open relatie?

Discussion in 'De lounge' started by MaMa, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb jij een 'open relatie'?

1. ja

2. nee en wil dat ook niet

3. Nee, maar wel gehad

4. nee, maar zou het wel willen

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit denk ik ook. Het is niet zo dat bedpartners ooit hier thuis over de vloer gekomen zijn. Of dat bekenden er iets van af weten.

2. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Denk dat ze het in de war haalt met polygamie. Dus getrouwd zijn of een relatie hebben en zodoende dus ook bij elkaar in huis wonen....

Ieder moet doen wat ze willen, ik denk dat bij sommige stellen een open relatie goed werkt en bij andere niet, dat ligt vooral aan de persoonlijkheden en behoeften op dat gebied.

3. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Nope, hoeft ook niet ;)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hè nee zeg.... Te jaloers voor en daarbij al te moe voor 1 man ;) man heeft er ook geen behoefte aan!

5. Rozientje

Rozientje Actief lid

Oct 13, 2012
    449
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Even een eerlijke reactie. Ik ben ondertussen 4 jaar samen, waarvan 2.5j getrouwd. Samen met mijn echtgenoot hebben wij geen probleem om met een ander koppel te wisselen (partnerruil dus).

Wat houd dat dan precies in? Wij spreken af met een koppel, leren elkaar beter kennen en als we der zin in hebben dan gaan we verder.
    Niets moet, alles mag, als het maar safe is uiteraard. 't Is niet de bedoeling dat ik zwanger ben van een ander. En wij weten uiteraard ook wat er gebeurt, want we blijven met z'n 4 in dezelfde ruimte.

We doen dat nu ook niet elke week he. Ik denk dat het zo gemiddeld 1x per trimester gebeurt.

En onze afspraak onderling is: als 1 iemand het niet ziet zitten, gebeurt er ook niks. Dat voorkomt misverstanden.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Nope.
    en als hij het wel in ene zal willen dan wens ik hem veel plezier en dan mag hij gelijk zijn vuile was mee nemen want dat mag "Miep" dan ook gelijk doen.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier precies zo! en dat geef ik mijn kinderen uiteraard ook mee.
    Wat betreft dat roddelen en pesten van kinderen: omdat ik mijn kinderen mee wil geven dat sex bij een liefdevolle, veilige relatie hoort en dat je niet met iemand anders de koffer induikt, valt het hen ook op als het bij iemand anders "anders"gaat.
    Niet dat ik het goed zou keuren als ze andere kinderen daarmee pesten (die kunnen hoe dan ook niks veranderen aan de keuze van hun ouders), maar wij vinden het ook niet "normaal", dus logisch dat het de kinderen ook opvalt.

8. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Rozientje, ook soort van vrije/open liefde dan toch :p ?

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

#69 pnirmal, Jan 22, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 22, 2014
    Pik even deze reactie er uit.

Ik heb redenen om te zeggen dat partner ruil het domste is wat je kunt doen. Zie dat je nog geen kinderen hebt... Bedenk een ding als het fout gaat dat het dan ook goed fout gaat. Doe het je aankomende kinderen niet aan.

Door kinderen er tussen te zien als het misgaat.

Ik was z.n kind.

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    NEVER! ik vind dat echt voor mensen die een beetje anders zijn en een beetje erg crazy...
    Want een normaal persoon denk toch door en denkt dan "eerst stopt ie m er bij haar in en ff later moet ie mij hebben...":(
    NO WAY! we zijn toch geen beesten dat we het met iedereen zomaar gaan doen?

11. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Dames laten we het wel respectvol houden dat iemand anders Anderé waarden en normen heeft is het nog niet nodig iemand dom te noemen, als beest af te schetsen of wat dan ook daar heb ik Dit n topic niet voor geopend. Als we het niet beleefd kunnen houden zal ik verzoek indienen om het topic te sluiten wil niet dat mensen gekwetst worden als ze hier eerlijk hun situatie uitleggen

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    wauw! En bedankt.. :D
    Gelukkig ben ik iemand die het aan haar bevallige derrière zal roesten wat een vreemde van haar vindt. :)
    Ik ben al bijna twintig jaar supergelukkig met met mijn man en ons open huwelijk. Dan maar crazy. Haha!

13. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Beesten? Omdat we genieten van t leven? Heel kortzichtig. ;)

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Nee dat past hier niet binnen een relatie.

Over kinderen wij voeden onze kinderen met de insteek dat sex met liefde normaal is. Dus sex tussen papa en mama etc etc. Wij zijn dus niet platonisch als de kinderen erbij zijn maar we zoeben bijvoorbeeld gewoon als ze erbij zijn.
    Ik zou dus ook niet zomaar een open relatie willen omdat er dan sex zonder liefde bij komt kijken. Wij zijn open tegen onze kinderen en daar zou ik dus mijn eigen verhaal tegenstrijden

15. Rozientje

Rozientje Actief lid

Oct 13, 2012
    449
    1
    18
    Female
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Vind het wel goed dat dit eens ter discussie komt.

Ik begrijp de reacties van de meeste mensen wel.
    De reden waarom wij dit ok vinden is dat wij allebei wel eens fantaseerden van hoe het zou zijn met andere vrouw en man erbij.
    Wij zijn beide 100% hetero, dus trio zit er nie in.

Op de reactie: "doe het je kinderen niet aan":
    Ik snap niet goed wat je verkeerd doet naar je kinderen toe. De koppels waarmee wij afspreken (en dat zijn er echt nie veel) hebben vaak kinderen, maar die kinderen weten niet waarom wij daar zijn. Meestal zien ze ons ook niet.

Dat wij zelf nog geen kinderen hebben, heeft niks daarmee te maken. Dat zie ik totaal afzonderlijk van elkaar. Wij zijn al lang bezig voor kinderen en dat wil maar niet lukken en heeft totaal niks hiermee te maken.

Apart afspreken doen we nooit, da's voor ons gelijk aan bedriegen. Samen uit, samen thuis.

Ik respecteer de mening van velen. Wij hebben nu eenmaal een heel open manier van leven. Maar in onze vriendenkring weet zo goed als niemand hiervan (gelukkig is dit hier anoniem).

16. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Zoiets zeg je niet tegen een persoon die in de MMM zit. Ik vind het erg dat je Rozientje zo aanvalt. Laat iedereen in zijn normen en waarden.

Ik vind het stoer dat iemand dat doet en toegeeft: Een open relatie. Ikzelf zat in een relatie van 6 jaar en moet eerlijk toegeven dat ik beu was met m'n ex dat ik gewoon met andere jongens gewoon ging daten. Hij weet het zelf ook maar zeg er niks van.

Ik heb ervan geleerd en het was fun. Ik zag ook geen toekomst met kinderen met mijn ex.

Totdat ik m'n vriend ontmoette, heb ik definitief uitgemaakt met mijn ex en hij vond het ook beter dat we als vrienden uitelkaar gingen want liefde was ver te zoeken. Ik heb een leuke vrijgezelle leven gehad.

Mijn vriend en ik gingen meer daten en zag in hem dat ik met hem later oud wilt worden. Wonderbaarlijk.

Nu heb ik bijna 4 jaar een relatie met de grootste liefde van m'n leven en geen denken aan dat ik een open relatie wil. Toen ik nog jong was en stom was het leuk. De tijden was SEX en ROCK 'N ROLL. Maar nu ben ik een heilig boontje hihi.

Dus ik heb gekozen: Nee, maar wel gehad ;)

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

En ik ben zo eerlijk om te zeggen wat voor ellende er van kan komen van mensen die partner ruil doen en van uit deze situatie mag ik mensen dom en stom noemen. En neem ik ook mijn worden niet terug.
    De ellende die ik er van dicht bij van mee gemaakt hebt geeft mij juist redenen om juist dat stuk er uit te pakken.
    Zet zelfs nu mijn laptop er voor aan.

Gebeurt zelden dat ik mensen stom of dom noemt maar als ik dat doet doe ik dat met redenen en als jij dit topic opent om meningen te krijgen kan je dus ook meningen van mensen verwachten die dit dus zeggen.

Mijn mening vreemd gaan partnerruil zijn geen goede basis voor een relatie( en nee ben geen schoolvoorbeeld voor een goede relatie)

Zeker als je kinderen hebt vind ik dat je op moet letten wat je doet.

Verliefd worden kan zal ik nooit van zeggen. weg gaan bij je partner voor een ander ook niet. Wel alles zo eerlijk mogelijk.

Nee geen vrije relatie voor mij dus. Nu niet en nooit niet.

18. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Geen behoefte aan maar ik heb liever dat hij een keer dronken een fout maakt en haar nooit meer ziet dan dat hij verliefd op een ander is zonder er iets mee te doen...

been there, done that. Het maakt je gek.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ach moet ik op mijn worden letten omdat ze toevallig in de mmm zit. Dat vind ik persoonlijk rot voor die genen. Maar staat buiten mijn mening van partner ruil.

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    @pnirmal

Dat het bij jouw (ouders?) Niet goed is afgelopen is heel rot voor jou maar zegt natuurlijk niets over andermans open relatie.
    Ook vind ik dat hier heel erg de nadruk wordt gelegd op seks maar dat is maar één aspect wat mij betreft. In open relaties heb je ook weer veel verschillende vormen.

Share This Page