Open/vrij huwelijk in praktijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Annedore, 10 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Nu maak je het inderdaad ingewikkeld ☺️
    Nee, er wordt van je verwacht als je gelovig bent dat je dan de bijbel van kaft tot kaft aanneemt als waarheid.

Tegenwoordig zie je wel veel meer stromingen waar mensen ook aangeven dit niet meer te geloven en er een eigen draai aan geven. Persoonlijk geloof ik niet dat dit de bedoeling is.

Denk maar niet dat er binnen de kerken geen misbruik/hoerenlopers etc. Zijn
    Dit wordt door veel mensen gedacht dat dit door ons word gezegd. Helaas Zijn we net als ieder ander mens en zit in ieder mens hetzelfde.
    Wij geloven alleen dat de Heere JeZus je hiervan kan bevrijden en je deze zonden wil vergeven.

Even beknopte uitleg ;)

2. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    En er staat iets over de ander waarschuwen. Maar we kunnen hier nu wel gaan smijten met bijbelteksten lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
    Er wordt altijd gesuggereerd dat JeZus alles bedekte onder de mantel der liefde maar dat was absoluut niet zo en ik geloof ook niet dat we een ander niet hoeven te waarschuwen.

Whoopy vindt dit leuk.
  3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Je kunt ook uit een religie datgene halen waar je gelukkig van wordt ;)
    Als jij er voor kiest strak naar de bijbel te leven, prima. Als een ander er voor kiest dat niet te doen, wie ben jij dan om haar dan daarvoor te veroordelen?! Heb je naasten lief zeggen ze dan. Nou dat merk ik aan jouw bericht o_O

Aszz, Ysabella, maartje84 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Oh dus dan is de tekst uit de bijbel minder van kracht. Behoorlijk hypocriet als je het mij vraagt.

maartje84, Strandbal en Maan14 vinden dit leuk.
  5. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ja uit de Nederlandse wet kin je ook halen waar jij gelukkig van wordt.
    Als ik wil stelen doe ik dat toch lekker wie ben jij om er dan wat van te zeggen. Zo voelt voor mij jouw redenatie

Whoopy, Gewooniemand en Evanesco vinden dit leuk.
  6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Jij waarschuwt niet. Jij veroordeeld.

Meisje@12345, Aszz, Salentein en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Waarom schrijf jij JeZus?

Ysabella en Niveah vinden dit leuk.
  8. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Absoluut niet , het is wel de bedoeling dat je een tekst leest in de context en niet willekeurig teksten uitZoekt die wel mooi van las komen.

Whoopy en Meisje93 vinden dit leuk.
  9. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Autocorrectie op mobiel

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Nee, de wet zijn harde regels. Een religie mag een ieder interpreteren en toepassen hoe hij of zij dat wil, zolang dat een ander niet schaadt. Heb jij last van haar dan?

masami, Ysabella, Niveah en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    De wet in de bijbel zijn ook harde regels, dus als jij zegt dat je gelovig bent zijn dat voor jou harde regels

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    On topic: ik ben veel te preuts en onzeker voor een open relatie. Ik heb überhaupt nog nooit een one night stand gehad. Maar als ik eens met een ander zou kunnen zoenen tijdens een avondje stappen of bedrijfsfeestje.... :cool:. Zou dat denk ik ook wel kunnen accepteren van m’n man maar zou het niet willen weten. Dat strookt denk ik niet met elkaar....

Annedore vindt dit leuk.
  13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Oh hahaha. Ik dacht al dat heb ik nog nooit iemand zien doen :D.

Anne2019 vindt dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

En precies dit ^^ zorgt er voor dat er oorlogen gevoerd worden over religie.

Jou interpretatie van het geloof hoeft niet het zelfde te zijn als dat van een ander. De wereld is nu eenmaal niet zwart wit.

MyMiracle, Aszz, Madelie en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Zullen we het geloof buiten het onderwerp houden?

Leeuwtje83, djennes en pippa26 vinden dit leuk.
  16. Christientje

Christientje Nieuw lid

25 okt 2018
    4
    23
    3
    Vrouw
    Overijssel
  17. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee joh, het is vrijdagavond. We zijn allemaal wel toe aan een verzetje... :D:roflmao:

Salentein en maartje84 vinden dit leuk.
  18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Totaal off topic, maar hier ben ik het zo mee eens!

Salentein vindt dit leuk.
  19. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @ TS wat een ontzettend interessante vraag heb je hier gesteld. Ik vind het echt super intrigerend. Mega tof om de reacties van de dames met ervaring hierin te lezen. Ook tof dat ze ondanks alle meningen en soms zelfs veroordelingen hier, er open voor uit durven te komen.
    Ik weet niet hoe ik er zelf in zou staan als mijn man hiermee zou komen - misschien zelfs best wel prima. We hebben bijvoorbeeld wel een duidelijke afspraak over elkaar vertellen als er ooit iets voor zou vallen als bijv. super aangetrokken voelen tot een collega, verliefde gevoelens voor iemand. Zodat we er dan samen iets (of niets) mee kunnen doen. Ik geloof best dat zoiets kan gebeuren zonder dat dat betekent dat je relatie niet deugt ofzo. Maar dat kun je amper ervaring noemen - want het is nog niet aan de orde geweest.

Wat betreft de huidige geloofs-discussie. Kunnen jullie niet lekker een eigen topic openen en volspammen met bijbelse teksten en elkaar lekker elders van je gelijk proberen te overtuigen?
    Idem eigenlijk voor iedereen die alleen maar wil zeggen hoe walgelijk of stom dit is. Of hoe maatschappelijk onacceptabel.
    Ts vraagt toch om ervaringen? Niet om jullie be-/veroordelingen. Alle meningen mogen er zijn, maar hou dit ongevraagde commentaar lekker voor jezelf.

masami, Annedore, steenbokje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Prachtig toch om te zien hoe een topic over open relaties transformeert in een helder topic waarom er oorlogen worden gevoerd in de wereld: er zijn mensen die menen de absolute wijsheid in pacht te hebben over hoe een geloofsboekje geïnterpreteerd moet worden.

Heb uw naasten lief en er is maar 1 die mag oordelen!
    (Ehh naast de rechters in het land waar u zich begeeft!)

Novi en Aszz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina