Vanmiddag lekker even naar de stad met uk erbij. Daar zal ik ook moeten gaan voeden, spannend!!! Hoe doen jullie dat? Zomaar eruit floepen (de borst ), afschermen? 'Ze' zijn nogal aan de maat, dus hoofdje ervoor is geen optie. De vorige keer had ik een grote sjaal om, maar goed, dan zie je zelf dus ook niks. Zo getraind zijn we dan ook weer niet . We gaan met vrienden, ik zie het dus niet zitten om ff een pashokje in te duiken. Maar heb ook niet zo veel trek om ze tijdens hun broodje te trakteren op een blik op 'de jongens'.
Haha! Grote blik op de jongens. Moet even hardop lachen hier! Wat ik in het begin deed (ik zag anders ook niets met ervoor..) was een tafeltje achterin zoeken en dan in de hoek met mijn rug naar de mensen toe gaan zitten, mijn man aan de open kant of aan de kant waar de baby met zijn hoofdje ligt en dan gaan voeden. Als ik mijn borst eruit haal dan scherm ik hem even af met mijn hand en dan, hop hang ik hem er zo aan Als hij eenmaal aangelegd was dan wilde ik mijn man nog weleens vragen of hij een hydrofielluier erover heen wilde leggen. Ik ervaar op deze manier altijd best wat 'privacy'. Succes! Het komt vast goed.
Ik klem het hoekje van een hydrofiel onder mijn bh bandje en de schuin tegenover gestelde hoek onder mijn andere bh bandje. Dan ontstaat er een soort kuil waardoor ik de baby wel kan zien maar anderen niet. Hup baby eronder, net zo veel klungelen met aanleggen als ik wil en dan maar voeden.
Hier ook 'grote jongens' Ik zorg voor buiten de deur voeden voor een iets wijder shirt. Daar pruts ik dan mijn bh onder los kind bij de borst shirtje ietsjes omhoog en dan aanleggen. Je ziet praktisch niets (beetje buik). En ik ga ook altijd met mijn rug naar andere mensen toe zitten inderdaad. Evt. kinderwagen ervoor!
Tijdens aanleggen draai k me somS even half om voor de eters en ik doe t soms zoals Ratatosk maar echt alleen als er mensen bij zijn die k niet goed ken .. Sls k alleen met d kids bn floep ik em er zo uit... Tenminste ik hb meestal iets aan dat t makkelijk omlaag kan en baby hapt mega snel aan, niemand mag mijn tepel zien m'n ontblote borst achtja die zien ze ook als k m'n hempje aan hb dus doei kijk maar d andere kant op
Ik leg altijd een hydrofiel over het hoofdje van mijn dochter, dan drinkt ze sowieso een stuk rustiger (zonder laat ze telkens los om rond te kijken), niemand die dan wat kan zien.
In een drukke omgeving vaak een hydrofiele luier erover heen, maar zoals Andrea aangeeft, meer omdat onze kleine vent anders te veel is afgeleid! Merk wel dat als je het 'zo bescheiden' doet het soms meer reacties roept, hihi.. mensen zien dan niet altijd wat je aan het doen ben en lopen een beetje hun ogen achterna . Terwijl als je zonder een doekje voedt, mensen eerder wegkijken of doorlopen. Ik heb nog nooit gehad dat iemand echt zat te staren (ja kinderen, die vinden het bere interessant ) En mijn ervaring is hoe meer mensen en hoe drukker de omgeving, hoe minder het mensen opvalt! Hier wel twee kleine meiden (zo noem ik ze altijd )
Heb ze hier ook flink in de blouse en voed overal. Het maakt me dan niet uit wie wat ziet. Heb ook het idee dat meer mensen kijken als je loopt te prutsen met doeken, sjaals e.d. dan als je hem eruit floept en je kind gelijk aanlegt...of het kind zichzelf aanlegt, zoals de mijne tegenwoordig...krijg de kans niet of hij heeft al gehapt. Maar doe het in restaurants ook bij voorkeur in een hoekje of weggedraaid vnl voor de andere mensen. Soms een hydrofiel erover, maar meestal leg ik mijn hand op mijn borst boven mijn tepel. Moet doorgaans toch wil ik mijn tepel hoog genoeg houden voor Hugo om goed vast te blijven houden. Het maakt me overigens geen fluit uit wie er kijkt. De meeste mensen vinden het machtig interessant en vertederend. Boeiend... In huis voed ik bij voorkeur met beide borsten bloot, ook als er visite is.
Gelukt!! Viel achteraf gezien best nog wel mee Wijde blouse aan tijdens het voeden, doek erbij, ging prima. Hij dronk ook nog eens super goed. Ben hier echt heel blij mee want zo wordt het steeds makkelijker om ns weg te gaan
Wat fijn! De eerste keer is even spannend (je bent toch niet gewend om met blote borsten in het openbaar te zitten neem ik aan) maar daarna wordt het steeds makkelijker.
Ik heb vandaag even in het kantoor bij m'n vaders praktijk gevoed. Hemdje omhoog, blousje open, en je zag maximaal 5 cm2 borst, waar dan ook nog eens mijn dochter voor lag om te drinken. Geen punt dus! Ik probeer eigenlijk altijd wat handigs aan te trekken als ik in het openbaar moet voeden, en anders het shirt toch maar omhoog, jammer dan... Meestal is het meer buik/rug wat je dan ziet dan borst!
Ik heb zelden doekjes gebruikt om 'de jongens' (of ik vind eigenlijk: de meiden ) te bedekken tijdens het voeden. Alleen als ik op een terras in de zon zat gebruikte ik wel iets, vooral om de huid van baby en mij te beschermen tegen de zon. Ik deed meestal hemdje + shirt; hemdje omlaag en shirt omhoog, dan ben je nauwelijks bloot. Persoonlijk vind ik er niks mis mee als de bovenkant van een borst te zien is tijdens het voeden. De tepel zit eigenlijk altijd wel achter het hoofdje van de baby (of in de mond, natuurlijk) en die zwiept dus echt niet vol door het beeld van alle omstanders. TS: fijn dat het zo goed is gegaan! 't Is even zoeken zo in het begin, maar als je er wat ervaring mee hebt opgedaan word je toch weer een stukje mobieler. Geniet ervan!
Fijn dat je een goede ervaring hebt gehad De eerste keren was ik er druk mee bezig, uiteindelijk voedde ik vaak al zonder er bewust van te zijn haha. Wel altijd discreet.
Ik gebruik in het openbaar grote hydrofielen. Werkt super. Ze zijn 120x120 dus dat werkt een stuk prettiger dan die kleine. Ze zijn van het merk Aden + Anais.
ik heb eigenlijk altijd een topje met spagettibandjes onder mn shirt . deed dan de bovenste omhoog , onderste omlaag , kind aankoppelen en gaan met die banaan , niemand die was zag , heb n keer n paar minuten zitten kletsen met iemand en die had niet eens door wat ik deed eerste keer vond ik ook dood eng , Ise was toen 2 weekjes oud en toen zijn we bij de bijenkorf gaan zitten , zat helemaal te stressen dat ik gezien werd toen kwam er een vrouw naar me toe en die zei , meisje je doet het goed zo , niemand die wat ziet en ik meost vooral heel lang doorgaanmet bv geven . nja daar ging mijn onzekerheid en sindsdien heb ik lekker vol vertrouwen gevoed
Wat fijn dat het goed is gegaan! Geeft alleen maar meer moed voor de volgende keer. Ik heb gisteren in de binnenstad van Arnhem op een bankje gevoed...ook ik heb grote jongens (normaal cup E, nu G!!) maar...doe daar ook mijn voordeel mee haha, ik kan mijn shirt iets omhoog doen en doordat alles wat lager hangt kan ik haar laten aanhappen zonder dat er eigenlijk wat te zien is. Ik heb mijn rug iets naar de straatkant gedraaid en heb gewoon op mijn gemakkie gevoed. Ik merk dat als je er niet te moeilijk om doet mensen het niet eens zien. En als ze het zien heb ik tot op heden alleen maar complimenten gekregen. Gisteren liep er ook iemand langs die zei dat ze het super vond dat ik mijn kleine gewoon lekker aan het voeden was, haar man voegde er nog aan toe: vooral lekker lang doorgaan he! haha En dat te bedenken dat ik riep voordat ik de kleine spruit kreeg dat ik niet in het openbaar ging voeden...wat kan een mens veranderen.