Ik heb zins vorige week de puckababy the bag en twijfel nog al wanneer je wel deel aan trekt. Heb nu zelf bedacht om met 10 graden en minder zoon in het herfst deel te leggen in zijn romper. Is het warmer dan leg ik hem nu in pyama in de zomer zak. Hoe doen jullie dat? Vind het namelijk moeilijk in te schatten.
Hier ligt onze dochter nu al in het herfstdeel met romper eronder. Het is nu rond 19 graden op haar kamer. Als het weer iets kouder wordt doe ik haar een pyjama aan en in de winter heeft ze de winterslaapzak met romper lange mouw en pyjama. Maar dan is het wel maar 16 graden op haar kamertje.
Hier ligt ze nu ook met een romper in het herfstgedeelte. Op deze site (wel in het Engels) staat een goede richtlijn over het aandoen van welke slaapzak/romper/pyjama naargelang de temperatuur. Doorscrollen naar "temperature advice" Sleep Hub - Puckababy
hier nu ook in de romper en herfst deel! soms is het idd lastig inschatten hoor. ik maak de winter versie pas als het echt heel koud word s nachts en dan vaak overdag alleen nog het herfst deel in de winter.
Met 19 op de kamer romper geen mouw en herstzak... Bij 20/21 graden op de kamer alleen luier met herfstzak... Ik kijk altijd beetje van hoe ik zelf in bed lig... Nu heb ik het lente dekbed op met een shirt aan....gelijk aan herfstzak men romper
Hier ligt dochter nog in de zomerzak met mouwen. Daaronder romper korte mouw, pyjama lange mouw en lange broek. Ze heeft het absoluut niet koud 's morgens dus laat het nog even zo. Daarna gaan we over op herfstdeel met romper lange mouw eronder. Vorig winter hebben we de dubbele winter slaapzak nooit gebruikt.
Zoonlief ligt hier nu in een lange mouwen romper met pyama in het `zomergedeelte` van de slaapzak. Wel al de mouwen aan de slaapzak. Wat ik altijd in gedachten houd, is dat als je het koud hebt je niet/moeilijker kunt inslapen. Wij zetten het ventilatierooster voor de frisse lucht wel altijd open dus verder in de nacht wordt het altijd koeler in zijn kamer en vandaar dus 3 laagjes. Als het straks tijd wordt voor het herfstgedeelte van de slaapzak, dan krijgt hij niet zijn volledige pyama aan maar alleen een lange mouwen romper met zijn dunnen pyamabroek. Doe waar jij je goed bij voelt!!!
Ons meisje ligt in de herfstzak nu met romper lange mouwen. Het is op haar kamer 21 graden. Ze voelt absoluut niet te warm aan. Raam staat wel op kiepstand op haar kamer. Frisse lucht vind ik belangrijk
Zl ligt nu in romper korte mouw met pyjama in de zomer variant. Is nu nog zo'n 22 graden op zijn kamer.
Hier ligt mijn zoon in romper en pyjama in het herfstdeel. Het is iets van 23/24 graden op zijn kamer. Hihia een koukleum denk ik. Gewoon proberen wat het beste werkt. Elk kindje is anders