open riool hoe lang mag jedaarmee zitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkel19, 20 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hallo,

ik heb een vraagje aan partners c/q mensen die verstand hebben op juridisch gebied met betrekking tot een riool in de woning.

Onze flat is 6 jaar geleden gerenoveerd. Daarbij hebben ze niet de oude riolering verwijderd maar enkel een propje papier in de oude afvoerpunten gedaan.
    Nu is het probleem dat er bij ons sinds 2 weken water uit het plafond in de wc komt, dit blijkt dus uit die oude afvoer te komen.
    inmiddels zijn wij 2 weken verder en is er een beschimmeld plafond verwijderd, maar is het plafond daarboven zeiknat. zie foto's. Daarbij weigert onze bovenbuurvrouw mee te werken aan reparatie. Daar zit het probleem in de douchecel. Daar zitten volgens de woningbouw diverse tegels los kitranden zijn beschadigd en ze mist enkele voegen.
    Eerst was het nog druppels gewijs maar nu word het letterlijk een stroompje. We hebben er een 10 liter emmer onder staan die inmiddels 3 kwart vol is.

Wij vragen ons af wat kunnen wij hier nu aan doen?
    Buurvrouw heeft aan woningbouw te kennen gegeven niet mee te werken en dus geen vrij te vragen.

inmiddels is de plek van de foto bijna verdubbeld..

is er iemand die ons kan helpen?

Bijgevoegde bestanden:

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    de afvoer waar het uit komt.

Bijgevoegde bestanden:

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Is de woning van de buurvrouw ook een huurwoning?

Ik zou in ieder geval elke dag de woningbouw bellen km te vragen of ze al wat weten zodat ze gek van je worden en sneller actie zullen ondernemen. De woningbouw zal in ieder geval stappen moeten ondernemen naar de buurvrouw.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    het is inderdaad een huurwoning, van de woningbouw horen wij niets we moeten er zelf continu achteraan..

de vraag is eigenlijk hoe lang mogen wij zo zitten met kids?

5. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.086
    1.584
    113
    Hoe lang ze je zo mogen laten zitten dat weet ik niet. Persoonlijk zou ik langsgaan bij de woningbouwvereniging en daar een gesprek aangaan.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik daar eens informeren wat je rechten zijn.

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Rechtsbijstand inschakelen en zowel de woningbouw als de buurvrouw aansprakelijk stellen.

Ik werk zelf bij de woningbouw en ze kunnen echt wel meer doen tegen jouw buurvrouw dan dat ze je doen voorkomen....

Elke dag bellen is ook een goede. Schrijf de tijden op en met wie je gesproken hebt. Hetzelfde gaat op voor mailen, dan heb je meteen bewijs.

Succes :)

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Is jouw woning trouwens ook huur?

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    we hangen regelmatig aan de telfoon met de uitvoerder van de woningbouw, deze is of niet bereikbaar of zegt ik zit er achteraan...
    het feit is dat mijn man longpatient is. en dat wij inmiddels na 2 weken het behoorlijk zat aan het worden zijn.

De woningbouw kunnen we blijkbaar niet vertrouwen.. we blijven erachter aan gaan..

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    rechtsbijstand bellen! (je verzekering, of de rechtswinkel)

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jep en dan in gebreke stellen. Jij betaalt hen voor een gezonde en veilige woning. Zij komen hun deel niet na. Die buurvrouw is wel echt aso hoor :$

11. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Naast dat je bij de woningbouw langsgaat, zou ik het ook schriftelijk doen. Zolang jouw woning ernstige gebreken vertoont, heb je het recht de huur te verminderen (hier is een puntensysteem voor) en hun moeten het probleem binnen een bepaalde periode oplossen.
    Het is ook een medische noodzaak, want als je man al een longziekte heeft en jullie plafond schimmelt steeds erger, is dat niet zeer bevorderlijk voor zijn gezondheid.

Kijk hier eens naar;
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurverlaging/vraag-en-antwoord/tijdelijke-huurverlaging-bij-achterstallig-onderhoud

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dank je wel ik ga er eens induiken..

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dit is de huidige situatie jullie snappen dat het huilen mij nader staat dan het lachen. Daarnaast zit ik ook nog eens met spit dus ik baal verschrikkelijk

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,6 KB
      Weergaven:
      8
  14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Vandaag opnieuw de woningbouw gebeld met dit keer nog meer lekkage. :( het is echt om te janken. Toen officieel gehoord dat de bovenbuurvrouw schriftelijk heeft aangegeven niet mee te werken tenzij zij haar loonkosten voor de gederfde inkomsten vergoed krijgt.

De planning nu is dat de woningbouw hun jurist aan gesproken heeft en wacht op antwoord, en er komt vandaag of morgen iemand om een zeil te spannen.

De woningbouw zal stappen blijven ondernemen. en ons op de hoogte houden. Iemand anders is zich ermee aan het bemoeien.. daar zijn wij en de woningbouw niet van gediend dus dat proberen we af te houden..

Deel Deze Pagina