het buikje te krijgen.

hopelijk is over 2 weken alles terug in de buik. zo niet mag je me pb-en hoor, ik kan je veel vertellen over hoe het bij ons is gegaan en heb ook foto's hoe het na de ok eruit zag en hoe het er nu uit ziet.

12. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach wat erg. Waarom is ie pas met 9 maanden geopereerd. Ik dacht dat ze meteen na de bevalling gaan opereren!

Wat lag er allemaal buiten het buikje? :(ben nu toch wel heel erg ongerust.

13. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

dat komt omdat je verschillende gradaties hebt met een open buikje, een kleintje kunnen ze snel opereren maar een grote niet.
    onze zoon had een giant, wel de kleine variant van een giant hoor. ze wachten dan tot het kindje groot genoeg is, want er moet wel ruimte zijn om de ingewanden er weer in te krijgen.
    bij onze zoon waren de darmen en een deel van de lever uit.

ik kan me voorstellen dat je erg ongerust bent, dit is niet wat je verwacht van een zwangerschap.
    ga er gewoon eerst vanuit dat alles goed komt met je kindje. er kan nog genoeg gebeuren, ik werd gelijk doorgestuurd naar het umcg maar jij niet. dus dat zegt mij dat de vk verwacht dat het nog wel goed komt.

14. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Update: buikwand van mijn kleintje is dicht! Yessss...pfff ben zo blij. Hele last van me schouder! Heb me toch wel heel erg ongerust gemaakt.

15. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Fijn om te horen!!

Tuurlijk maak je je druk, nooit leuk om iets te horen wat op dat moment niet helemaal okee is.

Nu proberen te genieten!

Deel Deze Pagina