open keuken: 'slotjes' of nee blijven zeggen en weghalen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marykay, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

'slotjes' of weghouden

1. slotjes/sluitingen op keukenkastjes

2. consequent weghouden

3. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier ook geen slotjes, die komen er ook niet. Ze mag 1 kastje met plastic bakjes openmaken en mee spelen.. Verder mag ze nergens aankomen, en gelukkig luistert ze erg goed.
    Schoonmaakmiddelen ed staan in de kelder.

2. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij hebben een redelijk makkelijk meisje die niet zomaar alles overhoop trekt. We hebben de schoonmaakmiddelen hoog in de trapkast gezet, en verder op de keukenkastjes dus geen slotjes. Onze dochter mag ons ook altijd "helpen" met de vaatwasser en boodschappen uitpakken en verder taalt ze niet echt naar de keukenkastjes.
    Verder hebben we wel de scherpe messen in een andere la gelegd waar ze niet bij kan, hebben wel stopcontact plaatjes en ook een traphekje (trap zit in de woonkamer, dus als ik ff snel naar de wc moet ofzo heb ik geen zin dat ze opeens wel besluit zelf de trap op te gaan)
    De kattenbrokken staan ook nog gewoon en na haar een paar keer erbij weg gehaald te hebben vind ze die ook niet meer boeiend, als er geen kat bij zit.
    Wij zijn meer van het gevaarlijke dingen weghalen en verder vind ik het niet zo erg als ze aan de plant zit, die mag ze best aaien als ze de aarde er maar niet uit trekt. Ik heb geen zin om politie agentje te spelen.

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    slotjes. anders kun je tot in den treuren bezig blijven met weghalen en nee roepen. meestal zijn ze nog te klein om het goed te kunnen begrijpen als ze door krijgen dat deurtjes open kunnen.en probeer maar eens elke seconde van de dag allert te zijn. ik zou zelf geen rust hebben als ik geen slotjes had op gevaarlijke kasten.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Tuurlijk is dat gevaarlijk, maar wij hebben een deur van de woonkamer naar de keuken.
    Een deur die normaal gesproken altijd open staat, maar als ik haar even alleen moet laten in de woonkamer kan ik die deur dicht doen.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben nog nergens slotjes op, maar willen dat wel graag (iig op een paar kastjes). Weet iemand of er ergens slotjes/magneetjes te koop zijn die je niet in je kastje hoeft te boren? Wij huren dit huis, en die gaan niet blij zijn met boren in de keukendeurtjes... Iemand een idee?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op de kastjes met schoonmaakmiddelen e.d. zitten slotjes en dat geldt ook voor de lades met messen. Verder vinden we dat we vooral niet teveel Nee moeten zeggen op een dag.. ik zou daar ook gek van worden als ik de hele dag "neehee" te horen krijg.. hahaha:D

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou alleen een slotje op de schoonmaakmiddelen kast doen als je die daar hebt, en op de lades en kasten waar dingen instaan waarmee hij zich kan bezeren.. voor de rest zou ik concequent blijven en anders 1 kastje maken met plastick bakjes waar hij in kan rommelen dan is de lol er zo vanaf als het ineens mag en er geen aandacht meer aan word geschonken... werkte hier heel goed! had het ook eens gelezen als tip hier op zp....

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Weg halen in combinatie. Met beveligen.

Ga het risico niet nemen, En heb ook geen zin om tien keer per dag te moeten zeggen daar mag je niet aan komen. Dus mijn huis is van af me dochter gaat kruipen dochter proef. Tot die periode ook weer voor bij is. Plus er gaat een hekje voor de keuken. Hou totaal niet van kinderen in de keuken zeker niet als ik moet koken. me zoon ging altijd voor het hekje spelen en dat ging goed. Twee jaar op een heel leven is niks. Dan een ding niet goed doen en dan levensgevaarlijke situatie.s krijgen. Mijn mening.
    ;)

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Alle kasten zijn open, behalve de kast met schoonmaakmiddelen. Het kost meer energie om consequent te zijn, maar op langer termijn wel effectiever. Nadeel is dat het wel fout kan gaan.. maar verder dan pannen en doekjes komen ze gelukkig niet

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik kan consequent zijn wat ik wil maar sommige dingen liet/laat ze gewoon niet met rust. Ik kon Kyra de hele dag weghalen bij bepaalde dingen en ergens anders neerzetten maar dat had weinig tot geen effect. Daarom hebben wij voor slotjes gekozen, en we zijn ook consequent gebleven want dan nog probeerde ze ze open te maken.

11. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier ook, ben ook erg blij met het hekje, al ga ik wel nog een slotje zetten op het kastje met schoonmaakmiddelen, gewoon voor de zekerheid.
    Verder ga ik nergens slotjes opzetten, ze moet maar leren dat ze niet overal aan mag zitten, als we op visite zijn, zit er immers ook niet op alle deurtjes/lades een slotje.

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Wij hebben geen slotjes, wel een deur die dicht kan.
    Ze heeft er hier ook weinig interesse in. Heel af en toe trekt ze eens een deurtje open en kijkt naar binnen en doet hem dan meteen dicht. Verder is ze ook niet alleen in de keuken.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben wel kindveilige sluitingen op het gootsteenkastje en het kastje met de kruiden. Beide uit veiligheidsoverwegingen. Verder nergens sloten op gedaan. Ik ben er namelijk van overtuigd dat je nooit 100% alert bent en een slokje gootsteenontstopper (hebben we niet in huis dus verkeerd voorbeeld :D) is zo weg hoor!

We hebben ook een tuinhekje achter (sloot) en het hekje van de voortuin gaat op slot als M in de tuin speelt (auto's).

Better safe than sorry ...

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Moet zeggen dat m'n dochter het nooit echt interessant heeft gevonden aan spulletjes te zitten.

Daarnaast staan de schoonmaakmiddelen hoog in de douche opgeborgen, waar ik zelf soms niet eens meer bij kom.

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    keukenkastje met schoonmaak middelen zit een slotje (veiligheid) de rest met pannen en keuken doeken consuquent nee zeggen

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

slotjes erop hier.
    werd er gek van om elke keer op te staan er weg te halen en nee te zeggen.
    Nu zeg ik gewoon NEE als ze erbij komt maar hoef ik niet gelijk op te springen om mijn borden en pannen van de vloer te "redden"

17. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Even een vraagje wat hier wel op aansluit maar geen antwoord op de ts vraag is.

Wat voor kinderbeveiliging hebben jullie? Ik zoek namelijk klemmen voor mijn keukenkastjes maar wil liever niet in mijn keuken boren. Ik ga dus wel mijn keukenkastjes en laden beveiligen. Doodsbenauwd dat ze iets drinkt wat giftig is!!!!

18. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hier nog geen slotjes op de deurtjes hij is nooit alleen in de keuken. Maar heb ooit bij de blokker weleens zo'n curverbox gezien met kinderslot erop waar dus al je schoonmaakspul in kan en nu kan ik die dus nergens vinden. Weet iemand waar je die kan kopen zodat ik geen slotjes erop hoef te doen en wel stel dat hij ooit eens alleen in de keuken is een veilig gevoel heb.

19. adi

adi Niet meer actief

Heel interessante topic (en hier inmiddels ook van toepassing).

Heeft iemand ook een ingebouwde magnetron in de onderste gedeelte van de open keuken? Wij wel en het is heel aantrekkelijk iets door al die knopjes natuurlijk ;)
    Maar daar kan ik ook geen slotje op zetten... dus???????????

20. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    @TS Wij hebben een slotje op het keukenkastje met de schoonmaakspullen, èn een traphekje voor de ingang van de keuken (zodat de drinkensbak van de hond en de katten veilig staat, evenals de kattenbak). Als hij in de keuken mag weet hij dat hij uit bepaalde kastjes moet afblijven.

@Sunnycloud Wij hebben zoiets Jippies Veiligheidshaakjes Classic (3 Stuks) | Veiligheid | Baby-Dump . Kan je gewoon halen bij de bouwmarkten. Maar dan moet je wel in je keukenastjes boren, maar dan wel aan de binnenkant.

@Adi Yup wij hebben een combimagnetron onder het gasfornuis. Door consequent nee te zeggen blijft hij er redelijk vanaf. Maar wij hebben ook een traphekje in de keuken waardoor hij dus niet altijd in de keuken kan. Want die piepjes die de knopjes geven blijft natuurlijk altijd leuk :D. Verder zorgen wij ervoor dat er nooit iets in de combi-magnetron staat. Mocht Ruben hem per ongeluk aanzetten, kan er niks verbranden oid.

Deel Deze Pagina