Open keuken en kruipende baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miran6, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gevaarlijke dingen achter slot en grendel (daar zijn mooie systeempjes voor in de handel) en de rest? Ach, als het geen kwaad kan? Mijn zoon en dochter mogen gewoon met pannen spelen en we leren ze aan dat als er gekookt wordt dat ze niet in de keuken mogen spelen (met de baby betekent dit dat zij dan in de box of kinderstoel zit)

De vuilnisbak is hier ook lang favoriet geweest, leren ze vanzelf weer af. Kan verder geen kwaad

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    mijn kleintje kan net 2weken kruipen en hij zit regelmatig in de keuken! Nu wil ik dat gewoon niet hebben omdat wij een soort wijnrek hebben naast de oven en gisteren trok hij er een fles uit (ik was 2seconden even niet aan het opletten) gelukkig viel hij niet kapot dus ik was erg blij. Maar ook onze oven wordt heet en als ik aan het koken ben vind ik het gewoon te gevaarlijk om met de pannen op het gas met een kind in de keuken te gaan staan. Ik heb verder geen bijzondere dingen in de kastjes staan, alle schoonmaakmiddelen staan in de kast onder de trap hoog op en plank. Maar toch vind ik het te gevaarlijk om hem daar te hebben.

Ik ga vandaag kijken voor traphekjes, moet ze in de rest van het huis ook nog hebben. Gisteren heb ik hem in een uur tijd 4x uit de keuken moeten halen hahahah.

xxxx

3. MiSe

MiSe Niet meer actief

Daarom ben ik dus voorstander van zo lang mogelijk de box gebruiken.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.075
    3.863
    113
    Hier ook een open keuken, maar eigenlijk gaat dat best goed of ik weet gewoon niet beter ;).
    Ik heb op 2 kastjes een kinderslot (schoonmaakmiddelen en keukenapparatuur met snijplaten etc.) en verder niet. Om het gasfornhuis heb ik zo'n Ikeabeschermplaat.
    De bakjes van de kat en hond blijven gewoon staan, ze eten alles altijd direct op en er staat alleen water. Ja, ik heb hem er al regelmatig uit zien drinken en de hondenbak is helemaal favoriet om met de handjes in te roeren, maar uit ervaring weet ik dat ze op een gegeven moment de interesse daar ook in verliezen.
    Toen ze nog echt baby waren, zette ik ze in de box of in de kinderstoel tijdens het koken. Nu roep ik alleen 'wegwezen!!! als ik de pannen afgiet, verder maakt het me niet uit of ze daar rondlopen.

5. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Wij hebben ook een open keuken. Geen moment een probleem. En ik ga ze ook niet overal bij weghouden...ze moeten toch leren. Ja ook als ze kruipen, dit werkte bij mijn jongens vrij goed. Ik probeer wel de achterste pitten te gebruiken.

Ik betrek ze zoveel mogelijk en dan is het leuke/spannende van het niet mogen er snel van af, tenminste hier wel.

Deel Deze Pagina