Hier ook open bar, ik vind zelf betalen ook erg vreemd. Beetje hetzelfde als je gasten met een verjaardag uitnodigen in een cafe en zelf laten betalen. Wij hadden ook alleen NL gedestilleerd, maar daar kon bij wens wel vanaf geweken worden. Het is dat we wisten dat een aantal collegas van mijn man de flessen whisky anders per fles laten aanrukken en we dat een beetje te gek vonden worden. Maar opa die een cognacje wilde werd in overleg met ons gewoon geserveerd en mijn man die een whisky wilde einde van de avond was ook prima. Hier ook geen receptie, maar dat was meer omdat veel van onze gasten ver moesten rijden en ik het lomp vond om die voor een half uurtje te laten langskomen. Dus gekozen voor wat minder gasten en iedereen die hele avond laten komen.
Ja, zo ben ik dan ook wel weer Het was geld, dus makkelijk om weer in je eigen portemonnee te stoppen Maar er was niet eens tijd gecreëerd om überhaupt een cadeau te geven, al had ik gewild Ik heb werkelijk nog nooit zoiets bizars meegemaakt..
Ik zou dat echt niet doen, klinkt niet gastvrij. Mocht het te duur worden kan je ook kiezen om minder mensen uit te nodigen
Kwam je er pas op de bruiloft zelf achter dat het alleen om de ceremonie ging? Misschien werd er ook niet van de ceremoniegasten verwacht dat die een kado mee zouden brengen? Hoe kwam je erachter dat je alleen voor dat half uurtje uitgenodigt was?
In nederland is het vrij normaal om een open bar te hebben met bier fris wijn. En wat hapjes erbij. In andere landen is dit anders en dan weet men dit, en vinden ze onze manier waarschijnlijk heel raar!
Dit. Ooit een geweldige bruiloft in Schotland meegemaakt. Heel veel daggasten die per bus naar de trouwlocatie (kasteel!) werden vervoerd. Geheel verzorgde dag met lunch en diner. Daar was in de avond ook zelf de drankjes betalen vanaf 20 uur. Dit was volstrekt normaal en voor ons viel het niet eens op omdat dit duidelijk bij de cultuur hoorde en de hele dag megagoed verzorgd was. Veel beter dan menig bruiloft hier overdag en al zeker voor veel meer mensen (daggasten).
De rekening van mijn vriend zijn laatste verjaardag was € 3000. Word nog wat op ons huwelijk. Overigens was zijn verjaardag feestje ook ongeveer hoe mensen een huwelijksfeest geven dus met dj's, cocktailbar, hapjes, snacks.
En aan het eind kregen de gasten ook koelkastmagneten met zijn foto mee ter herinnering aan de grote dag?
Of drank afkoopt.. Rondlopende obers met enkel bier, huiswijn, fris en letterlijk een paar hapjes per gast vind ik ook geen open bar. Er is weinig open aan. Wij zijn juist gewend aan afkoop per gast voor het eten + al het drank. Meestal wordt tijdens het feest een buffet geserveerd en kunnen gasten zelf gewenst drinken bestellen. Bruidstaart ook meestal op het feest, zodat alle gasten taart krijgen. Het geknip in eten en drinken per soort gast vind ik al enorm gierig. Laat staan zelf laten betalen.
Nee je betaald gewoon een vast bedrag voor de hele avond/dag. Een locatie berekend ongeveer wat men drinkt en wat het kost.. Soms drinkt men minder en soms dus meer. Hier mocht iedereen bestellen wat hij/zij wou drinken en zat er taart+koffie/thee, hapjes en drankjes en als afsluiting een punt zak friet bij in.
Ehh nee, gewoon een vaste prijsafspraak tussen de feestgever en de accommodatie. Heeft gast niks mee te maken. Uiteindelijk kunnen de werkelijke kosten voor de locatie mee of tegenvallen o.b.v. nacalculatie. Is hier in de omgeving heel gebruikelijk.
Nee, wat de ene teveel gebruikt, gebruikt een ander meestal minder. Daarnaast berekenen de meeste plekken aardig ruim, zodat ze er niet op toegeven. Wij hebben ruim €500 bespaard bij onze bruiloft door niet af te kopen. We hadden wel onbeperkt wijn, (speciaal)bier en fris (en ik begrijp dat dat dus al heel gierig is), maar ik wist dat mijn mans familie dat bedrag wel volgedronken kreeg, maar mijn familie echt niet en die is veel groter. Dus hebben we gewoon per drankje betaald en dat scheelde aanzienlijk.
Ah, nu snap ik hem. Dus een beetje kansberekening voor de locatie. Geen wonder dat men dat in de UK niet aandurft...
Ik zag een keer een Facebook post van iemand die het ook had afgekocht, iets van rond de €40,- pp, na de bruiloft stond op Facebook dat het belachelijk was dat vele zo weinig geld in een envelop hadden gedaan want men wist toch hoeveel de bruiloft hen kostte pp en dan zo weinig geld geven trouw dan niet als je het alleen kan betalen als iedereen je een goed gevulde envelop doet
Ik vind een bar op een bruiloft waar je zelf moet betalen voor je eigen drankjes best raar. Overigens drink ik geen alcohol dus ben wel lekker goedkoop