open doen of voor de deur laten staan??

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Oh ik heb het goed gelezen hoor. Zoals jij redeneert zou je verhaal gaan halen bij de betreffende persoon die iets over het asogedrag heeft gezegd. Zo werkt het dus niet in mijn ogen dus daar haak ik op in ;) Even serieus, als mijn zoon thuis komt met een verhaal over dat iemand iets gezegd heeft dan ga ik echt GEEN verhaal halen bij die persoon. Dat gedrag an sich vind ik al bijzonder merkwaardig ;)

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Nouuuu ik had dat wijf en die hond met de grond gelijk gemaakt. :x

:D:p grapje natuurlijk.

Met een hond erbij had ik uit het raam erbij. Zonder hond had ik open gedaan. Bij beide opties, wanneer het heel vervelend zou worden deur of raam weer dicht met de melding; normaal in gesprek of niet.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Waarom dan? Wanneer mijn kind met 'een vaag verhaal' thuis komt dat ik niet kan plaatsen, wandel ik ook rustig naar de ouder toe om eens te vragen wat er aan de hand is. En ik zou waarschijnlijk de hond ook wel mee nemen - want dan is die direct uitgelaten en scheelt het mij straks weer een loopje.

De boog kan niet altijd gespannen zijn, hè? Het hoeft niet per definitie zo te gaan zoals je zelf vreest... Ik zou gewoon uit nieuwsgierigheid even gaan babbelen en vragen wat er eigenlijk aan de hand is.

Mocht ik er overigens achter komen dat het MIJN kind was, die in de zandbak had geplast, had ik hem daarna vervolgens zelf ook nog even flink aangepakt. Ben je nou helemaal belatafeld ! En hij dient zich ook niet te bemoeien met andermans zaken of een grote mond op te zetten. :D

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik zou wel open doen (zonder hond uiteraard...). Als ze het al 'op je voorzien hebben' (om in de aso-termen te blijven), zul je toch eens moeten. Beleefd blijven, uitleggen wat er is gebeurd (ik zou het dan wel een beetje 'goed praten', immers deed het joch zelf niets, maar bemoeide zich er 'alleen maar mee'), mocht ze dan kwaad worden, bedreigen oid, melding van maken.

5. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    +1

Voor hetzelfde geld heeft dat kind er een heel fantasie verhaal op losgelaten. Dat je hem een mep verkocht hebt ofzo. Logisch dat die moeder verhaal komt halen.

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik zou ook gewoon open doen. Wie weet wat dat jongetje voor verhaal heeft opgehangen. En wat is er mis met gewoon zijn moeder netjes te woord te staan? Ik vind dat je op deze manier juist zwakte toont. En dat moet je juist niet doen, maar er boven blijven staan.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

En? Is ze nog geweest?

8. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Gewoon opendoen, met of zonder hond. Denk je echt dat ze zomaar op klaarlichte dag met mensen in de buurt die hond op je af zou laten gaan?! en dan nog betwijfel ik of die je wel echt zou bijten. Maar dat weet je natuurlijk niet.. ziet er wel intimiderend uit! :p

Als je gewoon zegt wat er is gebeurd op een normale manier dan is er toch niks aan de hand. Als ze dan gaat staan lopen vloeken schelden en tieren dan had ik ook de deur dichtgedaan en misschien wel even flink teruggescholden (mits ze zonder kind zou zijn).. waarschijnlijk vind ze het juist leuk dat er weer 1tje bang is voor haar.
    Doe gewoon wat je bij een andere 'normale' ouder ook zou doen.

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou gewoon open doen en rustig mijn kant van het verhaal vertellen.Kinderen maken het vaak altijd groter dan dat het is/was.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als ze bij mij aan de deur was gekomen met hond, zou ik haar gevraagd hebben om terug te komen zonder hond, aangezien mijn hond daar niet van gediend zou zijn. (Die had er overigens hard bovenuit geblaft. ;))

Komt ze zonder hond dan zou ik haar normaal te woord staan. Zodra ze zou beginnen met bedreigen en/of schelden en tieren zou ik zeggen dat ik daar niet van gediend ben, en dat ze terug kan komen wanneer ze een normaal gesprek kan voeren. Daarna zou ik de deur zachtjes sluiten. ;)

Dit heeft in mijn optiek meer effect dan haar maar buiten laten staan. Als ze is zoals zij zegt dat ze is dan weet de hele buurt dat toch wel. Ze zet met dat gedrag alleen maar zichzelf te kakken. Misschien valt het juist wel heel erg mee en komt ze alleen maar vragen naar jou kant van het verhaal.

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vind dat je volledig in je recht staat om iets over dat piesende kind te zeggen! Is hij nou helemaal gek geworden!! Daar spelen kindjes en het is dus flink onhygiënisch... Wat een onbeschoft gedrag zeg!
    Als mama dan verhaal komt halen had ik even duidelijk uitgelegd dat het niet normaal is dat haar zoon in de schoolzandbak staat te pissen... Jij gaat toch ook niet in haar tuin of andere openbare speelruimte staan sassen?!
    Aso-wijf of niet... Dan zeg je maar dat je er de volgende keer een melding van maakt bij de wijk-agent of wijk-sociaalwerker. Hoppa... Wat een achterlijk mens zeg!

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Heb je haar inmiddels al gesproken?

Logisch dat je er wat van zei hoor! En als ze voor de deur stond met die hond deed ik ook niet open. Mag ze eerst zonder hond en kind komen.

13. senta

senta Niet meer actief

Maar ze zegt net ze wist niet dat vriendje van dat kind wat plaste die moeder had.

eigenlijk al een zotte zituatie kind plast jij spreekt hem aan, vervolgens komt vriendje erbij je vraagt of die zich er niet mee wil bemoeien en dan komt mama verhaal halen.

Weet je ik zou gewoon even melding doen bij de wijkagent, even je verhaal vertellen, die hond meenemen slaat nergens op dat is intimideren, vertel de wijkagent even wat er speelt, zeker omdat je zegt alleen te zijn met je kindje.

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Toen ik klein was hadden wij ook zo een ASO familie in de wijk wonen, die kwamen ook vaak even verhaal halen. Lees: ruzie zoeken, schreeuwen, wilde handgebaren, etc.

tot onze hond het een keer zat was, een herdershond, en die heeft er eentje het ziekenhuis ingebeten.
    Sja, moet je maar niet in onze tuin komen en dreigen....

Je hebt volkomen gelijk dat je er iets van hebt gezegd...
    Aso moeder, aso zoontje...
    Heel sneu eigenlijk, maar zijn moeder hoort toch te weten dat plassen in de zandbak niet kan??
    Zou ze je dat echt kwalijk nemen dan? Dat je daar iets van gezegd hebt?
    Als ze mij zou bedreigen, zou ik haar duidelijk maken dat ik de politie bel.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #55 Damay77, 7 mei 2013
    Laatst bewerkt: 7 mei 2013
    Ze is nog niet geweest. Kwam haar wel ergens tegen maar ze weet niet dat ik diegene ben die jochie aan gesproken heeft:)
    Totdat zoonlief natuurlijk een keertje met mama mee is en mij aanwijst natuurlijk...
    Nou moet ik zeggen dat ik de hele dag niet thuis was dus weet niet of ze uberhaupt nog geweest is. En al zou ze wel geweest zijn dan had ik dat denk ik nog niet gauw gemerkt aangezien beide bellen (bel van toegangsdeur flat en mn deurbel) uit staan ivm belletje lellers en hondlief die dan vervolgens de hele tijd zit te blaffen hierdoor...
    Althans, beneden schijnt hij wel een beltoon te geven masr bij mij doet hij het niet.
    Dus ALS ze nog een keer komt dan zal ze moeten kloppen op het raam...
    Ik ga voor de optie bovenraam open. Leg haar gewoon uit wat er aan de hand is en als ze een grote bek heeft dan doe ik het raam dicht. Dikke doei.
    Maar ik merk wel dat ik meer op mn hoede ben:)
    Stom natuurlijk. Maar durf nu niet ineens met dochterlief bij de zandbak te zitten. Bang dat dst joch zn mammie gaat halen;) gelukkig is het de komende week geen zandbakweek dus hoop dat het daarna wat vergeten is. Heb mn vader maar niks verte,d hierover. Die "kent" haar (postbode) en is in staat om verhaal te gaan halen....
    Zit echt niet te wachten op dat gezeik. En daarnaast weet ik niet wat voor een vent ze heeft. Aan het uiterlijk van haar en kindlief zou ik zeggen dat vent ook niet zo'n lekker figuur is.

Deel Deze Pagina