wij hebben hier ook een lift, en met de trein naar mijn ouders gaat met syntus, en die hebben speciale treinen die gelijk met het perron lopen. maar tot nu heeft er altijd wel iemand aangeboden me te helpen met instappen als ik met een gewone trein moest. moet ze er wel altijd op attenderen dat ze niet het zitje van de buzz pakkenom te tillenmaar het frame.
Das waar ... het is erg lastig om van het OV afhankelijk te zijn, maar het houdt ons niet tegen om er toch gebruik van te maken. We hebben nl. geen auto. Mijn man en ik helpen mensen (ouderen, zwangeren, met kinderwagen) altijd in en uit trein of bus. Dat is toch het minste wat je kunt doen. Een tijdje terug zaten we in de trein met twee mutsen die met hun koffers het gangpad hadden geblokkeerd. Dus wij aangeboden hun bagage in de bagagerekken te zetten ... en wat denk je? Op Schiphol aangekomen mochten we ze er ook weer uithalen ... Ze waren beide langer dan ikzelf en niet eens zoveel ouder. Tja ... een auto is makkelijker ...
OH vreselijk. Ik ga echt bijna nooit met kinderwagen met de trein. Ik vind het ook echt een ramp! Als ik met mijn zoontje ergens naartoe ga probeer ik het toch met de bus te plannen, die hebben bijna altijd een lage instap. En zelfs dat vind ik al niet echt fijn, maar nog altijd beter te doen dan de trein. En inderdaad: zelf altijd opstaan voor oudere mensen en zwangeren, maar nu ik zelf zichtbaar zwanger ben, zit iedereen geinteresseerd zijn krantje te lezen en zien ze zogenaamd mijn buik niet. Opstaan ho maar! Maar ja, niks aan te doen....
Als geen lift zijn in het station ga ik met de roltrap.. Ik vraag of er iemand of hij of zij Sam wiltegen houden en ik hou hem van de boven kant af.. Maar meestal vind ik het goed geregeld..! Wij gaan namelijk bijna altijd met de trein, bus Ik sta altijd op ook toen ik zwanger was.. 1 keer vroeg ik aan een oudere vrouw of ze wilde zitten.. toen zei ze.. Nee jij hebt het al zwaar genoeg, maar nog bedankt..! De hele bus zat met mensen in de leeftijd van mij,,! En niemand stond voor der op..! :x
Ik kan sinds donderdag ook mee klagen over de NS grrrr. Ik kon afgelopen donderdag geen oppas vinden voor Estelle en aangezien ik alleen een presentatie van 15 minuten had, besloot ik haar gezellig mee te nemen. Op de heen weg heeft mijn vriend ons afgezet. Maar terug zou ik wel "even" met het openbaar vervoer gaan. De bus van de universiteit naar het station was vol (volgens de buschauffeur ) en er paste geen kinderwagen meer bij, dus moest ik naar het station lopen. Op zich niet zo erg natuurlijk. Op het station in Leiden ging het perfect. Ik kon met de lift naar het perron en ik wipte de kinderwagen zo de trein in. In Den Haag aangekomen liet ik iedereen netjes eerst uitstappen want ik dacht dat ik de kinderwagen ook weer zo uit de trein zou kunnen "wippen". Maar helaas waren er daar opeens 3 traptreden. Ik vroeg een voorbijganger of hij me wilde helpen, maar nee helaas, hij was immers al bijna 60. Daarna kwam ik een schoonmaker van de NS tegen die mij ook niet wilde helpen, want dat was zijn taak niet. In ieder geval om een heeeel lang verhaal kort te maken. Er was weer eens 1 of ander figuur voor de trein gesprongen en er reden geen treinen meer richting rotterdam. Ik heb toen verschillende treinen moet nemen, naar plaatsen waar ik nog nooit van gehoord had. En op geen enkel station hadden ze een lift of roltrap, en voordat ik iemand vond die mij wilde helpen met de kinderwagen, was de trein op het volgende perron alweer vertrokken. GRRRR........ 4,5 uur later was ik thuis.
En dan zijn je kinderen zo groot dat ze zelf kunnen lopen en je niet de buggy mee hoeft te nemen......., wachten de meeste buschaffeurs niet eventjes met wegrijden totdat je met je twee kinderen een plekje hebt gevonden. Groetjes Monique