hoi, ik heb de avent flessen-hapjes verwarmer gekocht.. komende tijd zijn we vrij v eel weg en we willen het de oppassers zo gemakkelijk mogelijk maken. Wie kent dit apparaat? de hoeveelheid water die je erin moet doen kan 30 ml zijn of 150 ml, maar moet je dat dan echt met een flesje gaan meten heel precies? kan dat niet handiger? er zat geen doseerbakje bij nl. en dan hebben ze het volgens mij puur over kunstmelk... borstmelk mag toch max 35 graden worden, dus kouder dan kunstmelk? hoe stel ik het apparaat dan in??? iemand tips voor mij? vind het nu zo onhandig..
Wij hebben het apparaat ook en het werkt eigenlijk heel simpel. Ik gooi er 35 ml water in en stel het in op de juiste instellingen (de hoeveelheid plus koelkast of vriesstand). In principe exact hetzelfde als dat je met kunstvoeding zou doen. Gewoon de handleiding volgen. Het wordt relatief langzaam verwarmd en het verwarmd tot ongeveer lichaamstemperatuur. In die zin zeer geschikt voor borstvoeding. De 35 ml meet ik af op gevoel .
ok en moet je telkens opnieuw 35 ml erin doen of kun je het oude water gebruiken en er gewoon in laten zitten? maar wordt de melk dan niet 37 graden ipv de maximale 35 graden?
Ik deed water tot net onder het roostertje, steeds nieuwe. Hup onder de kraan. Instellen zoals aangegeven en voelen op je hand.
Ik zou me niet zo druk maken over die 2 graden temperatuurverschil. Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat er zó veel voedingsstoffen verloren zouden gaan bij 37 of 38 graden (ik bedoel; zo warm komt die melk ook uit je borst!) Komt nog bij dat mijn zoontje melk die hij te koud vond resoluut weigerde; minder dan lichaamstemperatuur smaakte hem niet. In mijn ervaring is die flessenwarmer prima te gebruiken. Ik vond 'm zelf iets te koud, als je precies naar de milliliters melk kijkt en rondde dus altijd af naar boven (bijvoorbeeld flesje van 150 cc stelde ik in op 170). Water kun je best opnieuw gebruiken, maar ik zou het er niet dagen in laten staan. Eind van de dag leegkieperen, volgende keer nieuw water erin, lijkt me oke.
Ik heb de digitale verwarmer ook. Vind hem superhandig! Gewoon 1 keer goed de handleiding lezen. Ik meet telkens met een flesje 30 ml water af en gooi dat in het (geleegde) apparaat. Let op: bij bevroren voeding moet er meer water in (150 ml), maar volgens mij had je dat al gelezen in de handleiding Succes!