open relatie?

Discussion in 'De lounge' started by MaMa, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb jij een 'open relatie'?

1. ja

2. nee en wil dat ook niet

3. Nee, maar wel gehad

4. nee, maar zou het wel willen

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Die regel komt meer van mijn man vandaan, we vertellen elkaar wel dat we het met iemand (man of vrouw) gedaan hebben, maar niet tot in detail wat, gezien het soort seks dat ik met anderen heb en dat nou juist iets is waar hij zich niet in kan vinden wil hij dat ook niet weten en dat kan ik me heel goed voorstellen.

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een extremere soort van seks waar mijn man niet mee overweg kan en ook echt niet van houdt. Oh of een vrouw..

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Zo hebben wij dat in het begin ook gedaan Tommo, maar uiteindelijk voelde dat toch niet fijn. Nu is het zo dat we elkaar wel iets meer vertellen, geen expliciete details ofzo, maar wel globaal.
    Het verschil is dat ik meer voor de vaste scharrel/relatie ga en niet steeds voor een ander.

4. bereke

bereke Niet meer actief

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch heel raar zou vinden moest ik dit te horen krijgen van een vriendin ofzo. Ik zou er geen fijn gevoel bij hebben. En ik denk nochtans altijd dat iedereen zelf moet weten wat ze uitspoken onder de lakens en met wie ze dit doen (zolang het vrijwillig is tussen volwassenen uiteraard). En toch vind ik het een beetje, tja hoe zeg ik dit, not done :). Sorry dames die het zelf ook doen. Niks persoonlijk maar blijkbaar ben ik best bekrompen ofzo.

5. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als jij een vriendin van mij was zou je het ook niet te horen krijgen ;) Het gaat niemand iets aan wat ik doe en met wie, behalve mijn man. Mijn vriendinnen hebben dus ook geen idee hoe onze relatie geweest is.

6. bereke

bereke Niet meer actief

Gelukkig maar dan hé ;).

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi leuk topic!

Een 'open relatie' houdt wel meer in dan met toestemming met een ander naar bed mogen. Komt meteen in me op: Waarom zou je toestemming nodig hebben om wat dan ook maar te doen ? Daarbij, veel mensen die geen 'toestemming' hebben, doen het toch.

Ik had ooit, heel lang geleden, een open relatie, was een getrouwde man met een vrij huwelijk. Hij had mij, en nog 1 andere daarnaast. Ik heb het een aantal keer met 1 iemand anders gedaan. Helaas kwam ik er na meer dan een jaar achter dat zijn huwelijk helemaal niet zo vrij was als hij verkondigde. Hij mocht wel sex hebben buiten de deur, maar geen liefde-achtige dingen of relaties, en dat hadden wij dus.. ik kwam er ook achter dat hij er niet 3 in totaal had, maar nog meer. Dit vind ik dus niet open, maar dr gewoon een leugenachtig zooitje van maken. Toen is het geëindigd.

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    @Tommo, dat vind ik inderdaad een hele goede en begrijpbare (voor mij dan!) reden om een open relatie te hebben.

@Vlinderbloem, ben je niet bang dat je gevoelens voor die persoon krijgt? Doordat je steeds dezelfde persoon bezoekt krijg je toch een bepaalde band met zo iemand lijkt me.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nee want ook dat is bij ons geen belemmering. Dat valt ook binnen onze afspraken.

Ik wil niet te veel zeggen over hoe wij het momenteel praktisch invullen want anders wordt het wel heel herkenbaar allemaal misschien, maar de gedachte is dat je als mens meer liefde te geven hebt dan aan een persoon. Dus als een van ons verliefd is of wordt is dat op zich geen punt zolang ons huwelijk, ons gezin maar prioriteit nummer 1 blijft. Verder is verliefdheid/vlinders voelen toch een fantastisch lekker gevoel? Ik zou er niet zonder willen. :) Voor mijn man is die behoefte minder.
    Dit bedoelde ik eerder ook met dat een open relatie ook verschillende vormen mogelijk zijn en bij ons is het niet alleen perse op seks gericht.
    Overigens wil ik per PM best antwoord geven op vragen over hoe het hier praktisch gaat hoor.

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    ik zou het niet kunnen ..en manlief ook niet zegt ie

ik wil hem gewoon niet delen en andersom geldt hetzelfde..

voor de mensen die wel een open relatie hebben en er tevreden mee zijn.. lekker mee door gaan.. en geniet ervan zou ik zeggen;)

wie zijn wij om jullie te veroordelen??

ik neem aan de we/jullie allemaal volwassen genoeg zijn om de consequenties te dragen mocht het fout aflopen??

en ik neem aan dat zulke beslissingen niet over 1 nacht ijs gaan;)

11. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ah oké :) Dan snap ik het eerlijk gezegd wel. Als je bepaalde wensen hebt en je partner kan daar niet in meegaan, dat je dat ergens anders gaat zoeken. Fijn dat jullie er zo mee om kunnen gaan!

12. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @vlinderbloem

Mooi verwoord !

13. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nee, zou hier geen optie zijn:D.
    Uiteindelijk denk ik ook niet dat het werkt.
    Je hebt dan andere grenzen, maar je wordt ook veel makkelijker verliefd op iemand anders.
    En tsja, ze zeggen het: liefde maakt blind;).

14. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik zou het niet "kunnen" ik vind het niet prettig als mijn partner iets met iemand anders zou doen andersom is dit ook zo en dat in prima.

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nee hier geen open relatie....praten en flirten met andere, dat is geen probleem, maar niet verder.
    Zo denken wij er allebei over.

Maar wij hebben bevriende stellen, die er wel een andere leefstijl op na houden.
    1 stel echt een open relatie, waar ze naar andere ook vrij open over zijn ;)
    En een stel wat geregeld naar parenclubs etc gaan.

Maar het is niet zo, dat omdat wij daar niet voor kiezen, ik hun vies/raar/vreemd/abnormaal vind. Juist niet......ze doen mij toch niks aan? Ze doen überhaupt niemand iets aan ;)

ik heb wel respect voor mensen die samen zulke goede afspraken kunnen maken en een relatie laten werken op deze manier.

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen open relatie, zou daar ook niet geschikt voor zijn.

Verder denk ik dat iedereen moet doen waar hij zich zelf goed bij voelt!

17. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Nee,

1. ik vind dat je alleen intiem kan zijn met iemand waarvan je houdt.
    2. er zullen toch altijd gevoelens bij komen (jaloerzie,verliefdheid)
    3. je gaat je man telkens vergelijken met de ander die het iets beter kon
    4. ik vind het persoonlijk erg walgelijk, we zijn toch geen dieren! (niet beledigend bedoelt voor diegene die wel een open relatie hebben maar het is en blijft mijn mening)
    5. als je met anderen na bed wilt moet je maar singel blijven

en ga zo maar door ;)

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm mja... Ik denk ten eerste dat seks en liefde in een open relatie prima gescheiden is.
    (Anders was het nooit mogelijk gewees)
    En kan ook wel een reden verzinnen...
    Bijv dat 1 van beide andere behoeften heeft dan waar de ander aan wil/kan voldoen.

En ik heb persoonlijk liever dat ik weet hoe of wat dan dat m'n partner zou liegen.
    Onafhankelijk van of ik wel of geen open relatie heb... Heb ik namelijk wel een hartgrondige hekel aan liegen.
    En je zou als partner elkaar toch altijd alles moeten kunnen vertellen?
    Of de ander er blij mee is.. dat is natuurlijk een ander verhaal.
    Alles aan elkaar kunnen vertellen betekent niet automatisch dat alles mag.

19. Fristi

Fristi Lid

Jan 9, 2014
    92
    0
    6
    Ik zou het niet kunnen, hoewel ik single ben.

heb wel zoiets eens gehad maar het werkte gewoon niet. ik word zo snel jaloers! :p

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Toch 3% die een open relatie heeft (gehad) ! En een andere 5% die het zit willen
    Trek dat door op heel Nederland dan zijn dat echt een hoop mensen!

Share This Page