wat ontzettend fijn dat de gyn goed voor je was! kom rustig bij van alles wat er gebeurt is en sterkte met het verlies.
Ik moet echt huilen van dit topic. Wat een ellende hebben jij en je partner moeten doorstaan.... Heel veel sterkte, kracht en liefde toegewenst. Xxx
Wat was dit heftig! Niemand zou dit mee moeten maken, maar het is goed nu. Ons kindje zal geen pijn meer voelen en wij zullen hem nooit vergeten! Dag 2 na de curettage. Heb weinig krampen, maar als ik ze heb doen ze veel pijn. Verder geen rust! Kan niet slapen, stilzitten of iets anders waar ik van zou kunnen rusten... Als het licht uit gaat komen de tranen en is het gemis te erg voor woorden. Gelukkig alle tijd om dit te verwerken! Mijn mooie, lieve dochter en mijn sterke vriend zijn mijn rotsen in de branding! Mijn mama's verzorging is natuurlijk geweldig... Even niks moeten!
Heel erg veel sterkte met dit verschrikkelijk verdrietige verlies van jullie kindje. Fijn dat je mensen om je heen hebt die je zo goed kunnen steunen. Er zijn geen woorden die kunnen troosten.
Ja wat zal ik zeggen... Het gaat wel goed. Vorige week teleurstellend nieuws gehad! We gingen naar het ziekenhuis omdat er nog iets in mijn baarmoeder zit. Waarschijnlijk een stolsel, maar toch onder strenge controle. Na het onderzoek vroeg ik naar de uitslagen van de autopsie... Verdorie ze hebben alleen onderzocht of het menselijk was! Ja natuurlijk was ons kindje menselijk! Verder wist ze mij te vertellen dat ons kindje bij de curettage helemaal uit elkaar is gescheurd en er weinig van over was... Toen knapte er iets... Heb er 2 dagen niet over kunnen praten/denken of wat dan ook. Morgen om 11.05 weer terug om de curettage te bespreken en hoe nu verder. Wel hebben we vandaag besloten dat we maart als 1e rondje gaan gebruiken. Zodra ik ongesteld word beginnen we weer met Clomid. Gister begonnen met foliumzuur en volgende week met de hoge dosering.
heey sam.. wat stom dat ze niet verder hebben gekeken dan of het menselijk is.. en vind het eigelijk ook niet erg aardig van hun om te vertellen dat je kindje uit elkaar was gescheurd door de curretage.. krijg je gelijk zo'n verschrikkelijk beeld van... ik wens je veel sterkte! lees ook dat je in maart weer wil gaan starten... ik wens je daarbij veel succes en geluk.. en ik hoop dat je snel een gezond kindje mag dragen.. liefs
Waarom willen ze onderzoeken of het menselijk was? Wat verwachten ze dan, een eend?! Ze horen een chromosomen onderzoek te doen, het DNA te controleren. Niet dat daar grote kans is dat er wat uit gaat komen (neurale buis defect is niet in het DNA te vinden, zo was ons verteld dat wij een gezonde dochter hadden gekregen ) maar voor jullie gemoedsrust moeten ze dat doen. En fijn ook, dat ze verteld hoe een kindje eruit ziet na een curettage Spannend dat jullie in maart weer gaan beginnen, ik ga voor jullie duimen. Laat je ook even je B12 controleren in je bloed? Die moet hoog zijn als je zo'n hoge dosis foliumzuur krijgt.
He, bah, wat is je zoiets op een plastische, nare manier verteld ook. , wat nou 'of het menselijk is'. Al onderzoeken ze dat, dan zeg je dat toch niet zo? Zijn die mensen zelf soms nooit zwanger geweest? Ik vind het ook heel heel bruut dat ze je vertellen dat je kindje helemaal kapot is gegaan bij de curretage, ik word al naar bij het idee, en het is mij niet overkomen. Wat erg. Ik zou ook echt breken bij zulk nieuws. Alsof het allemaal niet genoeg is zonder al die pijnlijke informatie. Heel veel sterkte Sam! Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden van een brusje voor je kindje en het vlinderkindje.
Bij de termijnecho kunnen ernstige afwijkingen al gezien worden, gewoon op een normale echo. @TS Sterkte met alles!
He??? Wat erg hoe ze dat zeggen en dat er geen chromosomenonderzoek is uitgevoerd. Autopsie zal verder haast onmogelijk zijn geweest, mij vertelden ze dat het al veel moeite kostte bij mijn dochter van 23 weken omdat alles zo klein is. Het is normaal chromosomenonderzoek uit te voeren en het DNA ook te bewaren. En het is al helemaal niet normaal te vertellen dat jullie kindje stuk was gegaan. Dat lijkt me verschrikkelijk om te horen. Als ik kijk naar hoe ze met mijn kleine meisje omgingen, zo anders dan dit. Ik vraag me af wat ze bedoelen met dat het menselijk is. Hoe onderzoeken ze dat dan? Heel veel sterkte met alles en laat maar goed voor je zorgen. En vertel ze morgen dat ze wel normaal met hun patiënten cq klanten mogen omgaan..
Even snel, want kind moet naar bed, maar op deze link staat het uitgelegd: Stichting B12 tekort: Vitamine B12 is net zo belangrijk als foliumzuur, voor en tijdens de zwangerschap
sterkte meid en idd laat je b12 even na checken (familie van mij had vele mk b12 was erg laag toen b12 oppeil was een gewone zwangerschap gehad, b12 kan vele schade veroorzaken waaronder open schedeltje)
Jeetje TS wat een verhaal, heel veel sterkte in elk geval! Kennissen van ons hadden ook een kindje met een open schedeltje, werd helaas pas op de 20 weken echo ontdekt, geloof dat ze een week of 2 later de bevalling hebben opgewekt. Volgens mij is er nooit een duidelijke oorzaak ontdekt. Bij de daarop volgende zwangerschap moest zij foliumzuur 5 gram (ofzo) slikken, een extra hoge dosering die je alleen op doktersvoorschrift kan krijgen. Gelukkig is er daarna een gezonde jongen geboren, maar tot en metde 20 weken echo heeft ze niet van de zwangerschap kunnen genieten uit angst om weer slecht nieuws te krijgen. Wel kreeg zij fijne begeleiding van de gyn. Hopelijk kan je met dit verhaal, en nogmaals heel veel sterkte.
idd je b12 laten testen meid Als je b12 onder de 180 zit heb je 3,5x meer kans op een kindje met een hartafwijking en open ruggetje/schedel (neutraalbuisdefecten) Normaliter mag je ook pas met foliumzuur beginnen als je b12 op peil is. Is je b12 slecht en slik je foliumzuur, dan kan jijzelf neurologische schade oplopen Veel sterkte! Dikke knuf!
Klopt idd. Het zal dan ook niet verbazen dat mijn B12 slechts 127 was toen ik van onze dochter* zwanger was (ook open schedeltje). Kon geen kwaad zei mijn toenmalige gyn. Neuh, heeft echt geen problemen opgeleverd Ik heb echt moeten knokken om injecties te krijgen en krijg ze nu eindelijk. Dus laat je niet afschepen!
Allereerst heel veel sterkte met de tijd die komen gaat... Ons eerste dochtertje had ook een open schedeltje (anencephalie). Ze zijn hier helaas pas met de 20 weken achtergekomen, terwijl je t inderdaad al veel eerder kan zien. Ik lees dat er meerdere meiden zijn die t al over b12 hebben gehad. Mijn advies zou zijn om nu met alle voedingssuplementen te stoppen, ook met foliumzuur en je dan te laten testen. Op b12, maar zeker ook op homocysteine! Een afwijkende waarde hierin kan duiden op een b12 tekort maar ook op een stofwisselingsziekte (blijk ik te hebben). En afwijkende waardes van je homocysteine worden in verband gebracht met neurale buisdefecten (o.a. Dus anencephalie)! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!