Open schedeltje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sam86, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hoi meiden,

Gisteren bij de vk een echo gehad met 10weken en 2 dagen...
    Een open schedeltje:(

Volgende week vrijdag weer een echo om het 100% zeker te weten...

Is er iemand die weet hoe nu verder? Ik weet dat de zwangerschap wordt afgebroken volgende week als de echo het bevestigd, maar daarna...

Is er iemand hier die hetzelfde heeft meegemaakt??

Mag je je kindje zien? "Beval" je in het ziekenhuis of moet je thuis afwachten?

Alvast bedankt namens een bange mama...

2. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ach meid toch, wat een naar nieuws. Heel veel sterkte en succes met de echo volgende week. Dikke knuffel!!

3. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je wel heel veel sterkte wensen.

4. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Wat een verschrikkelijk nieuws.
    Sorry ik kan ook je vraag niet beantwoorden maar ik wil je wel heel veel sterkte toewensen voor de komende week

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    ach meid wat naar zeg...
    ik kan geen ervaring met je delen, kan wel zeggen wat ik denk dat er gaat gebeuren maar daar heb je niet zoveel aan natuurlijk...
    wil je heel veel sterkte wensen, dit is niet niks...

Knuffel!!!...

6. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    heel veel sterkte gewenst

7. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    br... wat erg...
    heel erg veel sterkte en knuffel!

8. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zal je geschrokken zijn zeg, dat is echt verschrikkelijk. Veel sterkte gewenst.
    Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar vroeg me wel af of het om een open schedel of om een spleet in de schedel gaat.
    Krijg je de volgende echo in het academisch ziekenhuis? Nogmaals ik weet er niet veel van af maar moet je de zwangerschap afbreken of zou je daar zelf voor "kiezen"? Ik ken namelijk wel verschillende mensen in een dergelijke situatie (afwijking die niet met het leven verenigbaar is) die bewust de zwangerschap hebben uitgedragen. Voor hen was het natuurlijk heel moeilijk maar ook heel mooi.

9. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Beste TS,

Hartverscheurend dat je dit moet meemaken en ik hoop natuurlijk heeeeel hard dat de echo van volgende week iets anders zal uitwijzen!

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je graag enorm veel sterkte wensen!

---> Misschien dat je er via google meer over te weten kunt komen?!

10. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    @WNT Ik zou het ondragelijk pijnlijk vinden om de zwangerschap te voldragen.
    Ik wil niet dat het kindje onnodige pijn heeft en het lijkt me vreselijk om het kindje te moeten begraven na een volledige zwangerschap.

Het zou echt om een open schedel gaan. Je ziet op de echo ook de hersentjes naast het hoofdje voor een groot deel. Althans dat weten ze voor 90% zeker...

11. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Oh meid, wat vreselijk voor jullie :(
    Ik heb er ook geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen!

12. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Sterkte :(

13. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Hallo Sam,

Wat een rot nieuws heb jij te horen gekregen!
    Hoe hebben ze dit zo vroeg in de zwangerschap kunnen zien? Is dit via een reguliere controle (echo) geconstateerd of had je een ander soort controle en/of echo?
    Schrik er nl van dat je bij 10 weken al zoiets ergs ziet (niet dat het later minder erg zou zijn, dat bedoel ik natuurlijk niet).

Veel sterkte!

14. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    meid, wat erg voor jullie... pfff, lijkt me heel moeilijk.

sterkte de komende tijd en alle kracht toegewenst om dit te doorstaan!

15. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sam,

Heel veel sterkte, vooral als je moet wachten op de volgende echo. Heb je mensen in je omgeving die mee kunnen leven?

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieve Sam ook hier nog even een dikke knuffel voor wat het waard is.
    Ik denk dat als jij wil dat je het kindje ziet je dat gewoon aan moet geven, maar als je al beschrijft dat de hersenen buiten het kindje liggen weet ik niet of dat wel zo slim idee is.....als het gewoon heel is dan is het een ander verhaal.
    Als ik alleen al naar vorige maand kijk vond ik het al confronterend om het vruchtje te zien van iets maar dan 5 wkn...maar ga met je vragen naar de vk toe. Al ben je haar 10 keer op dat vinden ze echt niet gek.

Heel veel sterkte lieverd!

17. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    heel veel sterkte meid!!!

18. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Ach lieve meid, wat een verdrietig nieuws. Tijdens mijn eerste zwangerschap zag de eerste echo bij ruim 9 wk er goed uit. Met 13 wk kwamen we terug voor eén pretecho en bleek dat het hartje gestopt was met kloppen met ongeveer 11 weken. Het kindje bleek een open schedeltje te hebben. 'Gelukkig' is ons kindje zelf gestopt met leven. Een curretage volgde. Sindsdien moet ik foliumzuur op doktersrecept slikken, 5,0 mg per dag tegen neurale buisafwijkingen. Ook blijkt er bij mij sprake te zijn van het gegeven dat ik drager ben van een chromosoomafwijking. Na nog twee ma/mk's hebben we toch maar onderzoek hiernaar laten doen. Gelukkig ben ik ook moeder van een prachtige gezonde zoon en nu pril zwanger..

Heel veel sterkte meis!

19. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @Sam: sterkte meid!!!! is het bekend wat de oorzaak is, of is het helaas gewoon toeval? wellicht heb je helemaal geen zin om daar antwoord op te geven, maar vraag mij dit toch even af

20. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

sterkte!!

Deel Deze Pagina