Open huizen route zaterdag

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Zaterdag doen wij mee aan de open huizen route van de NVM. Nou zitten wij ons het volgende af te vragen.... En dat klinkt misschien heel stom....:)

Is het ook de bedoeling dat wij koffie gaan schenken of iets? Je ziet namelijk overal tips staan om te zorgen dat je huis lekker ruikt, waaronder het bakken van appeltaart...
    Mijn vriend zegt dat we dat dan ook aan moeten bieden, ik denk dat je het bakt voor de lekkere geur.. maar hoe gaat dit nu echt? Als je gewoon een huis gaat bezichtigen krijg je toch ook geen koffie? Of taart.....
    Hoe doen andere mensen die meedoen aan die dag dit? En zijn er nog andere tips behalve een schoon en opgeruimd (lees leeg gemaakt) huis?

Wie heeft het antwoord?

2. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Ik lees mee...wij doen ook mee 😁

3. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    O ik ven benieuwd wat wij zaterdag "aangeboden" krijgen dan.
    Wij gaan een huis bekijken. Haha mis wel helemaal niets.
    Ach zou ik ook niet erg vinden hoor.

4. Manque

Manque Niet meer actief

Heb drie Open Huizendagen bezocht en nog nooit iets aangeboden gekregen hoor. Maar goed, je zou wat glazen en een fles water neer kunnen zettn o.i.d. Geen taart bakken, is een beetje doorzichtig en niet nodig ;)

Verdere tips: geen huisdieren laten rondlopen en eigenlijk zou ik ook alles dat met de dieren te maken heeft even weghalen/in de schuur zetten.
    Ik zou ook niet teveel te huis gaan 'verkopen'. Tuurlijk, een paar positieve dingen benoemen is tot daar aan toe, maar ik kwam een paar keer tegen dat iemand meeliep alle kamers in en daar soort reclamepraatje hield over hoe fantastisch alles was terwijl het helemaal niet fantastisch was en ik alles zou strippen als ik het zou kopen.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#5 MMarianne, 29 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2016
    Zou er niet teveel van maken. Schoon, opgeruimd en een bosje bloemen op tafel is voldoende...en mochten er kijkers komen dan zou ik ze ook in principe hun eigen gang laten gaan, wel rondleiden maar niet de makelaar uithangen zeg maar.

6. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    MIjn makelaar zei: GEEN koffie schenken, ze komen je huis bekijken, en niet op visite ;)

Je huis netjes opruimen, lekker laten ruiken & een goede host zijn :)

7. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wij hebben destijds meegedaan aan de openhuizenroute.
    We hebben niets aangeboden.
    De mensen kwamen binnen, vulden hun naam in op een formulier en daarna leiden wij ze rond.

Toen er 1 keer teveel mensen waren, bleef 1 van ons even bij hen beneden of in de achtertuin terwijl de andere de andere mensen rondleidde.

We lieten echt geen mensen alleen in ons huis rondlopen.

Vragen over prijs kan je afdoen met: daarvoor kunt u contact opnemen met mijn makelaar.
    Ben positief, maar overdrijf niet.

Als mensen echt intersse hebben komen ze nog een keer langs voor een rondleiding met je makelaar.

8. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij doen ook mee, maar was niet van plan om koffie oid te serveren.
    Appeltaart bakken ook niet, zorg gewoon dat het huis lekker fris en schoon ruikt. Vind ik veel prettiger als een appeltaartlucht ;)

Verder inderdaad alle losse spulletjes weg, speelgoed opgeruimd, alles van de honden gaat weg. De honden en dochter gaan dagje bij opa en oma bivakkeren en verder een bosje bloemen op tafel en thats it.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Inderdaad zo min mogelijk persoonlijk maken. Ook veel spullen opruimen, zodat kijkers het alvast mentaal kunnen inrichten zonder verstoord te worden door speelgoed, je tandenborstel, de luieremmer, je vakantiefoto's etc :)

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb ook nog even gezocht op internet vandaag.... daar zie ik Ook op,meerdere site staan geen koffie en taart ofzo.... idd ze komen niet op visite:D
    Ik zorg dat alles spike en span is en een bosje bloemen en de Kids gaan naar opa en oma, dus dat is geregeld. Het kattenluikje gaat op slot, katten een paar uurtjes buiten, zullen ze vast ook wel overleven...

Nu maar duimen draaien dat er iemand komt....;)

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wij hebben 3 keer meegedaan en hebben ook nooit iets aangeboden. Zorg dat je alle ramen lekker open hebt dan is er veel frisse lucht en hangt er minder eigen lucht in huis.

Heel veel succes met de verkoop. Wij waren ons huis met een dag kwijt vorige week.

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Echt waar joh:$

Dan laten we hier de duimen maar draaien.... Hebben al iets anders gekocht namelijk:)

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ja een aantal kijkers op een dag en de makelaar belde op om door te geven dat ze weg waren en wat de mensen vonden en een uur later kreeg ik al een dik bod.

Heel veel succes!!!!

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben meerdere huizen bekeken tijdens openhuizenroutes (10 jaar terug en vorig jaar). Tien jaar terug bekeken we huizen in een stad/groot dorp en kregen we nooit iets aangeboden. Vorig jaar hebben we huizen in kleine dorpen/buitengebied bekeken en hier kregen we iedere keer iets aangeboden koffie/thee en vaak plak cake of luxe koek erbij.

15. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier 4 keer mee gedaan. En elke keer iets lekkers met koffie in huis gehaald. Ook om mensen te lokken. In ons complex stonden zeker 10 appartementen te koop. Dus wij hadden op de gemeenschappelijke deur een briefje hangen met huisnummer, koffie en iets lekkers.
    Daarbij kan ik me voorstellen dat als je er meerdere gaat bekijken het toch fijn is om ergens even iets te drinken.
    Absoluut geen verplichting en niet raar als je niks aanbied, maar bij ons werd het wel altijd aangenomen door iedereen. Uiteindelijk ook verkocht op de route als eerste appartement sinds een jaar (sinds degene daarvoor). Dat is nu 2 jaar geleden en ik zag laatst dat de eerste na ons nu ovb is verkocht. Dus in 3 jaar tijd waren enkel wij verkocht. Komt vast niet door de koffie, maar wellicht hebben we de koper daarmee wel binnen gelokt ;)

16. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Wij gaan naar de open huizen route en van mij hoeft er geen koffie en thee en gebak te zijn. Hier zijn de opendagen meestal zeer druk bezoch (vooral in onze prijsklasse) en dan zie ik het al voor me zo onhandig met het boordje en kopje tussen al die mensen.

Maar een schoon huis zonder persoonlijke spullen (foto's etc) is altijd wel prettig!

Succes voor de verkopers en de kopers natuurlijk want een huis zoeken blijft een ellende! Hahaa!

17. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    Wij zouden ook meedoen as zaterdag. Mijn idee was om een karaf water met wat glazen en een schaaltje met koekjes naast de formulieren die ingevuld moeten worden neer te zetten. Vind dat toch een bepaalde manier van gast vrijheid uitstralen. Ondanks dat wellicht niemand er gebruik van zou maken. Maar goed we zijn vandaag met iemand uit een bod gekomen,en we hoeven dus niet meer mee te doen!

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb de vorige open huizen dag huizen bezocht. Ik hoefde echt niks aangeboden te krijgen en liep het liefste alleen rond of de eigenaar op de achtergrond mee. Als het maar fris ruikt, dat vond ik het belangrijkste.

19. Freddie91

Freddie91 Lid

16 feb 2016
    74
    44
    18
    Vrouw
    Wij hebben tijdens de laatste open huizen dag route ons huis verkocht. Wij hadden niks aangeboden van koffie/thee oid. We hadden wel een schaal spekkies voor eventuele kinderen die meekwamen staan. Dat werd wel goed ontvangen :)

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik zet wel koffie en cake neer. Het Is toch een beetje rond lunchtijd dus sommige mensen hebben misschien wel trek als ze meerdere huizen willen bekijken.

Vorige week hadden We 2 mensen die voor de tweede keer kwamen kijken dus Had gehoopt dat open dag niet meer nodig was maar van beiden helaas niets meer gehoord.

Deel Deze Pagina