Hallo, Nou, de titel zegt het al, wij hebben een open keuken, de toegang is 120cm. We kunnen alle kastjes gaan sluiten, het koken afschermen etc. maar ik wil liever dat de keuken verboden toegang wordt. Dus er moet iets van een hek komen. Daartoe heb ik deze optie gevonden Afgrendelhek 270 cm BUDGET | Assortiment traphekjes/ kinderhekjes | Boxenland Heeft iemand ervaring met zo´n hek, of heeft iemand een betere tip om dit aan te pakken Sorry, niet al mijn leestekens werken...
Hoi, wij hebben deze Afgrendelhek 183 cm (wit) | Assortiment traphekjes/ kinderhekjes | Boxenland ZE kruipt nog niet en het was meer bedoelt om hond en kind te kunnen scheiden indien nodig. bevalt heel goed, prima kwaliteit en levering. Ik heb ook lang nagedacht maar dit is echt de beste optie
mijn schoonouders hebben ook een open keuken en als Tycho daar is en mijn schoonmoeder kookt en ze is alleen met Tycho, dan gaat hij in zijn box.De ene keer vindt hij het geweldig maar de andere keer wat minder.... xxx
wij hebben ook zo'n hekje en is echt ideaal.. ons zoontje probeert welleens of die het hekje open krijgt maar dat lukt natuurlijk niet.. overigens mag ons zoontje soms wel in de keuken komen als we bijv niet aant het koken zijn of als de oven niet aan staat.. maar als we aant koken zijn weet hij gewoon dat het verboden gebied is.. in de box hebben we ook geprobeerd maar aangezien het eten niet binnen paar minuten klaar is, duurde dit vaak te lang voor hem.. nu kan die gewoon lekker 'rond rennen' zonder dat we ons ergens zorgen over hoeven te maken
mmm, dank voor jullie reacties. Net een discussie met man, hij is van mening dat een hek niet nodig is. Hij vind dat we goed moeten opletten en dat we zoon wel kunnen leren dat hij tijdens het koken uit de buurt moet blijven. Maar ik voel mij al zo´n politieagent, het hek leek mij juist een praktische oplossing. Box was tot voor kort de oplossing, hij kon er best een poosje in spelen, maar nu is hij het veel sneller zat, hoewel ik hem dan niet altijd zijn zin geef vind ik het wel sneu en vervelend om te koken met een ontevreden kind in de box. Hij kan ook best een tijd in zijn speelhoek zijn, maar na een poosje is zijn belangstelling voor de keuken gewekt en overtuig hem dan maar eens dat het een no go gebied is.
Hier hebben we nooit een hek gehad, is niet eens bij me opgekomen. Idd leren dat hij er niet mag komen. Mij kinderen komen trouwens wel gewoon in de keuken, maar hebben nooit in de kastjes ed gezeten. Mijn zoon heeft heel goed geleerd dat het niet mag en mijn dochter ben ik het nu aan het leren. Gaat prima zonder een hekje.
Trouwens, als ik aan het koken was zette ik mijn zoon weleens in de kinderstoel in naast me met een stuk komkommer oid. Vond hij prima, kon hij lekker kijken wat ik aan het doen was.
@Kiwi1, hebben jullie ook geen andere maatregelen, slotje op kastje of een scherm om het gasfornuis vraagteken. Ik begin het eens te worden met man, maar vraag mij af in hoeverre je dingen voor moet zijn, man geeft aan liever eens aan te kijken wat ons boefje allemaal uithaalt en daar dan pas oplossingen voor zoeken. Grrr ik was zelf ooit ook zo lekker nuchter, en toen werd ik mama.....haha
Lisa staat meestal op een krukje naast me als ik aan het koken ben. Niet direct aan het gasfornuis uiteraard, maar iets ernaast. Dit doen we al een tijdje, half jaartje ofzo. Vaak til ik haar ook op als ik alleen nog maar wat moet roeren of omdraaien. Ze vindt het gewoon erg gezellig om erbij te zijn. Wij hebben geen open keuken trouwens, maar de deur is altijd open . Enige wat wel eens gebeurt is dat Lisa een boterham of koekjes pakt, maar het is gewoon veilig. Als we aan het koken zijn mogen de kinderen niet alleen in de keuken.
Haha, snap het wel hoor. Je wilt er zeker van zijn dat er geen enge dingen gebeuren. Nee, we hebben geen maatregelen getroffen in de keuken. Ik vind dat zelf niet nodig. Het aanleren ging hier eigenlijk best soepel.
Wij hebben wel een kinderslotje op het gootsteenkastje, waar de schoonmaakmiddelen staan. Ze hebben een periode wel in de kastjes geneusd, maar doen dat al een hele tijd niet meer.
wij hebben geen open keuken, maar de deur staat altijd open. ze speelt in de keuken, ik neem wat van dr speeltjes mee. de kastjes mag ze niet bij, ze heeft 1 la waar plastic bakjes in liggen, dat mag. de rest wil ze wel eens proberen, maar dat is snel aangeleerd. wel wil ik misschien een rekje om de kookplaat, gewoon voor de zekerheid, dat ze niet aan een koekenpanhandvat pakt, als ze straks kan lopen. als ze erg baldadig is, gaat ze in de kinderstoel, krjgt een pollepel of stukje komkommer/paprika en kan ze meekijken. zo'n hek hebben we wel om de houtkachel heen, en in de bijkeuken waar de schoonmaakmiddelen staan, is wel een veiligheidsdingetje op het deurtje. verder niks afgegrendeld of weggezet hier, ze leert het prima!
Hier geen open keuken.. Ik heb slotjes op de kastjes en wil nog graag gaan kijken voor zon gasfornuisschermpje..
Wij hebben alleen het kastje met de schoonmaakmiddelen beveiligd en de la met grote messen en scharen. De rest dus niet. Dochter zit vaak in de keuken te spelen als ik aan het koken ben, ik geef haar een pan en een lepel en ze vermaakt zich wel ff. Als ze echt vervelend is tijdens het koken, zet ik ff een dvdtje aan
Hier een open keuken en nergens slotjes of iets dergelijks op. De schoonmaakspullen heb ik in een bovenkastje gezet zodat ze er niet bij kan (er komt een dag dat ze ook die slotjes wel los krijgen). En voor de rest? Rustig laten rommelen. Als ik aan het koken ben en ze wil bij me zijn gaat ze lekker in de kinderstoel (op hoogte) zodat ze alles kan zien, wat eten in haar knuistje en ze is tevreden!
wij hebben ook een open keuken. de doorgang is 2,5 meter en dus niet bepaald geschikt voor hekjes... nooit gehad dus en nooit problemen gehad. We hadden wel een BOX Hier zitten trouwens magneetsloten op de kastjes met messen e.d. en de schoonmaakmiddelen. En oja, op een kastje waar onder ander het knijpfruit in zit..
hier ook open keuken en geen hakje oid. deuren/lades niet op slot. schoonmaakmiddelen staan niet in de keuken. Kids komen niet in de kastjes. met koken altijd erg alert op waar de kids zijn. stelen van koekepannen ed altijd naar binnen gedraaid zodat ze niet uitsteken en makkelijk te pakken zijn. ook hier vind mn oudste het erg leuk om mee te kijken met koken, eerst in de kinderstoel, nu vaak staand op har stokke stoel waar ze zelf op kan klimmen. altijd afgesproken dat zodra ik wegloop bij het gas (liever niet, maar soms moet het) dat zij dan niet op de stoel mag staan als ik er niet bij ben. dit gaat heel erg goed!!! en ja, de angst voor verbranden oid zit er hier erg goed in...mn oudste heeft met 13 mnd haar beide handen verbrand aan een gaskachel in een vakantie huisje. toch gaat het thuis goed met een open keuken!
Hier ook open keuken. Peuter nu 2,5 heeft 1 eigen kastje met plastic gehad waar hij in mocht. Niks op slot, geen hek, geen box. Je bent er toch bij? Aanleren dat het niet mag, ik weet niet eens meer dat ik heb moeten waarschuwen, hij zal niks geks doen. Zelfs messen en schoonmaakmiddelen zou hij kunnen pakken in theorie. Maar hoe kan dat, als je er zelf bij bent? Mijn dochter moet ik het ook nog gaan leren die is nu 8 mnd. In het begin wil ik wel schoonmaakspullen en messen ed weg halen voor haar, zij is nieuwsgieriger dan haar broer. Maar het plan is ook aanleren. Bij het koken zit mijn oudste vaak op het aanrecht op een 'leeg stuk' waar hij geen kwaad kan en rauwkost peuzelt. Kleinste op een kleed op de grond.
Wij hebben wel een hekje.. Vind het ideaal en een heel fijn idee.. Ik vind dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn.. een ongeluk zit in zo'n klein hoekje.. en je kan het ze nog zo goed aanleren/afleren maar het blijven kinderen.. iets doen wat niet mag blijft toch het spannendste.. Moet wel even toelichten dat mijn man en vader bij de brandweer zitten en je soms de vreselijkste verhalen te horen krijgt.. Daardoor wordt je misschien ook te voorzichtig? het zet je in ieder geval wel met alles aan het denken...
Tegenwoordig is Tycho heel erg geinteresserd in Sesamstraat. En laat dat nu net op de tijd komen dat ik meestal ga beginnen met koken/tafel dekken? Dus Tycho in de box en die staat/zit/hangt dan sesamstraat te kijken. Als het is afgelopen dan heeft hij vaak wel wat in zn box gevonden om mee te spelen (ik leg er elke keer weer nieuwe dingen in) en als hij het toch niet zo leuk vindt geef ik hem een grote plastic kom, een plastig lepel en een plastic garde en gaat hij ook "koken". Paar blokken in die bak en roeren maar! Overigens gaat ycho ook 's ochtends nog in de box zodat ik even dingen kan doen in het huishouden waarbij ik geen nieuwsgierige dreumes om me heen hoeft te hebben (schoonmaken wc's of dweilen vd woonkamer bijv.) Ik zit nog even te bedenken hoe we dat straks moeten doen als onze 2e geboren is hahah xx