We hebben nu een open keuken en straks in ons nieuwbouwhuis een woonkeuken aan de achterkant en woonkamer aan de voorkant. De ruimtes worden even groot (ongeveer 25m2). Het tussenstuk is open daar komt de hal uit in de leefruimte. Het is dus wel open, maar zo ver van elkaar dat alles in de andere ruimte niet volgt. Omdat de keuken zo groot is hebben we gekozen voor een kookeiland en een grote eettafel. Een kookeiland is heel gezellig om in te koken. Ik kijk er erg naar uit, maar het duurt nog een jaar voordat we erin kunnen. In onze huidige keuken hebben we een goede afzuigkap en dat scheelt denk ik heel erg veel met de geurtjes.
Wij hebben een half open keuken deze wordt van de woomkamer gescheiden door een halve en een hele toog(je moet het zien als een soort van barretje en dan een toog) Ik vindt het ideaal zo kun je tenmiste de boel in de woonkamer in de gaten houden.
ik heb een open keuken. Ik ben er niet blij mee. Mijn hele huis ruikt naar eten en je bent bijna altijd verplicht om af te wassen als er bezoek is. voor mijn volgende huis een dichte woning, niets liever
hier ook een open keuken wat doormiddel van een muurtje/ barretje gescheiden wordt van de woonkamer. Dit muurtje is net hoog genoeg om de evt rotzooi uit het oog te houden. Doordat ik een vaatwasser heb heb ook bijna geen troepjes staan, gooi gelijk alles in dat ding, ideaal. De geurtjes vind ik meevallen want we hebben goede afzuigkap. ik vind een open/woonkeuken veel gezelliger.
hier toch ook een open keuken hoor en we hebben een grote dampkap met enorme zuigkracht dus de geuren komen echt de living niet in enja als der bezoek is en er staat afwas pech ze komen voor mij en niet voor de afwas hé en met een afwasmachine is die ook uit het oog gezet hier.
Halfopen, niet direct zichtbaar vanuit de woonkamer en een grote afzuigkap dus nooit last van kookluchtjes
Wij hebben een behoorlijk open keuken, van achter het kookeiland kan ik de hele zithoek overzien en eventueel tv kijken. Ik vind dat erg gezellig, je kunt bij wijze van spreken gewoon door blijven kletsen met je visite... En de luchtjes... daar hebben wij eigenlijk niet zo'n last van . Het komt zelden voor dat ik de ochtend erna nog kan ruiken wat we de avond ervoor hebben gegeten...
Wij hebben een open keuken. Er staat net zoals bij esther78 een muurtje/barretje zodat hij een beetje gescheiden wordt van de woonkamer. Je kijkt vanaf de zithoek dus niet direct in de keuken. Ik vind een open keuken erg mooi staan, maar je moet dan wel een goede afzuigkap hebben. Wij hebben deze helaas niet... Onze woonkamer stinkt dus altijd naar het gekookte eten en daar baaaaaaaaal ik van!
Wij hebben nu een aparte keuken. ALs we straks wat geld over hebben, willen we de keuken open laten breken.
Wij wonen in een huurhuis, waar eerst een dichte keuken in zat, maar die hebben de vorige bewoners afgebroken en bij de huiskamer getrokken. En ze hebben een stuk aangebouwd, dat is nu de keuken. Hij is half open, er zit zo'n toogje, en als je aan de keukentafel zit kun je tv kijken die in de woonkamer staat. Het aanrecht en gasstel staan achter een muur. Ik vind het ideaal zo iig!
Onze benedenverdieping heeft een U-vorm. Daardoor kijk je vanuit de kamer niet in de keuken, maar heb je wel de gezelligheid van een open keuken. Qual luchtjes: een goede afzuigkap kopen! Nooit last van nare luchtjes. Pim
Open keuken, gezellig als je staat te koken. Heb je toch contact met de mensen in de kamer. En de rommel? Ach, een goede stimulans om je aanrecht leeg te houden!
'k Heb één keer een dichte keuken gehad en 't enige voordeel dat wij erin zagen was dat de deur dicht kon voor de katten. Verder alleen maar open keukens gehad en dat bevalt prima! Nu zeker met kinderen, je kan koken én de kinderen in de gaten houden!
Hier een dichtekeuken... kan ook niet anders eigenlijk in ons huis. Wij hebben een losse zitkamer en een losse eetkamer met schuifdeuren ertussen en de keuken in een aanbouw. Wel kijkt alles uit op het terras en kan je evt. via de ramen elkaar zien. Bevalt me verder goed hoor.
wij hebben een dichte keuekn die wel me de deur naar de woonkamer gaat. Ik vind het ideaal nu met daan er is nu een traprekje en ik hoef geen rekening te houden met kokend water enzo dat daan ineens achter me ligt. ik vind het een heel veilig idee
grappig zeg, wij zitten midden in de verbouwing en ons plan was om de keuken dicht te maken maar vant weekend hebben we toch besloten om hem open te laten grappig en nu dit topic!