Open trap dicht maken

Discussie in 'De lounge' gestart door tijdvoormezelf, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Wij hebben een vaste houten open zoldertrap. Dit is natuurlijk gevaarlijk want mijn dreumes wil op onderzoek uit. Is iemand hier die er ervaring mee heeft om dit dicht te laten maken? Wat kost zoiets? Het is een gedraaide trap, 180 graden met 13 treden.
    Zelf kan ik het niet en mijn man ook niet dus we willen er iemand voor inhuren.

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik lees mee!

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    geen ervaring mee, mijn ouder hebben ook opentrapen, is een traphekje geen oplossing?

4. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Nooit dicht laten maken, nooit problemen gehad.
    De jongste 2 zijn zeer ondernemend (geweest), maar vonden het blijkbaar interessanter om de trap op te rennen, dan er tussendoor te kruipen. Daarnaast waren ze ook maar weinig alleen boven rond die leeftijd, ik denk pas vanaf 2 dat ze zelf zonder mijn toezicht boven kwamen.

Maar ik kan me de angst goed voorstellen.
    Geen idee wat het kost. Je zou even wat offertes kunnen aanvragen?
    Misschien bij zulke trapbekleed bedrijven, anders gewoon bij een aannemer.

5. tijdvoormezelf

nee want het is een beetje een vreemde constructie, naast de trap zeg maar kun je ook naar beneden vallen/springen. het moet dus echt allemaal dicht gemaakt worden. Ik kan wel een traphekje in zijn eigen kamerdeur zetten zodat hij niet naar de overloop kan maar wil het eigenlijk zo veilig mogelijk hebben. Ik was als kind ook op zoek naar avontuur en hij lijkt zo erg op mij wat dat betreft. Voorzie echt groot gevaar. Nu ligt hij nog in zijn ledikant en kan hij nog niet zelf eruit maar zodra hij een ander bed krijgt wel want hij komt ook al bij de deurklink

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik lees mee

7. Jel

Jel Niet meer actief

Laatst was er in het wingedeelte een topic waarin ik een heel handig traphekje zag, wat geschikt is voor open trappen en de trap ernaast. Zie hier die site:
    Open trap/ Haardhek Galaxy - Open trap/ Haardhekken - Traphekjes | Baby & Kids online
    Ik vind ze zelf erg duur, heb er nog wel even naar gekeken want wij zitten met precies hetzelfde probleem. We hebben nog ff bedenktijd, voordat de baby kan kruipen duurt nog ff, laat ik eerst maar even bevallen. Maar misschien is dit een optie.

Voor wat betreft een trap dichtmaken heb ik geen tips voor je.

8. tijdvoormezelf

Die traphekjes had ik ook gezien maarts ook niet plaatsbaar omdat aan 1 kant niks zit om hem Tegen aan te zetten en aan de andere kant komen we dan de badkamer niet meer in

9. miep84

miep84 Niet meer actief

wij hebben een open trap dichtgemaakt, of eigenlijk mijn man ;)

Hij had advies daarover gevraagd bij een timmerman en is zelf aan de slag gegaan, is trouwens goed gelukt want hij kraakt echt nooit!

Vrienden van ons loste het anders op, zij hebben een groot stuk dik gaas gespannen (of laten doen??) aan de onderkant van de trap, zodat dat later weer verwijderd kon worden, ze wilde uiteindelijk de trap open laten i.v.m. lichtinval.

10. tijdvoormezelf

Hoi Miep
    Kan hij dat ook bij mij komen doen?

11. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Wij hebben het wel zelf gedaan gewoon die dunnere plankjes hout op maat zagen en er achter tegen aan timmeren en dan in dezelfde kleur als de trap verven .
    Zal er morgen wel even een foto van maken als ik het niet vergeet.

12. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Toch veel zelf gedaan dus! Ben benieuwd of er nog iemand is die het heeft laten doen, vooral voor de prijs....

Deel Deze Pagina