Dit kan ik me dan weer heel goed voorstellen, en vind ik zelf ook not-done. Bij kleintjes (tot 6-12 maanden max) vind ik het nog te doen, maar een kind van anderhalf hoeft idd niet in het openbaar gevoed te worden. Die kunnen prima iets anders te drinken krijgen.
Dat zou mij ook behoorlijk storen. Soms vraag je je ook af of er vrouwen zijn die het expres doen om te lopen provoceren? Of ze hebben gewoon een bord voor hun kop.
Ja hoor. Je ziet niks tot weinig van de borst als je kindje drinkt en behalve in een drukke eettent gaf ik overal voeding.
Ik vind dat het zeker wel moet kunnen, maar ja het mag een beetje discreet. Ikzelf voel me er ongemakkelijk bij (om het zelf te doen) en eigenlijk is dat erg jammer want het zorgt dat borstvoeding geven veel lastiger wordt. Ik vind het wel een beetje vreemd (maar dat wil niet zeggen dat dat niet mag) als een kind een jaar of twee of zo is, dan mag het van mij eigenlijk wel een prive momentje worden. Een kind wat kan praten en bij wijze van biefstuk kan eten kan ook vast even wachten tot je weer thuis bent. Maar goed ieder zijn ding.
Ik heb er geen enkele moeite mee. Ik vind een doek ook niet nodig (doe ik zelf ook niet) maar vind wel dat je rekening kunt houden met je omgeving. Even vragen of iemand bezwaar heeft als het heel dicht bij is ofzo. Je hebt altijd keuze.
Ik heb het wel gezien hoor vrouwen die provoceren, op de markt in Amsterdam trui omhoog wiebelen, twee borsten vol bloot en dan pas kind pakken...
Ja; eerste optie gestemd. Alleen deed ik het niet. Wel in bos, park, strand, maar niet in de stad of horeca. Kinderen van 3 die staand of te pas en te onpas slokjes willen vind ik absurd! Je bent toch geen speelbal. Ik heb bijna 4 jaar gevoed en op het laatst waren dat een ochtendvoeding en avondvoeding in de pyjama in bed. Gelukkig heb ik nooit een slokjeskind gehad, ook nu drinkt hij zijn beker in 1x leeg.
Ik heb gestemd voor ja hoor maar zie het liever niet. Daar bedoel ik eigenlijk mee dat ik vind dat je wel discreet moet voeden. Niet open en bloot, of dat gelijk iedereen het in de gaten heeft. Ik vind het daar te intiem voor. Gewoon een gevoel.
Ik ben wel een voorstander van borstvoeding en dus ook in het openbaar maar er is wel een grens hoor. Laatst zat er iemand in een restaurant ongegeneerd haar borst uit haar blouse te halen om vervolgens met blote borst en al haar kind te gaan pakken en dan pas aan te leggen. ik vind dat niet kunnen eerlijk gezegd. Je doet het discreet of je zoekt maar even een plekje waar het niet zo opvalt vind ik dan. Er is een groot verschil tussen je kind even discreet voeden of gewoon geen schaamte hebben. Je borsten zijn iets prive's voor je man, jezelf en je zuigeling. Dat iemand daar een glimp van op kunnen vangen tijdens het aanleggen is prima dan kijken ze maar heel even weg maar je gaat niet zo ongegeneerd je borst tevoorschijn toveren en hem eruit laten hangen tot kindlief eraan hangt...
Heb er geen enkel probleem mee zolang het maar discreet gebeurt. Op de 9maandenbeurs was ik wat aan het eten en de vrouw aan de tafel naast me haalt uitgebreid haar borst tevoorschijn, pulkt er wat aan en pakt dan pas haar kind uit de wagen, dat vind ik niet prettig. Maar als het met enige discretie gebeurt zie ik niet in waarom iemand er een probleem mee zou hebben.
Ik voed overal, als mijn dochter honger heeft krijgt ze eten. Ik zoek wel een rustig plekje op. Omdat ik dat prettig vind. Ik ga niet met een doek lopen klooien ( in het begin wel gedaan) omdat men vind dat ze teveel zouden zien? Ik zie decoletees waarbij je meer ziet dan bij mij als mijn dochter drinkt. Heb overigens nog nooit een opmerking gekregen. Maar ook nog nooit een vrouw haar borsten op tafel zien gooien als kind moest drinken. Denk dat dat de uitzondering op de regel zijn. Nav de oudere kinderen aan de borst. Geen idee hoelang ik nog ga voeden maar op een gegeven moment zal een kind moeten wachten. Heeft dus niks met bv te maken maar met opvoeden.
Ik heb er geen problemen mee. Ik heb zelf nooit echt de behoefte gehad om het te verstoppen onder een doek of sjaal. Ben ook nooit in een hoekje gaan zitten. Niet om te provoceren, maar denk er niet bij na. Vind het namelijk heel normaal. En heb me zelf ook nog nooit ongemakkelijk gevoeld bij een stel borsten. Ze zijn uiteindelijk toch gemaakt voor het voeden van een kindje..
Jij gaat nooit naar het strand? Als je normaal voedt, zie je geen blote borst. Ik heb nog nooit iemand asociaal zien voeden. Ik zie het uberhaupt amper.