Ik heb een zoontje van 7 weken en ik heb een paar vragen waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen. We hebben last gehad van spruw, gelukkig lijkt de behandeling hiervoor aan te slaan. Ik ben hierdoor echter even het gevoel kwijt voor de signalen van mijn zoontje. Door de spruw was voeden zo'n worsteling en was hij ook steeds moe. Ik wil nu proberen wat regelmaat in te bouwen. 's Nachts slaapt hij gelukkig goed, hij komt nog 1 of 2 keer voor een voeding, maar slaapt dan in z'n wiegje naast ons bed lekker verder. Overdag gaat het een stuk moeizamer. Ik twijfel steeds over of hij nog honger heeft of moe is. Ik probeer hem binnen 1/1,5 uur weer in z'n wiegje te leggen, maar hij valt overdag zo moeilijk in slaap. Ook als hij bij mij ligt valt hij zo moeizaam in slaap, ik loop dan maar rondjes door huis, hem wiegend. Vaak leg ik hem dan maar weer aan, dan drinkt hij nog een paar slokken. Dit gaat zo door tot hij uitgeput aan mijn borst in slaap valt. Hoe breng ik hier verandering in? Hoe troost ik hem en krijg ik hem in slaap zonder uren met hem rond te lopen? Hij heeft een speentje en dat lijkt soms wel te werken. 's Nachts heeft hij geen speen nodig. Hopelijk kunnen jullie me helpen, want ik vind het moeilijk om nu van hem te genieten en daar voel ik me ongelofelijk rot over.
Ik ben even vergeten hoe het zat met sprongetjes, regeldragen etc. Is dit vanaf het begin geweest? Heb je het idee dat hij effectief drinkt? Mijn dl vertoonde hetzelfde gedrag. Zij bleek een tekort tongriempje te hebben. Daarna ging het beter, maar ze heeft tot 6 mnd elke 2 uur gedronken, daarna liet ze 3 uur ertussen. Ook een moeilijke slaper tot de dag van vandaag. Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar soms zit het ook een beetje in het kind. Zou je misschien een draagdoek willen proberen? Dan hoef je hem niet steeds in je handen te houden. Dan hoef je ook niet zo bezig te zijn met wel of gene slaap. Dan voedt je hem en doet hem in de doek en klaar. Als dat een beetje lukt, bouw je langzaam de doek af ( of niet ) en dan ben je misschien inmiddels zo ver dat je de signalen herkent. Zijn er andere problemen? Reflux? Kiss? Ergens pijn? Krampjes?
Jongste had ik er toen aardig de regelmaat in. Na het slapen voeden, was ze een uurtje ongeveer wakker en zodra ze begon te jengelen of in haar oogjes wrijven, in de draagzak/draagdoek en wandelde ik haar in slaap. Ik moest wel in beweging blijven maar dat was de enige manier waarop ze kon slapen. Op die manier heel goed haar signalen leren kennen. Rond 3,5 maand haar overdag in bedje gaan leggen. Dat ging toen vrij gemakkelijk. Haar ook wel een tijd lang voor en na het slapen de borst gegeven.
Vrij normaal om een kind van die leeftijd borst te geven als het wakler wordt en dan half uur tot uur later weer aan de borst in slaap laten valldn. Probeer eens een draagdoek of ergonomisch draagsysteem.
Bedankt voor de reacties! De lactatiedeskundige komt straks weer. Het tongriempje is inderdaad mogelijk te kort gaf zij bij het vorige bezoek al aan, maar zij wilde uiteraard eerst de spruw aanpakken. Op haar advies gisteren ook met de draagdoek begonnen, dit werkte super! Zl heeft vrijwel de hele dag geslapen! Ik ben een bang dat we hem met al het gerommel van de afgelopen twee weken helemaal vermoeid hebben gemaakt. Heeft iemand enig idee hoe lang het zou kunnen duren voordat een baby die schade heeft ingehaald?
Wat fijn dat de draagdoek werkt. Mijn dl is bijna twee en bivakkeert nog regelmatig op mijn rug . Geen idee hoe lang dat zou duren. Maar probeer het ook een beetje los te laten. Als hij op deze manier goed en fijn slaapt is dat toch prima! Geniet ervan zou ik zeggen
k Vind 1 tot 1,5 uur op zijn lang! Laat hij dan pas tekenen van vermoeidheid zien? Mijn zoontje van vandaag precies 8 weken is soms na verschonen, voeden en heel even knuffelen alweer moe. Laat ik hem dan langer op duurt het veel langer voor hij in slaapt valt. Ik heb heel erg veel aan deze website gehad: Tips voor na de kraamtijd, rust, regelmaat en rituelen. | [Babyblog] Zat rond de 4 weken met een oververmoeide baby die alleen maar huilde en slecht dronk en sliep, toen vond ik die website en sindsdien gaat het echt geweldig goed!