Vorige week donderdag kreeg Esmae een wondje aan haar vinger. Er hing een stukje vel los maar niet heel schokkend. Paar dagen pleistertje erop (daar stond mevrouw op) en toen besloot ik om de pleister weg te laten want naar mijn idee deed het niet ten goede. Het plekje werd rood en begon er vies uit te zien. Afgelopen donderdag maakte ik de eerste foto en volgens de ha zat er een infectie bij de wond. Ik kreeg een antibioticazalf mee en de tip om voor het aanbrengen van de zalf haar handje in een biotex badje te doen. Omdat het één grote ziekenboeg is hier thuis, kon ik pas gosterenavond met het eerste badje beginnen en de eerste keer zalf (hieroverheen weer een pleister). Dus ze heeft pas 1 behandeling gehad. Maar vanmorgen schrok ik behoorlijk, het lijkt zich toch snel uit te breiden. Wat vinden jullie? Wat is de ervaring met een biotexbadje in combinatie met zalf?
Hier moesten we echt vaak een dun laagje ab-zalf smeren op een soortgelijk plekje. Dus echt 10x per dag smeren. Toen was het heel snel rustig.
Hier zei de ha dat het op een vinger er zo snel af gaat, dus gewoon telkens smeren; na het eten, na het handjes wassen, voor het slapen etc. Net zolang tot het rustig was, toen de kuur afmaken met 3x per dag. Werkte echt super goed, was razendsnel rustig.
Mijn dochter had exact hetzelfde twee maand geleden. Een klein wondje opgelopen, pleister erop en na twee dagen was het een vieze wond en een vinger die rood en dik was. De huisarts schreef meteen een antibioticakuur voor, hij zei dat dit soort ontstekingen tot een bloedvergiftiging kunnen leiden en een zalfje dan vaak niet voldoende helpt omdat het er snel af gaat. Ze moest ook meteen met de kuur beginnen en niet wachten tot 's avonds. Mijn dochter moest ook 2x per dag weken in biotex. Na een paar zag het er al veel beter uit.
Nu gewoon consequent smeren. Wschl heb je Fucidinezuur gekregen? Wanneer je het niet afplakt mag je 3x smeren en als je het afplakt mag je 2x smeren. Handen wassen heeft verder geen invloed op de werking omdat de zalf vrij snel door de huid wordt opgenomen. Hier ook weleens zo'n plek aan mijn zoon zijn teen gehad en was toen met consequent smeren snel over. Succes. Als ze koorts krijgt en ondanks smeren wordt het roder en groter en er komt een rode streep dan wel aan de bel trekken.
hier moest ik fusidine zalf ook 3 x per dag doen volgens mij bij de krentenbaard. Het maakt wel een soort 'fase' door zeg maar. Jongste kreeg er indertijd ook een antibiotica drankje bij (maar dat was op vakantie in Frankrijk) , weken hoefde niet - was ook moeilijk vanwege de locatie. Wel moesten we wassen met betadinescrub, om de huid overal goed te desinfecteren. Dit werd ons later in Nederland bij man en oudste dochter ook geadviseerd - alleen kregen zij geen antibiotica verder.
Ts is pas gisteren met de behandeling begonnen. Lijkt mij logisch dat het nu nog niet is op geknapt. Lijkt me goed om nu wel consequent te smeren én in een biotex badje. Gewoon doen wat de huisarts heeft voorgeschreven. Beterschap met de ziekenboeg
Aangezien je pas gisteren bent begonnen zou ik even 2 dagen nog doorgaan mrt smeren en biotex. Pleister zou ik jn avond eraf halen zodat de vinger goed kan "luchten" en wondje niet vochtig gaat blijven door de zalf. AB altijd afmaken anders heeft het geen nut. Hoelang moest je smeren?