kHeb je verhaal met kippenvel zitten lezen. Wat verschrikkelijk verdrietig allemaal. Heel erg veel sterkte toegewenst!!!
Pfff heb net eerst even anderhalf uur met mijn dochter geslapen! Wat heeft al dat wachten mij gesloopt! Vanochtend waren we een uur te vroeg al in het ziekenhuis doordat ik mij weer had vergist in de tijd... Zucht... Dus na anderhalf uur werden we eindelijk naar binnen geroepen. Zonder al teveel woorden mochten we naar de echo kamer. Wauw wat groeit een kindje zeg in die 9 dagen! Het is ook zo'n ander kindje dan mijn dochter! Veel voller, langer en drukker.... Na het wauw effect kwam vrij snel ook de shock... Lief klein poppetje heeft geen schedeltje. Hersentjes zweven bij het hoofdje... Doordat de hersenstam wel is ontwikkeld leeft hij nog, maar zoals al eerder is verteld hier is deze aandoening niet met het leven verenigbaar... Een "natuurlijke" bevalling zou het kindje vreselijk verminken dus dat was voor ons geen optie. Aanstaande dinsdag kriig ik dus helaas een curretage... Voordat ik ging slapen nog even gauw mijn vk gebeld met de vraag voor nog 1 echo, want we hebben geen mooie foto's van dit wondertje... We zullen het tenslotte ook nooit kunnen zien. Gelukkig leefde ze al zo mee dat ik maandag om half 3 nog een echo krijg! Nog 1 laatste keer...
O Sam, wat erg voor jullie... Word er koud van! veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je wat mooie herinneringsfoto's krijgt maandag!
Hai Meid. Heb alles even gelezen en vind het echt verschrikkenlijk Ik wil je heel heel heel veel sterkte wensen!! Super dat je strakjes nog even een echo mag van je kleine zodat je nog iets hebt!! Nogmaals sterkte!! *knuffel*
Ik hoop voor jullie dat ze het fout gezien hadden en alles op miraculeuze wijze helemaal prima is! Zo niet.. Ik ben zelf met 20 weken bevallen van ons dochtertje, in het ziekenhuis. We hebben haar gezien vastgehouden fotos gemaakt, mee naar huis genomen. De volgende dag in een mini kistje naar het crematorium gebracht om haar te laten cremeren. Onder de 24 weken bestaat er geen 'lijkenwet' dus als jij moet bevallen ipv curretage (ik weet dat vanaf 16 weken je in principe altijd bevalt ik weet niet heo dit met 10 weken is) mag je je kindje altijd! mee naar huis nemen. Je bent geenzins verplicht autopsie te laten doen (hebben wij zelf niet gedaan) je mag je kindje zelfs in je tuin begraven als je dat fijn vind. Of bij zo een 'vlinderboom' wat ze bij sommige begraafplaatsen hebben. Bedenk wat jullie willen en vraag na wat de mogelijkheden zijn.
ach meis wat erg zeg dat je ook nog eens een curretage krijgt.. bah!! gelukkig dat je nog mooie echo's meekrijgt.. je wilt toch graag eens terugkijken naar je frummeltje. heel veel sterkte meis!!
Ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen....Jeetje, wat zwaar zeg. Heel veel sterkte de komende periode toegwenst.
Meid, wat naar allemaal zeg! hoop dat je op een 'mooie' manier afscheid kan nemen... wens je heel veel kracht, liefde en sterkte toe!