Open gesprongen perineum ( na bevalling)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door msm, 3 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msm

msm Actief lid

31 okt 2020
    101
    44
    28
    Vrouw
    Hoi dames,

Na een heel goede bevalling gaat mijn genezing niet helemaal top.
    Naast daar er een wond was gaan wijken op mijn ene labia, is vandaag een stukje van mijn perineum weer open gesprongen. Ik zit inmiddels 3,5 week na de bevalling en maak mij hier best zorgen over.
    Wie heeft dit ook gehad en wat is er toen gedaan en hoe is het uiteindelijk geheeld?

2. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.866
    2.548
    113
    Ik heb niet bij het perineum gehad maar bij mij is wel rond 5/6 weken de inknip wond weer iets gaan wijken. Hierdoor kreeg ik een soort schaafwondje. Dit heeft nog een week of 2 geduurd.

Sterkte ermee! Anders even overleggen met verloskundige/gynaecoloog?

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.703
    113
    Bij mijn tweede, op natuurlijke wijze ingescheurd, is de hechting er op dag twee uit gevallen. Ik denk zelf achteraf dat 1 hechting wat weinig was, naar mijn idee had het ook dieper gehecht moeten worden. De kraam heeft nog overlegd met de verloskundige, maar er was niets meer aan te doen. Ik heb er op zich nooit last van gehad (is jaren geleden) maar ik heb dus een veel korter perineum nu.
    Maar ik denk niet dat ik er iets aan laat doen, ben bang er dan juist wel last van te krijgen.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Niet precies was jij hebt. Maar de genezing ging na mijn eerste ook niet helemaal goed. Drie maanden na de bevalling had ik nog zo'n last van de hechtingen. Bleek ik heel veel littekenweefsel te hebben. De gynaecoloog heeft toen alles opnieuw ophengehaald en opnieuw gehecht.

Deel Deze Pagina