Open of dichte trap naar zolder

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 13 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Wij zijn onze trap aan het renoveren. Op dit moment is er een open trap richting de zolder nu twijfelen we of we de trap dicht zullen maken.

We hebben nu als voordeel bij een dichte trap
    *veiligheid met kids
    *hopelijk minder snel stof en vuil wat op de andere trap terrecht komt.
    *wellicht wat minder geluid als we van de zolder een kamer gaan maken

Nadelen zijn wellicht minder licht en ruimtelijkheid

Wat hebben jullie / zou jullie voorkeur naar uitgaan dicht maken of toch open houden?

2. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    We hebben een paar weken terug onze trap naar zolder dicht gemaakt en jeetje... dit hadden er echt veel eerder moeten doen! Het is zo mooi geworden! Bij ons ziet het er nu juist een stuk lichter en ruimer uit, maar dat komt ook omdat de trap eerst vrij donker geschilderd was en nu wit.
    Qua geluid ed scheelt het ook echt en inderdaad ook een stukje veiligheid met kinderen.

3. Het zou er bij ons vanaf hangen wat de bstemming is van de zolder.
    Slaapkamer - open
    Wasruimte - open
    Berging - dicht

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Dicht vanwege de door jou genoemde voorbeelden. En het staat chiquer vind ik.

5. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik heb open, maar zou achteraf echt liever voor dicht gegaan zijn. Dit ziet er rommeliger uit vind ik en inderdaad veiligheid met kids...

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Een dichte trap vind ik altijd mooier.
    Een open trap ziet er voor mij niet af uit.

Nellie4 vindt dit leuk.
  7. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Volgende week laten wij een nieuwe trap maken.
    Wij hebben een open trap naar zolder (onze slaapkamer) en dat wordt een dichte trap.
    Rede: veiligheid voor de kinderen en ik vind een open trap niet mooi.

8. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Het is nu nog een bergingszolder maar bedoeling is dat er een slaapkamer komt. Waarom zou je dan voor open kiezen? Ik dacht juist met onze dochter voor wie de kamer dan word dicht dan beter/veiliger zou zijn.

9. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Goed om te horen dat het goed is uitgepakt kleur wilt idd ook wel wat uitmaken. Maar niet verwacht dat het juist ruimer zou lijken klinkt goed!

10. Krtek

Krtek Niet meer actief

Dat hangt van het huis af: wij hebben een hardhouten open ronde spiltrap over 4 verdiepingen, een dichte trap zou er echt niet uit zien. Het veroorzaakt wel veel stof en de ruimte onder de trap in het souterrain is daardoor niet erg bruikbaar helaas .

11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.936
    113
    Dichte trap for sure

12. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij hebben een open trap maar het geeft wel echt veel stof. Verder denk ik dat vooral een lichte kleur het ruimtelijker maakt, niet of een trap open of dicht is

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik omschreef mijn persoonlijke mening. Ik vind een open trap er gewoon niet af uitzien. Ook geen hardhouten open ronde spiltrap. Anderen zullen het fantastisch vinden. Dat is ieder zijn smaak.

14. Sorry!!

Ik ben echt super blond denk ik..
    Ik dacht een dichte trap is een vlizotrap.
    Maar nu snap ik het pas..

Haha, stom!!

soovi, fanona en YaelStone vinden dit leuk.
  15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dichte trap!

16. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Wij hadden in ons vorige huis een dichte trap en nu een open trap (bewust voor gekozen). Qua stof vind ik een open trap fijner want bij de dichte bleef het zo in de hoekjes zitten (nu waait het denk ik gewoon omlaag). Ik vind onze open trap luxer er uit zien als de dichte die we hadden maar dat ligt er ook aan hoeveel geld je er aan uit geeft. Denk dat je voor beide varianten een mooie trap kunt krijgen.
    Qua veiligheid leek een dichte trap me ook veiliger maar ze moeten wel echt heel gek doen willen ze bij de open trap er tussendoor gaan. Ik denk overigens dat het niet eens past (heb dunne kids :D).
    Ik zou gewoon eens op pintrest kijken daar staan heel veel mooie exemplaren!

PS: wij hebben een trap met staal dat is erg mooi maar je ziet er wel veel stof op liggen....

Deel Deze Pagina