een open keuken. Bevalt erg goed. Hij is iets afgescheiden zodat je vanuit de kamer niet het aanrecht ziet. Je bedoelt zeker qua veiligheid van je kindje.We hebben kinderslotjes! Het is heel fijn als je kookt kan je kind gewoon in de woonkamer blijven spelen ofzo en je kan er toch op letten.
Hier een openkeuken en ons nieuwe huis ook. Heeeeel fijn. In mijn oude apartementje was mijn keuken dicht en ik voelde me altijd zo afgesloten als ik voor mensen aan het koken was.
Wij hebben een half open woonkeuken (snap je het haha), ik vind dit ideaal je kunt niet zo vanuit je keuken de woonkamer in kijken en andersom luchtjes komen dus ook niet zo snel je woonkamer in (erg fijn als je net bloemkool hebt gegeten . liefs, misspuma
Ik heb een dichte keuken. Open keuken staat wel mooi maar dat lijkt me niet zo fijn wij hadden vroger toen mijn ouders nog leefde een koopwonig met een openkeuken. Maar dat was niet zo fijn omdat de geur tijdens het koken zo in de woonkamer terecht komt. Als je gewoon met fam bent is het niet zo erg maar als je versite ofzo hebt lijkt me dat niet echt fijn. Maar dat is mijn mening Enise gaan jullie verhuizen?
hihi maar naar aanleiding van de meiden die hier hebben getypt hihi ben ik wel een beetje van mening veranderd zoals bijv natas het al zei het is wel zo dat je ''alleen'' bent als je in de keuken bezig bent
@Tirtilisko, jaa we zijn van plan om een nieuwbouwwoning te kopen. Het is bijna rond. Alleen moeten we binnekort een beslissing nemen over de keuken. Open laten of dicht nemen. Niet helemaal dicht, er blijft een deuropening over (zonder deur dus). Alleen als ik het open laat, kan ik maar aan 1 muur kastjes laten plaatsen, en that's it. Maar als we een hoekopstelling kiezen, dus een muur extra, dan kan ik meer kastjes plaatsen en heb ik veel opbergruimte. Wij hebben nu een openkeuken, ben het super gewend. Vindt het best moeilijk.. was daarom benieuwd wat iedereen heeft hihi en wat de ervaringen zijn. Zoals Natasja schreef, 1 nadeel, als je in de keuken bezig bent, dan zie je niemand. Is niet fijn als je bezoek hebt.
Nu een open en wat een drama is dat zeg, ons appartement is echt heel klein dus die keuken er in dat maakt het veel kleiner en je kan nooit eens rommel laten staan dan lijkt onze hele huiskamer een zooitje. In ons nieuwe huis een gesloten keuken maar het grenst aan de huiskamer, ik kan daar lekker een tafel kwijt dus ze komen maar gezellig bij me zitten als ik kook
Hey Mila, Klopt! Ik moet ook altijd alles goed netjes hebben in de keuken. Maar als hij dicht is, dan kan je gerust even wat langer laten staan
open keuken maar net wat mila zegt.. je kan geen rommel laten staan want dan lijkt het echt een bende! niet dat dat erg is maar het is vervelend voor het oog zeg maar! Maar als wij in de toekomst gaa n verhuizen hoop ik weer op een open keuken. Vind het wle fijn dat ik overzicht heb!
Ja precies als er dan visite is kan ik het even laten staan zonder dat ik eerst moet afwassen omdat het gewoon afshuwelijk staat zoveel afwas. En me hele huis stink ook naar het eten, nee voor mij echt geen open keuken meer hoor, vindt het nu ook heel gevaarlijk met Yildiz. Ik kan natuurlijk geen deur dichtdoen of een hekje plaatsen dus dat is voor mij een hele grote reden om een dichte keuken te hebben.
wij hebben een aparte keuken. dan een hal, en dan pas de woonkamer. eerst hadden we een open keuken, vond ik ook wel erg gezellig hoor! maarja, we willen nu een eethoekje in de keuken maken, is ook gezellig.
Wilde ook altijd een open keuken hebben. Zocht het huis speciaal daar voor uit. Maar heb nu een huis mt een dichte keuken, en ben er superblij mee! Hoewel de deur die erin zit, geschuurd moest worden, en naderhand van de aanhanger af was gewaaid, en doormidden was, heb ik nu dus een halve open keuken wuahaha. Moet ook altijd afwassen, en een nette aanrecht hebben anders lijkt het idd echt een troep! Geef mij maar een deur, hoef ik ook niet gelijk bang te zijn dat mn huis blank staat als er iets aanbrand ( wat zelden gebeurd hoor (A))
Wij hebben ook een open keuken en het is echt ideaal. Je kan met iedereen praten terwijl je kookt en ik kan Sem ook in de gaten houden. Mijn woonkamer stinkt nooit naar eten (goede afzuigkap!), dus dat probleem herken ik niet. En wij zijn allebei heel netjes, ik ruim altijd meteen op.
Ik heb een foto van mijn keuken in mijn album gedaan...het is een open, halfronde keuken met een laag muurtje ervoor. In mijn vorige huis hadden we een dichte keuken, en dat vond ik helemaal niks! Als ik stond te koken voor anderen voelde ik me zo afgesloten, en ik hoorde de t.v. ook niet, iets waar ik graag naar luister tijdens het koken Ben wel superblij met mijn nieuwe keukentje dus!
Wij hebben een half open keuken. Er zit zeg maar een muurtje in de woonkamer. Als je er omheen loopt dan sta je in de keuken. Ik vind het erg prettig en we hebben gelukkig een goede afzuigkap! Door dat muurtje, hebben we toch een hele grote hoekkeuken. In de bijkeuken staan de wasmachine en droger en ook de koelkast. Succes met beslissen! Groeten, Aleida
Wij hebben een woonkeuken op de begane grond, die met een vide in verbinding staat met de woonkamer op de 1e verdieping. Mijn ouders hebben een open keuken en daar heb ik ook veel in gekookt. het voordeel van een dichte keuken (laat ik de mijne maar zo noemen) is dat ik in mijn dichte keuken gewoon een tv tje heb en dus gewoon dingen kan volgen tijdens het koken. Dat lukte mij in een open keuken eigenlijk nooit omdat dan de tv te ver weg stond (nou is de woonkamer van mijn ouders wel een beetje uit de kluiten gewassen) dan liep ik er steeds heen en dan kookte de aardappels over.... Linda