Open of ‘gesloten’ bar op een bruiloft

Discussion in 'De lounge' started by Tuttebella, Oct 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Niet gelogen, maar echt pas aan het eind toen iedereen werd bedankt voor het komen. Uiteraard wisten we dat we overdag verwacht werden, maar absoluut niet dat het slechts voor een half uurtje was. Als ik dat had geweten had ik echt niet de moeite genomen.

Na de cermonie werd er omgeroepen dat de mensen met een 'avond' uitnodiging in een andere zaal werden verwacht, de rest kon naar huis. Wij keken elkaar aan en konden het niet geloven.

En begrijp me goed, ik vind het oke als je kiest voor dag- en avondgasten (heeft mijn voorkeur niet, maar wel begrijpelijk), maar ik vind het onbegrijpelijk om mensen uit te nodigen alleen voor een half uurtje, zonder zelfs één drankje aan te bieden. Wij waren echt flabbergasted.

DastyQueen likes this.
  2. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    Wij hadden gewoon een groot tuinfeest dus zelf alles ingeslagen en op is op. Al was dit niet het geval. Volgende dag moesten we de vaten nog leegdrinken

Cashbar klinkt in mijn oren echt bizar.
    Nu we in Duitsland wonen heb ik ook al hier een paar bruiloften meegemaakt en dir zijn verl uibundiger en minstens 2 dagen.
    Over Nederland zeggen ze : feestjr van 20.00 tot 00.00 dan moet iedereen naar huis licht aan en ophoepelen. En idd de paar bitterballen en blokjes kaas over een paar uur.
    Elk land heeft zo zijn eigen gebruiken zeg maar

DastyQueen, Angel1980 and amdaa like this.
  3. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Hier houden ze ook rekening met het soort gasten haha.
    Wij betaalden een hogere prijs pp, veel Zuid Europeanen die bier geen drank noemen. Wij vonden het een zeer realistische prijs, incl prachtig wereldbuffet en een stuk bruidstaart vooe elke gast.

Whysteria likes this.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ah, ja. Ik herinner me het nog als de dag van gisteren. Een prachtige avond was het... :roflmao:

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Dit topic herinnert mij er wel weer aan waarom ik eigenlijk geen bruiloft wilde. Wat je ook doet of kiest, er is er altijd iemand het er niet mee eens. Splitsing in dag- en avondgasten, wel of niet iedereen voor de ceremonie, welke soorten drank er wel of niet zijn, dresscode of niet, wel of geen kinderen uitnodigen. Iedereen heeft er ontzettend sterke meningen over en IPV dat ze die voor hun eigen bruiloft bewaren is het blijkbaar nodig om andermans bruiloft erop te keuren.

Nataly1972 and Champetter like this.
  6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wij hadden ook een vast bedrag per gast afgekocht voor fris, bier, wijn en alle sterke drank. Ik weet niet of dat voordeliger was maar ik krijg altijd het gevoel dat ze bij de bar niet eerlijk tellen als ik achteraf de rekening krijg. Dan komt de controle freak in mij naar boven en aangezien je daar geen controle op uit kunt voeren hebben wij dus besloten voor het vaste bedrag p.p. te gaan. Geloof dat dat €40 per volwassen gast was voor de drank, hapjes en aan het eind een puntzak friet.

7. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik weet wat de offerte was voor afkopen en wat we uiteindelijk betaald hebben. Daarom weet ik dat het bij ons goedkoper was. Voor de meeste mensen is het natuurlijk gewoon prettig om te weten wat je kwijt gaat zijn en dan is afkopen een fijne oplossing.

DastyQueen likes this.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Als je hier op veel locaties kiest voor afkopen zit daar dus ook geen wiskey, cognac of cocktails bij. Huiswijn, bier, fris oid. Wil je de rest erbij wordt het onbetaalbaar denk ik. Dan kom je ver over de 40pp die ik hier lees.

9. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Wij hebben alles afgekocht. Hadden bakken smirnoff en breezer ineens gekregen. Dus kon zo gepakt worden. Verder alles afgekocht, hapjes, binnenlands en buitenlands gedestilleerd. En prima bevallen...

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Mijn mening je kunt het toch voor niet iedereen doen zoals ze het willen dus dan maar op onze manier ...

femkes and DastyQueen like this.
  11. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Wij idem dito hoor. Mijn schoonmoeder had toen een vriend die wij eigenlijk helemaal niet op onze bruiloft wilden hebben. Mijn moeder die al zei dat wij hun buren ook uit moesten nodigen omdat dit zo hoorde. Rest van de familie die maar bleef vragen wanneer wij nu gingen trouwen omdat ze wel zin hadden in een feestje. Mijn man en ik die er beiden niet van houden om in de belangstelling te staan , kortom we zouden dan veel geld uit moeten geven aan iets wat we zelf helemaal niet leuk vonden alleen maar omdat het zo hoorde.

Wij zijn dus uiteindelijk tijdens onze vakantie in Amerika stiekem getrouwd

Share This Page