open keuken: 'slotjes' of nee blijven zeggen en weghalen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marykay, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

'slotjes' of weghouden

1. slotjes/sluitingen op keukenkastjes

2. consequent weghouden

3. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier een open keuken met een deuropening zonder deur, ook een traphekje geplaatst. ideaal! voorheen ging ie aldoor direct naar de schoonmaakmiddelen (onder het aanrecht, verder passen ze nergens in de keuken) en ook als de vaatwasser deur open stond wilde hij er meteen bij (moet er niet aan denken dat ie een scherp mes te pakken had gekregen)
    dus binnen 1 of 2 weken nadat ie mobiel was hebben we een traphek geplaatst.
    voor de rest is het wel altijd consequent nee zeggen en erbij weghalen. bijvoorbeeld de dvd speler en planten. maar hij luistert echt voor geen meter :p maar dat komt nog wel hopelijk..
    ik vind dat je bij geen gevaarlijke situaties inderdaad nee moet blijven zeggen, maar bijv. met schoonmaakmiddelen stopcontacten e.d.; stel dat je 1 seconde niet oplet en nee wil zeggen als ze zichzelf net een oplawaai geven of een fles chloor leegdrinken... nee dan liever beveiligen!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ging het eigenlijk van begin af aan goed.. met betrekking tot uit de kastjes blijven :)
    Alleen de schoonmaakmiddelen zitten achter slot en grendel.
    En ja natuurlijk haalt ze weleens wat uit de kasten.. maar eigenlijk toch maar heel weinig.
    De koelkast is veel leuker...
    (en daar past geen slotje op dus)

3. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties! Nou ik ben eruit, we doen in iedergeval een slotje op het gootsteenkastje daar is de afvalbak en schoonmaakmiddelen. We hebben ook geen andere plek om die spullen neer te zetten. Het pannenkastje en la met lege doosjes mag hij dan wel in en misschien gaat de aardigheid er dan wel snel af.

@Adi wij hebben de combi ook laag. Hij kan nog net niet goed bij de knopjes, maar hier ga ik wel nee zeggen en weghalen, want als ik een keer een taart aan het bakken ben vind ik dat veel te gevaarlijk als hij aan het deurtje hangt. Of op stop drukt en mijn taart mislukt. ; )

4. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hier geen slotjes. Onze zoon is dol op plastic bakjes, dus die kast weet hij heel goed te vinden. Onze schoonmaak spullen zitten goed opgeborgen in afgesloten tupperware dozen.
    We hebben hem meteen geleerd hoe hij een lade dicht moet doen zodat zijn vingers er niet tussen kunnen komen, werkt onwijs goed!!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wij hebben overignns voor de oven wel een krukje in de keuken
    daar kan ze op zittne... en wachten tot het klaar is

dan roept ze "koekjes! zijn jullie al klaar?!? koekjes!!!!!!!"
    maajra.. 2,5 nu he :)

ze helpt ook elke dag in de keuken.. echt al vanaf dat het kan.
    eerst in de kinderstoel met het blad erbij.. boontjes in de pan doen of iets dergelijks..
    Nu inmiddels op een krukje naast de aanrecht..
    en op die manier had ze altijd genoeg dingen om te doen/te kijken zonder alle kastjes open te hoeven maken als je even niet oplet.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Wij hebben in de keuken één kasje voor Ilana, waar haar melkjes, watertjes, fruitpakjes en sapjes instaan. Daar mag ze als ze dorst heeft wat uithalen. We zeggen alleen nee als ze te vaak naar onze mening de sapjes eruit pikt.
    In de rest van de kastjes komt ze niet meer (ja, het laatje met de lepeltjes als ze een yoghurtje gaat eten).
    Keuken is gewoon open, maar ik hou haar wel in de gaten als ze daarheen gaat.

7. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

wij hadden van prenatal speciale sloten voor de keukenkastjes en laadjes maar onze dochter weet precies hoe ze het open kunt krijgen pfff
    dus nu heb ik overal touwjes van handvat naar handvat pff geen gezicht maarja
    schoonmaakmiddelen staan bovenin in een kast dus daar ken ze niet bij
    maar ook aan onze dressoir zit ze aan in laadjes en deuren open en dicht en stereo pfff
    ik word er zo moe van
    nu gaat ze zelf op een kruk staan om bij de gasvoornuis enz te komen pfff
    ze zit echt overal aan
    maar ook bij oma´s enz
    ik ben heel de dag polictievrouw aan het spelen
    maarja eens houd dat denk ik ook wel eens mee op
    zal wel een fase zijn

gr Citta en succes

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben een slotje op de kast met gevaarlijke middelen. weghouden is een optie maar een kind blijft een kind en ja die overtreden wel is de regels om te kijken hoever ze kunnen gaan. ook is het vaak zo dat als je je kond omdraait de regels in de ogen van je kind niet meer gelden.

zekere voor het onzekere dus en gewoon een slotje op de kasten. zou het me nooit vergeven als er wat gebeurde

9. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ehhh niet om vervelend te doen, maar ik zag dat je kindje nu 16 maanden is. De beruchte peuterpuberteit komt eraan en dan zijn tupperware-doosjes echt niet meer veilig genoeg om je gevaarlijke spullen in op te bergen. Die kunnen ze dan makkelijk open krijgen. En als ze eenmaal weten hoe die doosjes open gaan, dan blijven ze het doen. Goed opgevoed of niet, het blijft een peuter die dan heel erg zijn grenzen aan het verkennen is

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Beide: leren dat het niet mag, maar zéker ook slotjes om te voorkomen dat het toch een keer misgaat als je even afgeleid bent.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon heeft een periode gehad toen zat hij steeds in de keukenkastjes ik heb toen wel "slotjes"geplaatst en ben er heel blij mee! Als mijn zoon nu eens in de keuken is en ik in de kamer dan zit ik nergens overin hij kan ze tot nu nog steeds niet open krijgen.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Iemand nog een tip over het soort "slotjes"???? Bestaan ze ook zonder dat je hoeft te boren???

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

ja die zijn er zeker. als je 2 keukenkastjes hebt die met de tegenelkaar aan sluiten (bedoel dus met de handvatten langs elkaar) dan kun je daar speciale boog omheen hangen. ook heb je er een waarbij je op elk keukenkastje een plakkertje plakt met een soort knop en om deze knop span je een strakke kunststof elasthiek

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heb nu consequent weghouden. Ik zeg nu steeds nee en zet Emma dan ergens anders neer. Ze snapt het misschien niet helemaal maar heeft wel door als ze iets doet wat niet mag, ze is een echte boef:)
    Straks als Emma gaat lopen zal ik er wel slotjes opdoen, dit omdat we de schoonmaakmiddelen laag hebben (geen ruimte ergens anders) en ik moet er niet aan denken dat ze daar aanzit.
    Bij de trap komt dan ook een traphekje

15. tulip

tulip Niet meer actief

idd, hier is de neefase bij dochterlief in getreden, pff, gek wordt je ervan. ;)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat ik mn eigen dan trouwens eigenlijk af vraag, zijn jullie kindjes dan ook echt zo verzot op die kastjes? Opendoen, dichtdoen, leeg maken, terug erin zetten enzo dan? Denk dat daar dan dus ook een groot verschil zit in wat voor maatregelen je neemt.

Hier hebben ze dat namelijk echt geen van drie ooit gehad dat ze er niet bij vandaan wilden ofzo. Misschien als ze nou elke dag aan de kastjes zouden zitten en ook aan de spulletjes zouden zitten wij ook voor slotjes of wegzetten gekozen hadden.

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    #58 yinte, 11 jun 2010
    Laatst bewerkt: 11 jun 2010
    hanneke@ ja constand alles overal uitrekken en dan ben je de hele dag politieagentje aan het spelen. 1000 keer la open la dicht vingers ertussen. dus hier gewoon slotjes probleem gedeeltelijk opgelost. (het moet nog steeds open maar kan niet meer zover open dat alles er steeds uitligt) ik vind het voor mezelf ook prettig. ik hoef niet elke seconde superallert te zijn want hij kan niet bij de gevaarlijke spullen komen. hoe goed je ook oplet je hebt altijd wel een moment dat je ff afgeleid was. nu is hij nog klein en kan je hem nog goed volgen maar over 1 of 2 jaar wordt dat wel ff anders. ondertussen blijven we hem gewoon vertellen dat hij er niet in mag trouwens dus daar is niks aan veranderd.

18. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb alle handvaten eraf gehaald. Probleem opgelost.
    Wel een gedoe voor mezelf om ze open te krijgen, maar daar wen je wel aan.

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier niks op slot, heb dus ook nooit politieagentje hoeven spelen. Schoonmaakmiddelen staan onderin,maar wel achter de prullenbak en altijd alles stevig op slot. Moet zeggen Mason heeft er ook nooit naar omgekeken. Het interesseert hem weinig. Pannenkastje is wel favoriet geweest :D

Deel Deze Pagina