Wat ligt er op de vloer in de slaapkamer(s)

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 9 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Er ligt bij ons een soort vinyl geloof ik. We willen "even tussendoor" een nieuwe vloer ivm de vele beschadigingen. We willen het gewoon simpel, goedkoop en toch goed voor nu. Het hoeft echt geen tientallen jaren mee te gaan.

In ons vorige huis lag laminaat en dat vond ik op de een of andere manier gehoriger dan dit vinyl .. Maar vinyl heeft in mijn ogen een slecht imago. Geen idee waarom.
    Wie heeft de voors en tegens? Of een goede tip voor in alle slaapkamers boven in huis?

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Als de vloer goed geëgaliseerd is, PVC? Oogt net wat mooier dan vinyl, maar klinkt minder hol dan laminaat.

Je hebt dure PVC, maar ook goedkope die je zelf kunt leggen (sticker idee), wellicht is dat een optie?

3. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Laminaat met een goede ondervloer die dempt.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #5 hummeltje5, 9 okt 2019
    Laatst bewerkt: 9 okt 2019
    Qua kosten, wat goedkoper is, kan ik je niet helpen. Dat zou ik niet weten namelijk.

Hebben hier op de 1e verdieping laminaat en op de 2e verdieping inmiddels ook. Op de 2e lag deels vinyl en deels tapijttegels.
    Qua gehoor vind ik het geen van 3& slechter of beter. Gewoon allemaal goed :)

Misschien dat een leuke tapijttegel een optie is voor jullie?
    Ik weet niet hoe mooi het moet zijn, maar er zijn best lelijke te koop, dus dat kan sowieso n flinke duit schelen :roflmao:
    Of gewoon uni kleuren kiezen. Die zijn vaak vrij goedkoop.

Edit: even een link met wat een goede aanbieding kan zijn. Helaas moet je er wel voor naar de showroom en kun je het niet online bekijken. Maar om een idee te geven. Deze B-keus is er vanaf 0,50ct. per tegel (ook voor €1 en €1,50 zijn er B-keus tegels te koop). A-keus restpartijen had je van 2- 2,50€ per tegel: https://www.magic-carpets.nl/informatie/b-keus-restpartijen/

5. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Hahaha ik moet lachen om je redenering.

Ik ga nog wat lastigere dingen zeggen.

We willen geen tapijt ivm huisstofmijt allergie, het moet ook een beetje toonbaar zijn en hoeft dus echt niet het goedkoopst van het goedkoopst (beneden hebben wij een redelijk prijzige pvc vloer, dit is boven niet de bedoeling ) en... wij kunnen zelf niet leggen. Haha.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    We hebben op de gehele bovenverdieping hetzelfde laminaat + goede ondervloer.. Ik vind het niet gehorig ofzo

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Haha en ik ondertussen druk met mn post editen... voor niks :p

Hmm ja dan kan ik dus enkel zeggen dat ik qua geluid zelf geen verschil hoor tussen laminaat en vinyl (hier wel een goede ondervloer, dat kan wel verschil uitmaken).

Ik denk dat je er wel uit komt met de antwoorden van andere leden ;)

Edit: misschien kan je je hoofdpost nog aanpassen met de info uit je vorige bericht erbij. Handig voor anderen om dat in één keer te kunnen zien :)

8. Vooral veel wasgoed op dit moment ;)

Maar daaronder ligt laminaat met een goede ondervloer.
    En de houten vloeren zijn ook nog extra geïsoleerd.

Biny en Mammavantwee vinden dit leuk.
  9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Laminaat, met dezelfde goede ondervloer als in de rest van het huis. We lopen binnen niet op schoenen, ik heb niet het idee dat we geluid veroorzaken.

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Laminaat.

Wij lopen altijd op sokken. Onze krakende trap maakt veel meer lawaai dan de sokken op het laminaat.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Bij ons boven overal (hetzelfde) laminaat en ik hoor beneden geen gestamp oid, dus er zal wel een goede ondervloer onder liggen :)

12. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Wij hebben boven een houten vloer liggen. We hebben het laten leggen :) zijn dus totaal niet handig.

Ben er super blij mee! Niet gehorig, makkelijk schoon te maken.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier ook laminaat en zolang de kinderen niet touwtje springen ofzo, heb ik geen last van geluid.

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Er zit veel verschil in de verschillende soorten vinyl. Wij hebben een "goede" vinyl gehad en later laminaat maar vond het vinyl achteraf eigenlijk fijner (niet zozeer ivm geluid want dat zat wel goed). Als je een goede kiest en het laat leggen (in geval je het niet zelf kan) dan ziet het er ook gewoon mooi uit.

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Laminaat. Overal hetzelfde 9mm met een dure geluiddempende ondervloer.
    ik hoor nooit iemand lopen boven en ons huis is best gehorig.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Momenteel laminaat :) is niet gehoren qua lopen.

17. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier laminaat van de gamma. Met duurdere ondervloer.

18. prjbt

prjbt Niet meer actief

Onze buren in het oude huis hadden boven laminaat. Zijzelf hoorden zichzelf niet lopen. Wij hoorden ze heel goed. Het was een zeer goed geïsoleerd nieuwbouwhuis. Geluid ging dus schuin...

Ikzelf ben ivm geluid pro vloerbedekking boven. In dit huis lagen in 2 kamers laminaat (van ons en van onze oudste) dat laten liggen. Op zolder moest er wat nieuws op de vloer. Wij hebben vloerbedekking gekozen. Voor 50m2 nog geen €200 kwijt. Zelf gelegd. Besteld en zelfde dag thuisbezorgd door de fabrieksverkoop in het naburige dorp

19. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad. Vind het totaal niet gehorig.

Deel Deze Pagina