Pijnlijke/gevoelige borst

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Ik heb al tijden wat last van mijn linkerborst. Niet echt pijnlijk, meer gevoelig. Omdat ik geen onregelmatigheden of andere gekke dingen voelde heb ik het een tijd zo gelaten, maar vorige week ben ik er dan toch maar even mee langs de huisarts geweest. Die voelde ook niets vreemds of onrustbarends, maar heeft me voor de zekerheid doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar is een mammografie en echo gemaakt, en gelukkig constateerde de arts dat er inderdaad geen gekke dingen zijn te zien. Alles zag er keurig en zoals het hoort uit. Erg fijn natuurlijk (ik ging daar ook eigenlijk wel van uit), maar wat veroorzaakt mijn klachten dan, zo vroeg ik hem. De arts gaf aan dat hij ontzettend veel vrouwen met niet echt te verklaren lichte gevoeligheid klachten voorbij ziet komen. Wellicht hormonaal, maar vaak gewoon niet echt met een duidelijk aanwijsbare reden.

    Dus nu vroeg ik me af, gewoon even voor mijn eigen idee: is iets dergelijks voor andere vrouwen hier op ZP herkenbaar? Wie heeft er ook wel eens last van (een) gevoelige borst(en), is het cyclusgebonden, en heb je er wel eens naar laten kijken door een arts?
     
  2. novaa

    novaa Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja heb ik last van maar eigenlijk altijd aan beide borsten. Ik weet haast zeker dat dat een hormonaal ding is bij me en ben daar dan ook verder niet mee bezig.

    Wel een keer één zere borst gehad, direct mee naar de dokter gegaan en toen bleek het duidelijk een ontsteking te zijn. Niets ergs verder.

    Wat voor gevoeligheid heb je precies last van?
     
  3. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Tja, moeilijk uit te leggen. Niet echt pijnlijk of zo, en ook niet altijd, af en toe is het gewoon gevoelig. Rechts ook wel eens, maar links duidelijk vaker.
     
  4. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja hoor hier ook en inderdaad hormonaal. Maar ik voel altijd hobbels en bobbels, veel klierweefsel. Ik heb al twee keer een mammografie gehad. Binnenkort wil ik weer even.

    Google maar eens op mastopathie. Ik weet niet of je veel koffie drinkt, maar het schijnt dat wanneer je koffie laat staan je ook minder last hebt van pijnlijke borsten.
     
  5. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.158
    477
    83
    NULL
    Ja hier ook. Paar maanden geleden echo en foto's gehad omdat ik een knobbel had. Maar dit komt door mastopathie.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik herken het wel, heb het vooral rechts en vooral rond de menstruatie maar soms ook tussendoor of als ik de hele dag met een bh heb rond gelopen.
    Heb ooit ook een onderzoek gehad op borstkanker (heb ook een knobbel)maar gelukkig niets aan de hand.
     

Deel Deze Pagina