Open schedeltje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sam86, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hoe komen wij de dagen door... Niet thuis! We zijn hele dagen bij mijn moeder.
    Thuis blijf je toch malen en denken aan alles wat fout gaat!

Verder zijn de dagen en nachten belachelijk lang!

2. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    veel sterkte!!

3. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    @sam86 ik kan heel goed begrijpen dat de dagen nu verschrikkelijk lang duren. leef echt met je mee. kan me voorstellen dat t verschrikkelijk is. toen wij met 12 weken geen hartje kregen en een dag later terug moesten komen leken die 24 uur al eindeloos te duren. is natuurlijk niet te vergeliujken met wat jij doormaakt maar er zijn een hoop mensen die met je meeleven misschien geeft dat wat steun!

4. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Dit geeft mij heel veel steun! Als je na zulk slecht nieuws naar huis gaat voel
    je je zo alleen! Stom, maar voelde mij echt weer helemaal klein en we zijn
    gelijk naar mijn moeder gegaan en van het weekend wou mijn vriend ook
    ineens naar zijn moeder. Je zoekt toch echt steun!

5. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    idd en gelukkig krijg je daar ook veel steun van!

6. me83

me83 Niet meer actief

heey meis wat een verdrietige tijd zeg! bah!

ikzelf ben vorige week bevallen van een meisje waarbij het hartje gestopt is rond de 14 weken.
    ikzelf vond het fijner gewoon te bevallen dan een curretage omdat ik het kindje graag wilde zien en omdat ik een curretage meer het uitwissen van het kindje vond.. al is die keuze voor iedereen anders natuurlijk..

als je vragen hebt met betrekking tot een bevalling of gewoon ff wilt kletsen mag je me altijd een pb sturen!

ik wens jullie heel veel sterkte!

7. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Nou ik wil heel graag normaal bevallen, maar wel in het ziekenhuis...
    Gelukkig is het nu dinsdag... Nog genoeg tijd om de vk en de gyn allerlei
    vragen te stellen!

8. me83

me83 Niet meer actief

als je wilt bevallen doen ze dat bijna altijd int ziekenhuis.. heb ik zelf ook gedaan.. en ze waren heel erg lief voor me en alles wat ik wilde kon en mocht..

bij mij werd het trouwens opgewekt met cytotec.. heb wel een nachtje int ziekenhuis moeten blijven omdat ik pas in de avond en begin nacht een beetje begon..uiteindelijk is bij mij na de bevalling nog wel een curretage gedaan omdat mijn placenta te vast zat en niet vanzelf kwam..maar gelukkig onder algehele narcose..

9. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Lijkt me heel vreemd om van een mini mensje te bevallen.
    Ook vreselijk emotioneel! Vandaar dat ik het in het ziekenhuis wil...

10. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschrikkelijk zeg! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen komende dagen, weken en maanden. Ik heb voor mijn studie wat kindjes met een open schedeltje gezien (de lichaampjes van deze kindjes waren geschonken aan de medische wetenschap). Ik moet zeggen dat ik het er niet heel eng uit vond zien, maar het zag er anders uit dan kindjes met een dichte schedel. Maar goed, ik denk dat je voor jezelf goed op een rijtje moet zetten wat je wilt.

Wat ik me trouwens zit af te vragen. Misschien niet de leukste vraag die ik wil stellen, maar ik vraag me af wat zo'n kindje nu voelt aan pijn e.d. tijdens curretage/cytotec opwekking. Merkt zo'n kindje nu veel daarvan of overlijd het rustig?

Nogmaals, heel veel sterkte en stort gerust je hart in dit topic uit.

11. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Dat is dus ook mijn nr 1 vraag! Wat voelt het kindje?
    Gaat het dood bij/door de geboorte? Of pas daarna?

12. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Jeetje wat een ontzettende k*t situatie voor jullie! Wat een keuzes moet je dan maken, keuzes waar je als moeder helemaal niet over wilt nadenken!! Voel echt met je mee hoor!

Mijn oma is lang geleden ook bevallen van een meisje met een open schedeltje. Het kindje was voldragen en de bevalling begon pas met 44 weken.. maar het kindje heeft uiteindelijk nog drie dagen geleefd voordat ze uiteindelijk overleed. Mijn opa heeft het kindje mogen zien, maar destijds vonden de verpleegkundigen het beter dat mijn oma het kindje niet zou zien (niet omdat het er eng uitzag, maar omdat ze dan geen emotionele band zou vormen). Oma heeft het er tot de dag van vandaag moeilijk mee dat ze haar dochtertje nooit heeft gezien.

Natuurlijk is het met 10 weken anders dan met 10 maanden, maar ik denk dat ik zelf zeker weten het kindje zou willen zien.. zelfs in die korte tijd krijg je zo'n sterke moederband met je frummeltje, denk dat ik het mezelf kwalijk zou nemen als ik het kindje niet zou kunnen zien. Voelt zoals je zegt een beetje alsof je het wilt uitwissen, terwijl dat gewoon niet kan.

Meid heel veel sterkte voor de komende dagen.. en voor vrijdag! Hoop dat je antwoord krijgt op al je vragen en onzekerheden!

13. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    meid wat een verschrikkelijk nieuws zeg!!
    ik heb geen ervaring dus daar kan ik je niet bij helpen.. maar wil je wel heel veel sterkte wensen!!

dikke knuffel vanaf hier

14. me83

me83 Niet meer actief

is het ook! maar uiteindelijk vond ik het bevallen het laatste wat ik voor mijn kindje kon doen. ze was erg mooi en ben heel blij dat ik haar heb gezien en foto's heb kunnen maken.. er was bij mijn kindje qua uiterlijk geen afwijking te zien en de onderzoeken qua bloed enzo lopen nog dus heb ook zelf nog geen antwoorden..

hoe het gaat bij een kindje wat nog leeft heb ik geen idee van.. al dacht ik niet dat ze het konden voelen.. tis nog echt een lichaampje met werkende orgaantjes maar verder heeft het nog geen gevoel of besef..

al was ik wel wat verder en was mijn kindje helemaal heel eruit gekomen dus geen idee hoe eht erdan uitziet met een paar weekjes terug..ik heb een foto in mijn album staan.. die kan je alleen zien als je vrienden met mij bent.. maar mocht je toch geintreseerd zijn in hoe het eruit ziet stuur dan een uitnodiging.. al kan ik me ook zeker voorstellen dat jehet niet wilt zien.. ik wil je niet dwingen ernaar te kijken.. je hebt al genoeg aan je hoofd op dit moment.. maar miss helpt het je in je keuze

15. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    sterkte ik heb niet alles gelezen maar krijg wel beetje schrik, ik las dat jij clomid genomen had, domme vraag maar kan dat de oorzaak zijn of is er een andere aangezien ik ook zwanger ben geworden door clomid...

16. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Nee wat ik heb begrepen is het erfelijk of gewoon dikke pech.
    Ook voeding en te weinig foliumzuur kan een oorzaak zijn.

Me83 ik ga je uitnodigen! Dankjewel!

Emjay vreselijk! Vroeger was echt niet alles beter helaas!

17. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Open schedeltje heeft niets met clomid te maken hoor. De kans op een open schedeltje is kleiner wanneer je foliumzuur slikt, maar de kans bestaat er nog steeds. Open schedel is vergelijkbaar met een open rug, alleen is die wat hoger ontstaan. (dat is ook de reden waarom foliumzuur sterk geadviseerd wordt om in te nemen de eerste paar maanden van de zwangerschap)

@ts, ik hoop niet dat ik je bang gemaakt had met die vraag of je kindje pijn zal hebben. Ik zou het navragen bij de arts a.s. vrijdag.

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh meid toch, wat een vreselijk nieuws hebben jullie gekregen... Helaas heb ik er ook ervaring mee, dus wie weet heb je iets aan mijn verhaal. Toen ik 12 weken zwanger was, zagen ze op de echo dat ons kindje iniencephalie had. Dit is een vorm van een open schedel, maar dan zeer zeldzaam. Vanwege de afwijkende vorm van haar hoofd en vanwege mijn medische geschiedenis, adviseerde de gyn mij een curettage. En ondanks dat ik weet dat dit het beste was, vind ik het heel moeilijk dat ik onze kleine meid nooit heb mogen zien. Ze lijkt nu idd weggewist te zijn en voor veel mensen heeft zij dus nooit bestaan. Terwijl het een heel kindje is, met tien vingers, tien tenen, alles erop en eraan, behalve dat mooie schedeldakje dat zo hard nodig is om te kunnen overleven. Ik ben opgelucht te lezen dat jij gewoon wil gaan bevallen en je kindje wil zien. Ondanks dat het een enge gedachte is dat het hoofdje open is, zul je versteld staan van de liefde en trots die je gaat voelen. Je kindje is niet eng, dit is jullie kind! De opgewekte bevallingen vinden altijd in het zkh plaats, ook omdat het vaak voorkomt dat de placenta na de bevalling niet loslaat en je dan een curettage nodig hebt. Ik vermoed dat je kindje tijdens de weeen of de uitdrijving overlijdt, omdat het simpelweg te klein en jong is, te kwetsbaar. Maar het kan ook dat je kindje nog heel even leeft. Die kans is klein, maar je kunt niet voorspellen hoe het zal gaan helaas. Maak veel foto's en hand- en voetafdrukjes, neem een mooi mandje/kistje mee, misschien een lapje stof/kleding dat voor jou veel betekent, om je kindje in te doen? Wij hebben onze dochter in de tuin begraven (voor 24 weken mag je het overal begraven) en haar plekje mooi gemakt met vlinders en bloemen. En vooral: praat erover. Mensen zijn weleens geneigd je verdriet te verkleinen, het was immers nog zo jong en liever nu dan later. Je zult misschien zelfs horen dat je geluk hebt gehad dat ze er op tijd achter zijn gekomen. Laat die mensen kletsen, ze zijn je extra verdriet niet waard. Je hebt namelijk het meest vreselijke nieuwe gekregen die een aanstaande moeder kan krijgen en of dit nu met 10 of 20 weken is maakt geen moer uit. Dit is jouw kindje, je houdt ervan en hij of zij zal niet bij jullie kunnen blijven. Dat is een onmenselijk groot verdriet, laat niemand je het gevoel geven dat het wel meevalt. Want dat doet het niet.

Overigens zijn beide aandoeningen, zowel iniencenphalie als anencephalie al met 8 weken te zien wanneer gekeken wordt met goede apparatuur (academische zkhen) en ervaring echoscopist. Foliumzuur speelt idd een grote rol bij het voorkomen van een neurale buisdefect. Maar ook B12 tekort kan de kans tot wel 5 keer vergroten. Laat je dus goed onderzoeken voor je weer zwanger wil worden. Als je nog vragen hebt of je verhaal kwijt wil, mag je me altijd een pm sturen. Ik wil jouw en je gezin heel veel licht en liefde wensen, voor nu en voor de toekomst.

19. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ts, heel veel sterkte morgen!

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Heel veel sterkte!!