Losse maxi-cosi vs. vaste autostoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lindavvv, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hallo Dames,

We zijn ons een beetje aan het orienteren, maar ik kom niet echt uit de keuze voor een autostoel.
    Er zijn verschillende vaste autostoelen op de markt, die geschikt zijn vanaf geboorte tot vier jaar (ongeveer).
    Deze zijn ook 360 graden draaibaar, iets wat me super handig lijkt. Maar je moet je kindje altijd uit de stoel halen, je klikt niet 'even' een maxi-cosi op het frame van de kinderwagen.

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt? Hebben jullie helemaal geen 'losse' maxi-cosi meer aangeschaft?
    Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt!!

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier een maxicosi. Vind dat veel makkelijker en wilde persé stoeltjes met Isofix bevestigd hebben en wilde dat de vervolgstoel voorwaarts was.

Daarbij klikte ik best vaak de maxicosi even op het onderstel van de wagen (naar het cb, even snel boodschapje doen etc)

Hopsatee en Lindavvv vinden dit leuk.
  3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Voor mij was dat dus geen belemmering omdat we eigenlijk vrij weinig met de auto ergens heengaan (alleen op familiebezoek misschien). Dus losse maxicosi gebruik ik nooit, nooit op kinderwagen gezet.

Lindavvv vindt dit leuk.
  4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik vind een losse maxi cosi wel belangrijk en zou dus ook niet kiezen voor een vaste stoel. zodat hij toch nog ff door kan slapen als hij in slaap is gevallen en idd zoals andere zeggen even snel een boodschapje doen ofzo

Boommm vindt dit leuk.
  5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Absoluut een losse maxi cosi. Ik heb hem amper gebruikt op het onderstel maar hij viel regelmatig in slaap erin in de auto en dan parkeerde ik hem met maxi cosi en al thuis in de box en kon hij nog even door slapen. Ik zette het ding ook wel eens naast zijn bedje zodat ik hem over kon tillen.

Boommm en Lindavvv vinden dit leuk.
  6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb een losse maxi cosi, maar vind het ondingen om eerlijk te zijn.
    Wil hem er altijd zo snel mogelijk uit hebben en laat hem absoluut niet erin slapen...dan maar even wakker worden met het eruit tillen.
    Hij zit er dus alleen in als we met de auto opweg gaan en op het onderstel.
    Moeten we ergens zijn eat iets langer duurt dan gaat hij in de draagdoek.

Lindavvv vindt dit leuk.
  7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Haha als je zo'n verschrikkelijk slechte slapers hebt als ik, dan neem je echt het risico niet dat ze wakker worden en niet meer willen slapen hoor. Hier dus inderdaad héél vaak de mc uit de auto gehaald met een slapende baby, en dan zelf nog rustig een half uurtje de krant gelezen voor ik weer aan de slag kon.

En ook wel vaak de mc uit de auto in de winkelkar, of op het overstel voor een kleine boodschap.

Ik zou dus absoluut voor een losse mc gaan.

karlijn, Lafayette en Lindavvv vinden dit leuk.
  8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook een losse maxi cosi. Vonden het ideaal klikte hem vaak even op het onderstel als we boodschappen gingen doen.
    Of we zette hem even in de winkelwagen.
    En hier bleven ze er ook in slapen als ze in slaap waren gevallen.
    Anders had ik een compleet chagrijnig kind de hele dag die niet meer fatsoenlijk wou slapen.

Lindavvv vindt dit leuk.
  9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb eem losse maxicosi ook altjd heel handig gevonden. Maar met veel dingen is het zo: als je het hebt, vind je het handig en kun je je niet voorstellen dat iemand anders.zonder kan. Maar die amder heeft gewoon een andere routine die ook proma werkt. Dus als je kiest voor een vaste stoel, kun jij daar straks vast prima mee uit de voeten.

Ik was trouwens vooral in de winter dankbaar voor de MC. Je hoeft niet je kind uit z'n warme.dekentjew te halen en de kou in. Als je dus gaat voor een vaste stoel, zou ik wil investeren in zo'n wikkeldoek ofzo met gaten voor de gordeltjes. Dat je je kindje als één warm bundeltje uit de auto kunt halen (of naar de auto kunt brengen) als het buiten koud is.

Lindavvv vindt dit leuk.
  10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

In jouw geval snap ik het maar al te goed inderdaad! :D

Shakes vindt dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Een losse maxicosi is wel handig hoor. Om idd even op het onderstel van de kinderwagen te klikken als je een boodschapje doet. Of als je ergens op visiste gaat oid kan je dat ding neerzetten met slapende baby erin en heb je je handen vrij.

Ik had alleen wel pech dat ik een snel groeiende baby had, die met 9 mnd niet meer in zijn maxicosi pastte. En het was een dure aangelegenheid om een achterwaartse/voorwaartse stoel te kopen, vooral aangezien ik niet weer een stoel wilde kopen, mocht hij ook beter voorwaarts kunnen gaan zitten. Het was een stuk goedkoper geweest als hij iig tot 15 mnd in de maxicosi had kunnen blijven.

En mijn broertje en schoonzusje krijgen bijna een kindje en wonen in een 2-kamer appartement in New York en door ruimtegebrek komt daar dus ook geen maxicosi, maar meteen een vaste stoel. En tussendoor gaat het kindje in de draagzak of in de kinderwagenbak.

Maar goed, in principe is het wel een handig ding. Wel loeizwaar, vooral als je een zware baby erin hebt. Maar mocht je de ruimte hebben en je gaat regelmatig met de auto een boodschap doen oid. Zou ik het toch aanbevelen.

Lindavvv vindt dit leuk.
  12. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Vooral de eerste maanden vond ik een losse maxi cosi heel makkelijk. Lekker binnen warm inpakken en dan de hele stoel in de auto zetten en er weer uit halen.
    Met boodschappen op het onderstel.
    Toen zoon wat ouder werd en vooral zwaarder, liet ik de maxi cosi wel in de auto. Maar toen was het ook zomer dus zat je niet meer met warm aankleden.

Lindavvv vindt dit leuk.
  13. Logan

Logan Niet meer actief

Ik liet hem altijd in de auto staan. Heb hem misschien 2x op het onderstel geklikt en we hebben vrij snel een stoel gekocht voor 0-18kg.
    Maar goed, onze zoon sliep niet perse in de auto en ik liet hem er eigenlijk nooit echt inzitten. Ik denk dat je zoiets gaandeweg pas ontdekt. Heb je nu niks aan natuurlijk ;)

Lindavvv vindt dit leuk.
  14. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.154
    3.798
    113
    Wij hebben ook een maxicosi. Het lukte mij al vrij snel niet meer om de maxicosi plus baby van het onderstel naar de auto te tillen (te zwaar), dat is jammer. Maar voordeel is dat als ze slapen je ze niet wakker hoeft te maken, dat is wel echt fijn. Ook hebben we de maxicosi een tijdje gebruikt met de oefenhapjes toen ze te groot was voor de newbornstoel maar nog niet kon zitten, en nu nog voor als je in je eentje met haar doucht. Maar daar zijn ongetwijfeld ook andere oplossingen voor te bedenken :)

Lindavvv vindt dit leuk.
  15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Bij ons kwam de mc maar heel af en toe de auto uit, om even ergens als slaapplaats te dienen in een restaurant oid. Ik vond het vreselijk om met een Mc inclusief kind te moeten sjouwen. Verder tilden we de kinderen gewoon op de arm voor kleine stukjes van en naar huis, en voor langere stukken in de draagdoek of draagzak. De kinderwagen hebben we bij de oudste misschien 3x gebruikt, en bij de jongste hadden we niet eens een kinderwagen.

Toch zou ik aparte stoeltjes per gewichtsgroep overwegen hoor. Zo'n gecombineerde stoel is het vaak voor alle groepen net niet. En je gebruikt elke stoel best lang: groep 0 een dik jaar, groep 1 pakweg 3 jaar, en groep 2-3 nog veel langer, mistens een jaar of 5 afhankelijk van de grootte van je kind. Je kan je uberhaupt afvragen of het wenselijk is om 9 jaar met een stoel te doen.

Lindavvv vindt dit leuk.
  16. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook een snel groeiende baby en met vakantie in december ( is van maart) zat hij gewoon in een voorwaartse stoel. Dit ging super vond het geweldig. Kon al goed zitten rond die tijd.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou nooit nu al een vaste stoel kopen want je weet niet hoe je kindje groeit en of die stoel wel lekker zit als je kindje wat groter is. ze raden sowieso altijd aan om in de winkel te passen als je kindje toe is aan een grotere stoel. zo zat mijn oudste in een bepaalde stoel helemaal niet goed omdat ze zo lang en smal was. mn jongste zat bijv weer niet goed in de stoel van haar grote zus.
    Ik heb in het eerste jaar bij beide gewoon een groep 0 stoel gehad. de babystoel dus. (wat iedereen voor het gemak een maxi cosi noemt, ongeacht het merk. maxi cosi is geen ding, het is een merk van verschillende soorten autostoelen voor verschillende leeftijden. babystoel is een groep 0 stoel)
    de eerste stoel stond bij mij altijd in de auto. of ze moest echt net slapen, dan nam ik hem met stoel en al mee naar binnen. maar ik heb hem verder nooit op de wandelwagen geklikt. nou ja, 3x maar het is gewoon niet goed voor die kleintjes. ze zitten toch in een half zittende houding gepropt, vastgesnoerd in de gordels. een baby moet languit kunnen liggen en kunnen bewegen. je ziet ze regelmatig lopen met stoel op de wagen geklikt en dan vervolgens lekker winkelen of naar de dierentuin. of helemaal geen wandelwagenbak omdat het zo makkelijk is dat je die stoel erop kan klikken. het is gewoon superslecht voor rug en heupen en er wordt aangeraden ze er alleen in te zetten als het niet anders kan. vervoer dus in de auto en verder niet.

Ysabella vindt dit leuk.
  18. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Ik loop ook wel eens in de Efteling met kind in de Maxi-Cosi :eek:, geklikt op het wandelwagen onderstel. Jaja, verschrikkelijk slecht voor heupjes, ik denk dat het met beperkt gebruik echt wel losloopt. Na vreselijke slaapproblemen met de oudste is nu mijn devies: als de baby slaapt mag ze lekker blijven slapen in de Maxi-Cosi. Als baby wakker is bij aankomst of wakker wordt tussendoor, gaat baby in de vreselijk verantwoorde draagdoek. Dan lijk ik maar soms onverantwoord. Maar een slapende baby maak ik niet wakker.

Betsy en karlijn vinden dit leuk.
  19. Sanny199

Sanny199 Actief lid

9 aug 2017
    175
    158
    43
    Vrouw
    Wij denken na om de Recaro zero 1 elite aan te schaffen. Vaste stoel maar met een los babyzitje erbij. Die ook weer op dewagen kan. Qua kosten lijkt hij duur €709 maar dan heb je ook alles.
    Van maxicosi los zou kopen ben je €900 kwijt, enige voordeel je kan het in delen doen. De recaro koop je in 1 pakket. Voordeel van het babyzitje vind ik voora dat hij lekker licht is; 2,9 kilo! En hij is draaibaar 180 graden en dus ook zijwaarts.
    Nadeel vind ik dat je het vaste zitje niet zo maar overzet van de ene naar de andere auto deze is erg zwaar(18kilo)

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Super handig als de baby slaapt in de auto en je even de winkel in moet klik op onder stel baby slaapt gewoon door

Deel Deze Pagina