sam, ook ik kan je niet helpen, maar ik wil jullie wel veel sterkte wensen!! Ik stond er eigenlijk ook van te kijken dat ze het met 10 weken al zagen?? Had je een speciale echo ofzo?
Ook ik kan je niet helpen, maar wil je gewoon even een hele dikke knuffel geven en héél veel sterkte toe wensen! Hoop van harte dat je volgende week toch nog een goede echo zal hebben. Ik sta er ook best van te kijken dat ze zoiets al zo vroeg kunnen zien, dacht dat ze dat pas later zouden kunnen zien. Maar is misschien ook wel goed, dat het al zo vroeg verteld kan worden..
Wat erg voor jullie! Ik weet zelf dat je rond die termijn zulke dingen inderdaad al kunt zien, maar dan meestal met hele goede apparatuur en iemand die er verstand van heeft (een goede echoscopiste met veel ervaring). Het is hoogstwaarschijnlijk de bedoeling dat je in het ziekenhuis bevalt van het kindje, zodat er daarna door een patholoog onderzoek gedaan kan worden. Wellicht heeft je kindje nl nog meer afwijkingen die niet met het leven verenigbaar zijn. Meestal beval je in een academisch ziekenhuis. Je kan zelf de keuze maken of je je kindje nog wilt zien, het zal vast heel klein zijn met die termijn maar het is toch al een kindje van jou. Je kunt foto's maken etc. Als je dit niet wilt kan het ook gelijk weggehaald worden. Mijn ervaring is dat het ziekenhuis alle wensen met jullie bespreken, zo is het hier wel gegaan.. bij ons kwamen de afwijkingen pas laat aan zicht (20 weken echo) wat dat betreft is het wel 'fijn' dat ze er bij jullie vrij vroeg achter kwamen. Sterkte met alles
@muppet ik heb nog geen flauw idee wat de oorzaak is. Dat zullen ze hopelijk volgende week vrijdag laten onderzoeken... @Goofychick thnx! @Bunchy Misschien raar om te zeggen, maar dat is wel een kleine geruststelling! Dit kindje heeft wel een andere vader dan mijn dochter. Dus ik wil alles wel laten onderzoeken voordat we weer met clomid beginnen! Dankjulliewel voor alle lieve woorden!
@ Babyengel Dankjewel! Wij hadden geluk met een zeer ervaren vk met goede aparatuur. Daarnaast was het zelfs voor mij al zichtbaar voordat ze ons vertelde wat ik zag... Natuurlijk is dit voor ons vreselijk, maar pff met de 20 weken echo! Wel fijn om ervaring te lezen! Bedankt voor het delen van jouw verhaal!
Hoi Sam, Afschuwelijk nieuws heb jij gekregen zeg... Zo besef je maar weer hoe fragiel dat kleine leven is. Kindjes krijgen lijkt voor zoveel mensen zo makkelijk, maar dat is het niet. Er gaat nog zoveel mis. Een vriendinnetje van mij heeft hetzelfde meegemaakt. Bij haar werd het volgens mij ontdekt op 14 weken, 2 weken eerder zagen ze al wel dat er iets niet in orde leek en het kindje aan de kleine kant was. Ze is in het ziekenhuis bevallen en heeft haar kindje ook gezien, zelfs foto's gemaakt. Daar is ze nu heel blij mee, het is toch een kindje van je. Na onderzoek bleek er geen erfelijke afwijking, maar gewoon stomme pech. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd
@ Sam, ja bij ons hadden ze de afwijkingen met de geslachtsbepaling (2x) ook niet gezien, heel vreemd maar kan er niks meer aan veranderen.. welke termijn ook het blijft natuurlijk heel erg verdrietig dat zo'n kindje nooit zal kunnen leven knuffel en sterkte
Wat een afschuwelijk nieuws hebben jullie te horen gekregen...hier zijn geen woorden voor! Ik weet dat mijn verloskundige bij de termijnecho idd zei dat het hoofdje mooi rond was en het schedeltje dicht. Dus ze kijken daar zeer zeker naar. Ze kijken bij de termijnecho of alles wat er rond die periode op of aan moet zitten er ook daadwerkelijk zit. Vertelde de verloskundige me. Jeetje, bah, wat een vreselijke periode moeten jullie nu doorstaan. Heel veel sterkte met dit nieuws en hoe julile verder gaan ..
Hoi Sam, Allereerst mijn medeleven. Wat een verdrietig nieuws. Ik heb wel ervaring met zwangerschapsafbreking, alleen niet bij zo'n vroege termijn. Mijn zoontje bleek trisomie 18 te hebben en mijn zwangerschap is bij 22+3 weken afgebroken. Ik heb dus echt een bevalling moeten ondergaan. Ik weet niet of je onder de 12 weken moet gaan bevallen of dat je gecuretteerd zult worden. In dat laatste geval zul je denk ik je kindje niet gaan zien. Misschien zijn er anderen hier die het je wel kunnen vertellen. Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies!
Pff het is pas maandag... Heel stom misschien, maar met de dag krijgen we meer hoop... Terwijl we echt wel weten dat ze het ongetwijfeld niet fout hebben! Inmiddels hebben we al een hoop keuzes gemaakt, maar wow wat is dit heftig! Tranen zitten al vanaf afgelopen woensdag te prikken... Bedankt voor al jullie verhalen en ik zal vrijdag ook de uitslag neerzetten!
lijkt me slopend, om nog te moeten wachten tot vrijdag.. het is inderdaad heel erg moeilijk om dat soort keuzes te maken lijkt me! heel verdrietig.... wat gaan jullie doen als ik vragen mag? of heb je het daar liever niet over op het topic? en uh.. huilen mag....
Volgens mij wekken ze liever de miskraam cq bevalling op dmv cytotec ivm de risico's van curretage toch? Je gevoelens en gedachten komen me bekend voor. Omdat je lichaam de zwangerschap in stand houdt en je van het kindje houdt ga je toch hopen. Ik heb 3x op de echo gezien hoe slecht ze er aan toe was maar toch dacht ik misschien zien ze ineens toch nog een nier of misschien gaat het vruchtwater niet achteruit. Welke keuzes hebben jullie al gemaakt? Hebben jullie steun aan elkaar? 'T is en blijft een verdrietige gebeurtenis dus probeer het niet in te houden hoor.. Knuffel van mij.
Mijn vriend kropt alles op met als gevolg hartkloppingen... Ik lucht niet heel veel, omdat vrijdag nog zo ontzettend ver weg is! Ik heb idd gelezen over cytotek... Vreselijk lijkt me dat! Zelf wat in moeten brengen terwijl je weet dat het kindje nog leeft. Al is het niet levensvatbaar. Echt alles voelt zo dubbel! De keuzes die we hebben gemaakt... We willen het kindje zien als dat mogelijk is. We willen het absoluut door de patholoog laten onderzoeken. We laten ons eerst volledig onderzoeken voordat ik weer clomid ga slikken. En verder laten we alles maar over ons heen komen...
Dankjewel! Ik ben zo bang voor vrijdag! Als het kindje nog leeft is het groter en al echt af... Zowel de dagen als de nachten duren vreselijk lang!
Wat vreselijk voor jullie zeg. En ik kan me voorstellen dat het slopend is om tot vrijdag te moeten wachten. Kun je niet bellen om het uit te leggen en vragen of je eerder terecht kan?
Nee helaas niet... Het kindje moet echt eerst groeien om het 100% zeker te weten. Dat zou ook wat zijn! Anderhalve week gehuild en doodsbang geweest en dan blijkt alles goed. Ik denk dat ik spontaan flauw zou vallen! Al moet ik echt realistisch blijven... Die kan is echt verwaarloosbaar helaas!
Jeetje dit is gewoon teveel om te moeten dragen zeg...Hoe kom je de dagen in vredesnaam door zeg.. Wat is dit onmenselijk zwaar.. Er zijn ook geen woorden voor om tegen jullie te zeggen.. Laten we hopen dat de wonderen gewoon nog bestaan, maar hou de realiteit voor ogen.. Sterkte