Tot welke leeftijd baby laten boeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mango26, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ok, ik voel me nu heel oliedom... :D
    Maar tot welke leeftijd laat je een baby (handmatig dwz met klopjes geven) boeren?
    Ik merk dat er soms bij ons manneke zelfs na 10 minuten kloppen geen boer komt en dan geef ik het op, vervolgens gaat hij op het speelkleed liggen en komen ze vanzelf...

Met name in de nacht vind ik het lastig, ik wil niet dat hij last krijgt van een luchtbel, maar ik blijf soms kloppen...

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    ik doe het nog regelmatig bij de kleine meid hoor! ze is nu bijna 10 maanden. Ik merk dat als ze niet boert dat hij nog best dwars kan zitten.

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Maar als het niet komt?
    Net ook, hij was zo moe dat hij tijdens zn laatste fles in slaap viel, ik hoor ergens een luchtbel in zn buik, maar ben echt 10 minuten bezig geweest zonder resultaat...
    Ik wil ook weer niet zo lang doorgaan dat hij wakker wordt, dilemma...

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Anders even op zijn buik leggen dat werkt hier ook vaak.

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Herkenbaar probleem. Hier komen de boertjes vaak ook niet, als ik hem daarna op zijn buik leg in de box ofzo komen ze ineens wel. Toch heeft hij er ook nog wel eens last van, ooit komen ze wel als ik hem eerst even op zijn rug leg, en daarna weer laat boeren. Ik probeer het daarom voor de zekerheid voordat hij naar bed gaat ook nog even zodat ik (haast) zeker weet dat er geen boer meer dwars zit, maar ook dan wordt hij er toch heel soms wakker voor/van. En soms voel ik me echt schuldig, want dan haal ik hem na zijn slaapje uit bed en komt er ineens nog een grote boer... Maar ja, ik kan er eigenlijk ook niets aan doen als ik het eerst een minuut of 10 geprobeerd heb, toch?

In de nacht en met de fles van 11 uur (zijn inmiddels vervallen, tenzij 5 uur nog nacht is;)) had ik er trouwens nooit last van. Er kwam dan geen boertje, dus op een gegeven moment liet ik hem niet meer boeren (ook omdat ik hem niet wakker wilde maken, slapen was vroeger na deze voedingen nl drama...) en dat ging eigenlijk altijd goed. Omdat hij dan slaperig is drinkt hij zijn fles heel ontspannen leeg en dan komt er geen lucht bij, heb ik ook ergens gelezen dat dat zo is.

Ik lees ook mee... voor eventuele tips ofzo!

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Overdag wel inderdaad, alleen 's nachts is dat geen optie want dan slaapt hij (nu nog) ingebakerd...

Maar goed, misschien wordt hij er nog voor wakker... ;)

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wij hebben / hadden ook een enorm slechte (in)slaper, dus vind het lastig...
    Merk trouwens wel dat als hij een keer niet geboerd heeft hij sneller de hik krijgt, maar ja, wat niet komt, komt niet...

Deel Deze Pagina