Moederfiets of gewone fiets?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mevrouwtje, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Heb ik, voor 1 kindje, echt een moederfiets nodig?
    Ik vind veel modellen niet mooi of erg duur.. zijn er gewone fietsen die ook prima gebruikt kunnen worden met een zitje erop?

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik ga voor een mamafiets via mp (sparta)...ik heb een tijd gefietst op een omafiets met voorzitje...en je kindje heeft daar heel snel wienig beenruimte..plus het stuur slaat snel om als je nie uitkijkt...kindje op de fiets zetten met een schuin standaard is wel eng...zeker als je nergens een plek hebt om het anders te doen..

Vind het fijn dat een mamafiets een stuurslot heeft en gewoon meer ruimte (voor mn zwnagere buik) en zo'n middenstandaard enz...
    straks met mn 2e kindje is het veek handiger en veiliger vind ik..

3. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er wel voor gekozen, de batavus mambo. Erg fijn!

4. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ik heb een gazelle bloom van mp gehaald. Inderdaad wel aardig aan de prijs, maar heb er geen seconde spijt van gehad. Het is gewoon een heel stevige fiets, en zowel mijn zoontje als ik hebben voldoende ruimte. Grote voordeel is dat er een stuurslot op zit en je je kindje dus veilig en makkelijk in en uit zijn zitje kunt halen.

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik heb 2 kids en een gewone fiets, geen enkle probleem met stoeltje voor en achter.

6. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    Ik heb een gewone normale gazelle, kennis van ons is fietsen maker die heeft er zo een veer opgezet dat het stuur niet omslaat. Helemaal geweldig

ik ga geen geld uitgeven aan een mama fiets! zonde van mijn geld aangezien ik een 3 jaar oude bijna niet gebruikte fiets had staan :D

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Geen probleem! Ik heb een simpele damesfiets en dat gaat prima met een zitje voorop. Vroeger deed iedereen het zonder mamafiets hoor, dus geen probleem van maken. Zeker voor 1 kindje niet!

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zolang je met je voeten bij de grond kunt en veilig kunt op en afstappen is een moederfiets niet nodig. ik kon met een 28" niet met mijn voeten bij de grond en snel op en afstappen lukt dan niet. Daarom wel een moederfiets 26" gekocht.

9. misa

misa Niet meer actief

Hier had ik ook een weinig gebruikte (korte stukjes) fiets staan van 3 jaar oud. Met fietsplan gekocht en nu een moederfiets via fietsplan. De 'oude' fiets er tegen ingeruild..! ;)

10. fafje

fafje Niet meer actief

tja ligt er maar aan, wat je "zonde" vindt...ik denk dat je er nog best alng plezie rvan kan hebben...ik heb er 1 via mp (compleet 2 kinderzitjes, windscherm, fietstassen) voor 200 euro!...tja en normaal gesproken zou ik een omafiets willen ( zonder kids) en die zijn ook die prijzen...dus voor mij geen verschil..

maar al sje al een hele goed ehebt staan, zou je ook alleen ene moederstuur erop kunnen zetten ofzo!

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik was hard toe aan een nieuwe fiets, en ben erg blij met mijn 'mamafiets'. Het stuur is breder, en de fiets is stabieler. Daarbij komt, dat ik nu 27 weken zwanger ben, en al een paar weken, zelfs bij deze fiets, een beetje krap zit met opstappen. Binnenkort ga ik daarvoor het zadel omlaag zetten, zodat ik niet meer op het zadel hoef te 'klimmen'....

Had ik nog een goede fiets gehad, dan had ik waarschijnlijk gekozen voor alleen een ander stuur.

12. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    ik heb een gewone fiets al 2jaar (sparta hermes), en daar komt straks een zitje op.
    Ik ga geen nieuwe fiets aanschaffen omda ik mama word.

13. MichMar

MichMar Niet meer actief

Dat is inderdaad ook mijn gedachte. ik heb mijn moeder en tantes nooit horen klagen over hoe slecht ze het hadden in de jaren dat er geen moederfietsen bestonden.
    Ik dnek wel dat het makkelijker is als je een speciaale moederfiets hebt, maar ik geloof niet dat je het niet zonder die fiets af zou kunnen.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook een "gewone' fiets en dat gaat prima. ga ook geen geld uitgeven aan een mama fiets.

15. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik vind dat 'vroeger was het er ook niet' altijd een beetje een non-argument. Vroeger waren er ook geen speciale autozitjes ed. Dat is dan ook geen reden om het nu niet aan te schaffen (buiten dat het verplicht is :D) omdat wij ook 'los' op de achterbank vervoerd werden. Iedere tijd heeft andere dingen, dat is niet te vergelijken.

On topic; of je wel of niet een mamafiets wilt aanschaffen is zeer persoonlijk. Ik heb er zelf wel eentje, Montego Liberty, en ik vind de voordelen van een wijd stuur, dubbele standaard, zwaarder frame (dus goed bestand tegen extra gewicht) en stuurslot de aanschaf meer dan waard. En het fietst heerlijk ;).

16. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een gewone fiets hoor! Wel met wat mama-fiets onderdelen: een veertje bij het stuur, tegen omklappen en een dubbele standaard. Ik had ook nog een vrij nieuwe fiets en ik vind de mama-fietsen ook echt niet mooi en zo lomp.
    En zo gaat het prima hoor! En ik paste er zelfs met een 40-weken zwangere buik nog net tussen!

17. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Maar hoe doen jullie dat dan eigenlijk als je kindje nog niet kan lopen?
    En je naar een winkelcentrum gaat ofzo?

18. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
  19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091