ik wil graan een open sollicitatiebrief schrijven, maar weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, het gaat om een kraamzorgfunctie, is er iemand die zou kunnen helpen?
ik heb vele open sollicitaties voor de kraamzorg geschreven.. ik begon uiteraard met: geachte heer, mevrouw (of afdeling P&O) en legde uit dat ik sinds de komst van mijn zoontje het belang van een kraamverzorgster in zag en me was gaan interesseren voor werk in de kraamzorg.. je kunt een voorbeeld brief googelen en dan naar je eigen aanpassen
heb een goed voorbeeld kunnen vinden via google en ook 3 organisaties gevonden waar wel een vacature was! heb nu dus 4 brieven verstuurd.
succes!! ik was bij 1 uitgenodigt voor een gesprek.. maar we kwamen er niet samen uit.. ik ging er financieel te veel op inleveren en kon ook nog eens niet op rooster werken helaas
Ik snap het niet, heb je in 5 minuten (de tijd tussen het bericht van Priscilla4 en jouw 2e bericht) een voorbeeldbrief gegoogled, gevonden en aangepast zodat het helemaal jouw brief is geworden?!?
Ah, ok, gelukkig maar! Misschien weet je dit intussen al: een open sollicitatie voor een specifieke functie is bijna hetzelfde als voor een vacature. Alleen kan je niet verwijzen naar de vacature. Je kan wel zeggen hoe leuk het bedrijf je lijkt want, ... Succes met je sollicitaties!
Wat ik in brieven probeer te verwerken is: - Wie ben je? - Waar ben je goed in? - Waarom is deze functie helemaal jou ding? - Wat lijkt je zo leuk aan de werkzaamheden? - Waarom solliciteer je bij dit bedrijf?
Wat naar mijn idee het allerbelangrijkste is in een goede sollicitatiebrief: uitleggen wat het bedrijf aan jou heeft en niet andersom. Het kan voor jou een mooie stap voorwaarts zijn, goede toekomstperspectieve bieden, opleidingsmogelijkheden, een goed salaris, flexibele werktijden, etc etc etc, maar daar heeft het bedrijf geen boodschap aan. Zij willen weten wat jij voor hun kan betekenen en waarom jij voor hun een aanwinst bent, wat jij kan toevoegen aan het huidige personeel en wat jij voor de omzet/klanten/doelgroep/etc kan betekenen.