Ja hoor, moedig ik alleen maar aan. En het maakt me ook niet uit wáár dan precies (pretpark, restaurant, winkel), die tiet hangt toch niet in mijn gezicht? Heb trouwens ook nooit iemand zien voeden zonder speciale top/doekje/wat dan ook. Krijgen de vrouwen hier die borstvoeding geven (of gegeven hebben) daar echt opmerkingen over in het openbaar? Want dat vind ik gewoon echt asociaal.
Bijpassend nummer "Ruin Your Day" (with tits) Youtube Video. Very Catchy! | Parenting Central Australia
Ja hoor geen moeite mee. Zelf ook gedaan, niet vaak maar wel eens. Ik zorgde dan wel dat ik een voeding shirt aan had en een hydrofiele luier bij me had om over mijn schouder te hangen voor diegene die er niet zo gecharmeerd van zijn.
Ik denk dat (bijna) alle moeders hun best doen om discreet te voeden. Overigens heb ik wel eens een foto van mezelf gezien en tijdens het voeden zie je echt niets.. Dus dan gaat het alleen om het aanleggen en wanneer de baby loslaat.
Vind het zelf overigens ook best hypocriet dat topless zonnen bv. geen probleem is, en openbaar voeden weer wel. Zelf zou ik het niet doen (toen ik bv gaf vond ik het ook niet prettig om dat in bijzijn van anderen te doen) tenzij het helemaal bedekt kan worden maar dat heeft zo z'n redenen. Mensen hebben altijd wel wat te zeuren, als je in het openbaar de fles geeft krijg je daar ook wel weer commentaar op.
Vind het prima maar niet te open en bloot. Mijn man zat eens in het vliegtuig en de vrouw naast hem hangt ze d'r zo schaamteloos uit en laat kindje aanhappen, vraag vervolgens schaamteloos of hij z'n arm even van de leuning kan halen. Dan vind ik dat je als vrouw best wel even wat toe kan dekken en je gezicht naar je eigen man kan draaien, of desnoods even wisselt van plaats met je eigen man. Maar verder no problemo..
Ik vind het ook prima kunnen maar kan me voorstellen dat een hele blote tiet op straat niet echt prettig is voor anderen om te zien ook misschien om het geloof maar ook omdat het wel een blote tiet is. Dus gewoon een beetje discreet in een hoekje kan prima
Ja absoluut, altijd en overal. Uiteraard met discretie maar ook niet geforceerd. Het ging mij ook niet zozeer om ' mijn recht overal te mogen voeden '. Meer om mijn kinds recht om altijd te kunnen drinken. Voelt niet prettig om met een krijsend kind en peuter snel snel een hoekje achteraf op te moeten zoeken omdat iemand er misschien aanstoot aan kan nemen. Alsof je iets verkeerds doet...
Ik ben welleens aangesproken in het dierenpark Rhenen of ik het ergens anders kon doen. Hij was toen een paar maanden. en ja ik voeden met een doek om hem heen.
Geen problemen mee. Ikzelf zou het dan wel zo doen dat het niet direct opvalt bvb een dekentje over mijn schouder zodat ik niet open en bloot zit.
Altijd gewoln gevoed hoor in het openbaar ook. de leukste momenten midden in kv op mijn hurken bij de babyspullen kwam vrouwtje aan stapelde een paar pakken babydoekjes op elkaar en maakte dus een plekje. Een keer in de trein overvol babg huilen oud vrouwtje vraagt of de kleine misschiem een volle luier heeft en ik zeg nee honger en hij krijgt nog de borst en die werd boos omdat ik hem liet huilen en ik moest hem ala minute de borst geven en ze zei daar zijn ze voor gemaakt en dat haalde mij toen over de drempel Mindere moment ook in de trein en vertraging lees in middle of nowhere reed de trein niet verder en ik geef de mijne maar de borst en een man gaf commentaar wie ik wel niet dacht dat ik was en dat ik maar niet met het ov moest gaan met een kleine nou die heeft de wind van voren gehad van mij en medereizigers.(normaal half uurtje reistijd op dit moment stonden we al anderhalf uur stil). Zolang je het discreet geef vind ik het niet erg
Ik heb 'anders' gestemd. Ik vind het heel normaal, dus ja, maar wel een beetje discreet. Ik had laatst iemand op bezoek en haar zoon van ruim 1,5 trok elke 5 minuten haar kleding uit en ging aan haar borsten hangen (oja, gewoon voor slokje zei zij) voelde ik me toch een beetje vreemd bij eerlijk gezegd.. en mijn man wist ook niet zo goed waar hij moest kijken.
Belachelijk zeg. Dan had ik vriendelijk gevraagd of die persoon dan ook even ergens anders heen kon lopen want die kop staat me ook niet aan en moet ik ook naar kijken
Ja, ik vind dat voeden in het openbaar - mits een beetje discreet - prima kan. Ik heb zelf ook beide kids bv gegeven, en ook wel vaker in het openbaar zitten voeden. Vooral bij hele kleine kindjes is het echt niet tof als je eerst nog een poos op zoek bent naar een geschikte plaats om te voeden. Tja, liever een kind die in het openbaar borstvoeding krijgt, dan een kind die alles bij elkaar krijst van de honger.. Snap ook niet zo goed waarom mensen aanstoot nemen aan borstvoeding geven, maar niet aan topless zonnen of halfnaakte vrouwen op posters in bushokjes. Dat vind ik veel meer aanstootgevend dan iets als borstvoeding.
Ik vind het prima mits het discreet gebeurd...dat is ook meestal wat ik zie gebeuren hoor. 1 keer een mama die in een overvol restaurant de borst helemaal ontblote en vervolgens nog spuugdoekje moest zoeken, kind uit de wagen halen..daar zat ik tijdens mn avondeten niet zo op te wachten. Maar dit was ook wel een uitzondering denk ik. En 1 keer in de speeltuin..een kindje van 3 (dat had hij nl net daarvoor tegen mijn dochter vertelt dat hij 3 was) die ook middenin de speeltuin even stond te drinken. Dat begrijp ik niet eigenlijk, een kind van 3 kan wachten of water uit een beker oid drinken. Vind dat op die leeftijd in het openbaar echt niet nodig.
Ja bv kan prima in het openbaar. Ik zou alleen een doek gebruiken of iets rustiger gaan zitten als m'n kindje teveel zou worden afgeleid. Op t strand zitten vrouwen topless en daar hoor je niemand over. Maar zodra je een stukje van je borst ontbloot om je kindje te voeden is het op eens een probleem Onbegrijpelijk.
Moet gewoon kunnen! Ik heb me er zelf nooit prettig bij gevoeld, maar sowieso was borstvoeding niets voor mij. Maar als het goed gaat en je wilt in het openbaar voeden, waarom niet?! Ik heb echt geen moeite met het zien van een blote borst als het om het geven borstvoeding gaat. Maar die situatie die Nijntje11 beschrijft zou voor mij ook wel ongemakkelijk voelen. Dan krijg je als het ware continu die blote tiet voor je snufferd en niet eventjes om goed aan te leggen, dat vind ik wel wat anders.