Onrealistische angsten

Discussion in 'De lounge' started by NavyCrimson91, Oct 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Even een luchtig topic:)

Wat zijn jouw domme of onrealistische angsten?

De mijne:
    - ik ben altijd bang dat ik mijn telefoon door afvoerputjes op straat laat vallen. Als ik binnen een meter van zo'n put ben, grijp ik mijn telefoon altijd extra goed vast. Ook al past ie überhaupt vaak niet eens door zo'n put heen ;)

- ik loop altijd om riool/put deksels heen, ipv er overheen. Ik ben altijd bang dat die precies doorzakken als ik er overheen loop en dat ik dan heel diep in een put val:roflmao:

- als ik op het perron loop, ben ik bang dat ik struikel en op de rails val. En dan ga ik altijd bedenken of ik in een paar seconden nog gered zou kunnen worden door omstanders, of dat iedereen zo bevriest dat ze me laten liggen:p

Hana84 likes this.
  2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Dieptes in het water. Walgelijk als ik niet weet en zie wat er precies onder me zit. In het vliegtuig heb je vaak zo’n kaart van waar je vliegt. Zag ik dat we boven de Marianentrog vlogen, brrrrrr!
    Alsof mijn lichaam ooit levend op zulke dieptes komt, nee, maar het idee.

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,228
    28,201
    113
    - spinnenfobie.
    - hoogtevrees. Ik ben bang dat ik opeens over een balkonhek spring en van 5 hoog naar beneden val.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat met putjes heb ik ook, maar dan met mijn sleutel. Ik zie mijn huissleutels al in die put vallen en hoe kom ik dan binnen, tja niet mogelijk want de autosleutel ligt ook binnen, en ik heb natuurlijk mijn gsm ook niet mee dus ik kan mijn man niet bellen, etc. etc.

Als het donker is heb ik vaak het idee dat er iets/iemand in onze tuin zit. Ga ook zonder licht echt niet naar buiten (heel kinderachtig).

5. Jute

Jute Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    2,011
    204
    63
    Female
    Als ik naar mijn werk loop, moet ik over een brug waar trams en ander verkeer over rijden. Als ik op die brug loop, ben ik altijd bang dat de brug instort. Sterker nog, ik heb al bepaald waar ik (mocht ik levend in het water terechtkomen) heen moet zwemmen. Iedere ochtend en middag denk ik het weer...

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Als ik een haaien film gekeken heb ben ik de eerste maand bang in kleine meertjes dat er toch niet ergens zo een vin tevoorschijn komt.

7. Manque

Manque Niet meer actief

Als ik mijn armen strek, ben ik wel eens bang dat de aderen in de binnenkant van mijn ellebogen kunnen knappen. Of in mijn polsen, als ik die overstrek. Echt complete onzin, maar ik vind dat eng. Ik ben ook wel eens bang dat de aderen in mijn nek knappen als mijn schouders te ver laat zakken.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,861
    5,121
    113
    Home
    Bij spoorwegovergangen
    Ik kijk altijd of er niet toch een trein aankomt want ben bang dat de spoorbomen niet werken...

En ik ben bang voor roltrappen dat je vast komt te zitten ofzo brrr

9. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Dat een van mijn kinderen overboord valt als we met een boot zouden varen. En dan bedoel ik niet een fluisterbootje maar de boot naar Texel ofzo, of naar Engeland. Ik zie het helemaal voor me dat ik of man met kind op de arm staat te kijken en dat zoon dan zo’n onverwachte beweging maakt en over de reling valt. Als ik dan nadenk wat ik moet doen word ik helemaal misselijk.

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Ohja die roltrappen herken ik heel erg, bang dat ik met mijn jas / sjaal whatever vast kom te zitten tussen de treden.

11. A new day

A new day Actief lid

Mar 6, 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Ik hou altijd mijn adem in als ik langs dode dieren loop/fiets. Bijvoorbeeld een kraai ofzo. Alsof ik dat niet mag inademen omdat ik dan ziek word...geen idee waar t vandaan komt maar ik doe t al sinds kind af aan!

Zomaariemand and DastyQueen like this.
  12. beccie

beccie Niet meer actief

de radio in de auto moet altijd zacht als ik ga inparkeren.

13. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,958
    3,836
    113
    Female
    Of als ik de weg ergens niet tegoei ken. :D

humptydumpty, Kukido and DastyQueen like this.
  14. heidiane

heidiane Fanatiek lid

Jul 5, 2010
    1,724
    1,647
    113
    Dank je. Heb dit allemaal nu geprobeerd om te kijken hoe dat voelt, :roflmao:

Manque likes this.
  15. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,029
    2,835
    113
    Ik doe dat altijd ook bij 'viezige' mensen :roflmao:

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Ik heb een overdreven angst voor hoogtes en vallen. Helemaal met mijn kinderen. Die mogen dus van mij absoluut geen dingen doen met grote hoogtes zoals in de Pagode in de Efteling of in een reuzenrad. Bij de gedachte alleen al draait mn maag om. :(

Colour and humptydumpty like this.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Mijn onrealistische angst was dat de sleutels een keer in de schacht van de lift zouden vallen, tadaa mijn man is het gelukt. Dag onrealistische angst. :roflmao:

Rizzoli, fafa, Paardenbloem and 3 others like this.
  18. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,958
    3,836
    113
    Female
    Ow ja als ik op straat loop en heb m'n sleutels vast dan heb ik altijd angst dat ik ze laat vallen boven de putjes.

chrystel73 and Ysabella like this.
  19. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik heb dat met niezen!
    Ik heb ooit eens gehoord dat als je je neus dichtknijpt om een nies tegen te gaan, dat je hoofd dan uit elkaar kan knappen.
    Sindsdien ben ik bang om te niezen. Elke keer als ik een nies voel aan komen, stel ik me voor hoe mijn hersenen uiteenspatten over de vloer, bank, tafel, noem maar op... En dat mijn lichaam dan gewoon rechtop blijft staan, alsof ik onthoofd ben :$

20. Manque

Manque Niet meer actief

Whaaaa dat klinkt super eng! Net als iets uit een horrorfilm ofzo :p

Share This Page