Gezocht: Lekker recept voor pasta met spinazie

Discussion in 'De lounge' started by Anne1985, Sep 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Ik wil vanavond pasta met spinazie a la creme maken. Wie kan me helpen met een lekker recept??

2. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Tagliatelle in spinaziekaassaus
    *tagliatelle
    *spinazie alacreme
    *spekjes
    *brousin, oid

Tagliatelle koken.
    Spekjes aanbakken, hierbij de spinazie daarna de boursin. Als alles warm is de tagliattele erbij.

3. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Zo als ht recept van anniek maak ik m ook altijd (evt nog gebakken uitjes er door)

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik doe het zo....
    spaghetti koken. spekjes bakken, spinazie alacreme laten smelten evt nog een lepel boursin erbij en ik doe er nog een klein beetje sambal door maar houd erg van pittig. als laatste een paar gehalveerde cherrytomaatjes zodat die net nog een beetje zacht worden. direct serveren hmmmmm

5. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

Pasta koken
    Spinazie ala creme ontdooien
    Beetje olie in wok en daar de gekookte pasta in, mengen met zalmsnippers en de spinazie ala creme. Evt nog iets van boursin room erdoor voor extra romige pasta.

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Bij spinazie van Iglo staat achterop het pak een heel lekker recept.
    Met ui,spekjes, en champignons.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Zo maken wij hem ook en dan strooien we bovenop nog wat geroosterde pijnboompitjes, mmmmmm smullen maar!

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Tortelini gevuld met vlees
    Spinazie a la creme
    Uitje
    Geitenkaas met honing
    Spekjes

Tortelini koken, spekjes opbakken + uitje, spinazie erin en verwarmen,
    roeren en dan de tortelini er doorheen mengen. Als laatst de geitenkaas erdoor zodat het iets weg smelt. Mjammie! :)

Dit is één van mijn favo gerechten! Alleen jammer dat manlief al rilt van de gedachte spinazie in combi met pasta. ;)

9. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Je hebt ook spinazie al la creme waar al Boursin in zit, kun je bij de AH kopen, staat een lekker recept achterop, met uitje, zalm en cherrytomaatjes en dan pasta, echt heerlijk, maak het vaak als we eters hebben.

10. Tink

Tink Niet meer actief

Zelfde maar dan met ook nog champignons (in stukjes gesneden) erbij.

Ik doe de volgorde wel iets anders:
    Spekjes aanbakken, champignons meebakken.
    In andere pan de spinazie ontdooien (ik neem altijd een pak diepvriesblokjes), daar de Boursin bij. Als alles goed door elkaar gemend is, de spekjes en de champignons erbij doen.

11. Tink

Tink Niet meer actief

Ohja en dan de pasta los, dat vinden mijn kinderen fijner. Het kan met allerlei soorten pasta, ik haal vaak een pak met bv. Spongebob macaroni ;)

12. Tink

Tink Niet meer actief

Hmmmm ik krijg echt honger van al die recepten in dit topic... :D

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Ik heb echt trek gekregen ;)

Ik heb net boodschappen gedaan, is de boursin op! *baal* De andere dichtstbijzijnde winkel is 15 km verder op en ik heb niet zo'n zin om er nog uit te gaan. Ik heb nu Bleuband Finesse kookroom gekocht, enig idee of ik dat ook kan gebruiken (en het dan nog steeds lekker is natuurlijk ;))

14. kus26

kus26 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,541
    0
    36
    Almelo
    Ik maak pasta met spinazie altijd als ovenschotel.

1 pak spinazie ala creme
    1 kuipje boursin (of ander merk)
    1 zakje geraspte kaas
    het wit van 2 eieren
    sesamzaadjes
    pasta naar keuze

Pasta koken en afgieten. Spinazie in de pan opwarmen, boursin erbij en goed roeren. Spinaziemengsel bij de pasta roeren en kaas erdoor strooien. In een overschaal doen en dan eiwitten kloppen tot ze goed stevig zijn. Dit over de pasta doen en glad strijken. Als laatste nog sesamzaadjes erover strooien. Ongeveer 20 minuten in de oven op 200 graden!

15. Mama1978

Mama1978 Actief lid

Jun 10, 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een beetje laat, maar misschien lekker voor de volgende keer...

Ik doe altijd penne met spinazie a la creme en zalmbrokken. Uitje erdoor, pijnboompitjes, en kookroom om het sauzig te maken. Lekker wat peper en zout en smullen maar! Eventueel nog wat boursin om te koken erdoor is ook lekker.

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Tagliatelle met bladspinazie, ui, champignon, spek en boursin cuisin.

Spinazie goed wassen. De spek, ui en champignon bakken de bladspinazie toevoegen, boursincuisine er bij. Ondertussen de pasta koken. Alles alles klaar is het door elkaar mengen.

Ipv spek is ook ham, zalm , salami of chorizo erg lekker.

Ik vind bladspinazie altijd lekkerder dan diepvries spinazie..

17. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

Jul 15, 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het recept via mijn man die het weer van een collega heeft en die collega heeft het weer van hun kraamhulp, misschien lekker voor een keertje.
    Suzanja
    Benodigdheden voor 4 personen
    400 g gehakt
    2 zakjes tortellini naar keuze
    2 zakjes geraspte kaas
    Gewone gehakte spinazie, ong. 350 g
    2 bekers creme fraiche
    1 bouillonblokje

Bereiding
    Zet de spinazie met het bouillonblokje op en maak klaar volgens aanwijzing op de verpakking. Wanneer de spinazie klaar is zet een pan op het vuur en rul het gehakt tot het gaar is. Doe de creme fraiche erbij en de spinazie en verwarm het en breng op smaak met zout en peper. Dan het opbouwen van de ovenschotel, eerst een laagje saus, dan een laagje tortellini en dan kaas en zo verder tot saus en tortellini op zijn. Eindig met tortellini en kaas. Zet de schaal zo'n 5 tot 10 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden tot kaas is gesmolten.

Share This Page