Yes! Ik heb het gedaan, deze week al 2x gevoed in het openbaar! (1x in blijdorp en 1x bij de v&d) Nu gaan we volgende week een midweekje naar Duitsland (Eifel).. en nu vraag ik me af; is voeden in het openbaar in andere landen net zo veel/weinig geaccepteert als hier? Kan ik in Duitsland gewoon in een cafeetje gaan zitten voeden, of zijn ze daar preutser? Ik weet wel dat in scandinavie voeden in het openbaar veel normaler is dan hier. Ik heb in Ijsland ooit 4 voedende vrouwen bijelkaar zien zitten in een restaurantje.
ik heb afgelopen zomer geregeld in frankrijk gevoed in het openbaar, ook al wel in duitsland en spanje. heb nergens vreemde blikken gezien, dus denk zelf dat het wel meevalt. het was op terrasjes, op boten, op het strand, gewoon op de stoep in de stad, boven op een berg etc, dus wel overal zeg maar.... moet kunnen denk ik!
ik woon in griekenland en heb nog nooooooit problemen ondervonden...gisteren nog in een best net restaurant gevoed en geen probleem!! terwijl dit land echt wel een stuk preutser is dan nederland...
In Duitsland wordt veel meer bv gegeven dan in Nederland. En als je toch niet in het openbaar wil zitten kun je naar een speciaal 'Stillcafe' gaan (stillen = bv geven in het Duits) Daar zitten alleen maar bv (ok, ook fv , gewoon omdat het er zo lekker rustig is en weinig prikkels) moeders.
Ik heb van de zomer gevoed in Turkije. Geen probleem. Kreeg juist hele positieve reacties. Heb zelfs midden op straat gewoon op een bankje in de schaduw zitten voeden. Mensen waren echt alleen maar positief. Behalve in het hotel, daar kreeg ik wel eens rare reacties/blikken, maar dat waren dan ook weer Nederlanders of Engelsen....
Hier in Portugal zijn ze er vrij open in. Ik zie het ook vaak in het restaurantgedeelte van ons winkelcentrum. Hier hebben veel winkelcentra zelfs een apart ingerichte hoek met goede stoelen voor moeders die willen borstvoeden.
Hier vorige week naar Lanzarote geweest. In een restaurant heb ik netjes gevraagd of ze het goed vonden als ik mijn dochtertje even Bv zou geven. Antwoord was:"Natuurlijk, geen probleem."
Ik woon in Engeland en hier ook volop bv in het openbaar! Ik heb het zelfs op vakantie in Oman gedaan, moslimland, gewoon wat extra doeken om. Ik zag het daar lokale moeders zelfs doen, lekker handig dan die sluiers, stop je je kind gewoon onder, haha!
Wij zijn afgelopen zomer naar Engeland geweest en ook daar heb ik in het openbaar gevoed. En niemand keek vreemd op gelukkig!