Openbaar vervoer & vakantie

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door aicirtap, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha Tsja ik ben sportief aangelegd en hou wel van uitdagingen. Fietszitje aan stuur is hier geen optie geweest met fietsvakanties (begon er pas mee toen ik een tweeling kreeg). Ik doe fietsvakanties met kinderen met de bakfiets of fietskarretje. Ik heb het geluk een ruime garage te hebben voor al onze fietsen (zowel man als ik hebben meerdere fietsen voor verschillende soorten fietsuitjes).

Vervelen doen de kinderen niet. Genoeg onderweg te zien (spelletjes doen zoals koeien tellen, vlinders tellen, klein speelgoed in de bak, liedjes zingen, een broodje onderweg eten, wedstrijdje doen wie het langs met 1 snoepje kan doen :roflmao: maar ook: ‘Mamamammamammamaaaaaaa’ en ‘ik moet alweer plassen’ en ‘hij trekt aan mijn haaaaaaar’: ik ken het allemaal :roflmao::roflmao::roflmao:
    Als de kinderen tegen hun slaap aan zitten te kloten dan heb ik altijd nog een opgeladen iPad mee met een gedownload filmpje: voor je het weet zitten ze dan braaf film te kijken in de hobbelende bak en sluiten ze snel hun ogen :roflmao::thumup:
    Ik neem trouwens altijd alles mee: ik doe niet aan vakantiehuisjes of hotelletjes. Ik ga altijd kamperen met eigen spullen. Daardoor heb ik geleerd heel kritisch in te pakken. Je hebt echt weinig nodig :)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Klopt. Ik heb m'n ogen uitgekeken toen m'n collega met haar man en de hond een maand op fietsvakantie ging door verschillende landen. Beide een trekfiets met ieder 2 fietstassen achterop en nog 2 van die tasjes bij het voorwiel. Kleine fietskar erachter waar de hond in zat.
    ze hadden echt van alles mee van wat eten, boeken, gereedschap, tent, kleding verzorgingsproducten slaapzakken en luchtbedjes.
    En daar ging ik dan, 5 dagen naar een vakantiepark met 4 grote boodschappentassen en een krat:roflmao:
    En collega vertelde dat ze vroeger dit ook met de kinderen deden. Basic. Schepnet, schepje emmertje, bal, boek, knuffel en een spelletje mee en verder niks. Kinderen vermaakten zich er prima. Niet teveel kleding, dat kan je altijd nog op de hand wassen.

Ben zelf paar jaar geleden naar Terschelling geweest met kind van 4 maanden en 2 jaar. Auto op de kant gelaten en ben alleen dus kon weinig meenemen.
    Had voor 5 dagen spullen mee en alles zat in 1 grote weekendtas.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heerlijk!!
    Ik ben ook veel meer ontspannen als ik het zo aanpak. Hoe meer materiaal, hoe minder ontspanning! Terschelling is trouwens helemaal makkelijk: er zit een Hema op het eiland en daar kun je alles kopen wat je nodig hebt ;)

aicirtap vindt dit leuk.
  4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik had/heb nu persoon een pedaalemmerzak met kleding, 1 grote zipzak met toiletspullen en 1 kleine met medicijnen. En dan nog paar losse dingen: speelgoed, telefoon en oplader, camera, etc.

Huisje is geboekt. Dus nu aftellen!

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Heel veel plezier!

aicirtap vindt dit leuk.
  6. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de info. Zag inderdaad iets van knutselen voor peuters. Ben benieuwd of dat er is of dat je anders een pakketje oid kan ophalen.

Extra broeken check!

En dochter mag wat bij planet happy uitzoeken. Ik heb laatst 2 loopkarren verkocht. Dus dat zit in haar spaarpot. :D

Deel Deze Pagina