Ach het heeft me wel heftiger gemaakt in mijn mening. Voor de rest. Laat ik dit topic. Heb mijn zegje gedaan. En wens de rest een fijn topic toe.
Ja waarvoor heb je dan een relatie denk ik dan. Ik denk dat ik een slippertje maken gezonder zou vinden dan een open relatie. Ik ken twee stellen met een open relatie, kan soms mijn oren niet geloven.
Een slippertje (&dus vreemdgaan) gezonder dan met wederzijds vertrouwen elkaar vrijlaten ? Dat kan ik dan ook weer niet begrijpen
Ja, dan voel je je tenminste rot en schuldig achteraf. In plaats van in rozegeur en maneschijn vertellen wat je met iemand uitgespookt hebt.
Partnerruil met de buren? ? Dat is inderdaad dom en stom. Zoek het dan verder van huis denk ik dan. Met mensen die je niet dagelijks ziet.
Dat is nou juist het mooie van een open relatie/huwelijk. Er is helemaal geen sprake van rot of schuldig voelen. Er is sprake van elkaar dingen gunnen en vertrouwen en vrijheid. Ik ben blij voor mijn man als hij blij is en een leuke avond heeft gehad bijvoorbeeld. Hij hoeft zich echt niet schuldig of rot te voelen. Hij zit 's morgens toch weer bij mij aan de ontbijttafel.
Je denkt waarschijnlijk dat elke open relatie gedoemd is tot falen en dat is prima, maar twee mensen die een open relatie hebben en elkaar die dingen vertellen (wat echt niet altijd gebeurt) en dat fijn vinden, wat is er dan mis ? De discussie mony/poly is sowieso gedoemd tot mislukken, de twee partijen zullen het nooit eens worden...
Nou, als de buurman eruit ziet als Dean van Supernaturals en hij wilt een partner ruil, zeg ik geen nee Nah grapje. I love my hubbie so muchies!
Eh nee. Denk eens aan de uitwerking op je relatie als je het achter je partners rug om doet, of dat het afgesproken is dat het mag.
Hier absoluut niet! Ik wil mijn lieve vriend niet delen. Zelf ook geen behoefte om met anderen naar bed te gaan.
Nope, geen behoefte aan. En ben er ook vrij zeker van mijn man ook niet (tenzij met Kate Upton, maar al ie dat voor elkaar krijgt heeft ie mijn zegen )
Ik ken ook een aantal stellen die het doen, of overwegen. Tot noch toe allemaal ontstaan omdat ze thuis niet tevreden zijn, en hun relatie nog niet rot genoeg is om afscheid van elkaar te nemen. Nee sorry, ik vind het echt niet gezond. Als je daar geen enkele vorm van jaloezie bij voelt vraag ik me echt af hoe gezond je relatie is. Die intimiteit is toch het enige wat jullie echt partners maakt? Ik snap het niet, en wil het waarschijnlijk ook niet snappen.
P.s. en vergeet de stellen niet waarvan de een overwicht heeft op de ander, en de ander het eigenlijk helemaal niet leuk vind maar er niks van kan/durft te zeggen.
Ja en dan heb je ook nog die stellen die een heerlijke relatie hebben, helemaal gelukkig zijn bij en met elkaar en elkaar iets gunnen om hun leven fijner/interessanter/leuker te maken. Mijn man en ik hebben allebei best behoefte aan nog een deel leven voor onszelf en dat gunnen we elkaar ook. En dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd. Mocht dat in de toekomst wel een keer gebeuren dan praten we daarover en passen we ons aan. Ik denk juist dat wanneer je huwelijk/primaire relatie niet goed is je niet aan een open relatie moet beginnen. het vergt veel praten en wederzijds vertrouwen.
Maar dat het bij je ouders fout ging wil toch niet zeggen dat het bij iedereen fout gaat? En daarbij denk ik dat de persoonlijkheden van je ouders de grootste rol speelde in hoe het gelopen is toen het eenmaal fout ging. Dus niet iedereen over een kam scheren hè iedereen en elke situatie staat voor zich