Openbare toilet

Discussie in 'De lounge' gestart door MissMom, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben het met je eens dat je niet altijd je doos aanraakt en ik gebruik ook altijd een dikke prop papier. Maar wat dacht je van de bacterien die aan de doorspoelknop en de deurkruk etc... zitten? Die moet je ook aanraken, daar heeft een ander met zijn vieze poten aangezeten.

Ik was alleen niet mijn handen na het plassen als ik midden in de nacht naar de wc ga. Dan ben ik klaarwakker als ik water over mijn handen plens. De rest van alle keren wel. Ook als ik alleen thuis ben. Vind het echt vies als mensen dat niet doen. Bah!

Ik vind de wc's bij bijv. V&D, de Bijenkorf of de Hema niet altijd vies. (Soms wel natuurlijk). Maar vaak zit er een wc-juffrouw bij die kwartjes verzameld en die houd de wc ook steeds bij... Dus die vind ik vaak wel meevallen. Maar wat ik bij alle openbare toiletten doe voordat ik ga zitten: even wat wc-papier op de bril. Dan zit ik in ieder geval niet op de bril waar iedereen al met z'n (vieze) kont op heeft gezeten. Soms heb je ook weleens zo'n ding hangen waarmee je de bril even kan schoonmaken. Daar maak ik dan ook zeker gebruik van, en dan durf ik wel met mijn kont op de bril te zitten. Ik heb ook weleens ergens meegemaakt dat er een soort plastic boterhamzakjesspul op de bril zat. Dan moest je op een knop drukken en dan had jij een schoon stuk zeg maar, weet niet hoe ik dat duidelijker uit moet leggen... Ideaal.

Maar ik ga echt niet naar wc's in de trein en op het station en zo. Die zijn zo goor.

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ga nooit bij bv een tankstation, treinstation, openbaar toilet op straat of zo, wel bij de V&D of in een cafe. Daar zit vaak iemand die wat geld verdient en de toilette bijhoudt, dus valt het vaak wel mee. In een speeltuin heb ik nog nooit meegemaakt maar die tijd gaat zeker nog komen....brrrr als ik er al aan dénk :$. Verder pak ik altijd wc-papier mee om de kraan mee open en dicht te draaien en om daarna de kruk van de toegangsdeur weer te openen. Want kranen en krukken zijn nog veel smeriger dan de wc-bril vaak.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ja maar ik heb het over thuis he;) Op een openbaar toilet was ik wel mijn handen ivm die deurkruk ed. Thuis weet ik hoe schoon het wel of niet is.

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

OK!;)

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Nou, ik ben niet snel vies van dingen... maar wat denk je van de wc in het zwembad?

Klef wc-papier, het stinkt er naar pis wat ongetwijfelt komt door dat nietmand wil zitten. In die pis sta je dus met je blote voetjes.
    GATVER. Als ik daar ga hurk ik en ga meteen even onder de douche staan.

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Vind het wel grappig dat veel dames zeggen dat ze wcpapier gebruiken voor de kranen en deurklinken. Lijkt nu net of iedereen dat doet. En heb dat nog nooit iemand zien doen op een openbaar toilet.

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    IIEEUUWWW en dan al die glibberige haren op de vloer KOTS!
    Als ik ging zwemmen nam ik standaard slippers mee ook met zwemles van school vroeger.

Hahaha moet meteen aan iets denken, zag ooit eens een drolletje voorbij komen met zwemmen, was meteen klaar met zwemmen.:x

8. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Hmm helaas ben ik erg afhankelijk van openbare plees omdat ik een giga blaasprobleem heb. Ik moet áltijd! En ik ga dus ook overal. Vaak wel boven de plee hangen want die in de trein bijvoorbeeld zijn vaak echt te goor. Ben blij dat vriend een auto heeft tegenwoordig zodat we van het treinreizen af zijn. Ik pies trouwens nog liever in de bosjes dan op een openbare plee :(

@Zora,dat doe ik ook niet. Vind het ook raar. Als je je handen erna goed wast is het volgens mij ook prima.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Jaaah, zwembaden...Een vriendin van me heeft een tijd in een zwembad gewerkt, van die verhalen werd ik echt misselijk.
    Vooral als ze schoon moest maken (gaf ook les), zoveel haar in de putjes dat het net een toupetje leek, kinderen die les kregen met enorme snotklodders die opeens weer weg waren als ze boven water waren, spermaklodders in de kleedhokjes, zelfs een vrouw die ongesteld was en waar alles uit liep. Het ranzigste verhaal was nog wel dat er regelmatig in de wasbak werd gepoept...serieus, iemand die dus met zijn reet op de wasbak ging zitten en die volscheet. Vervolgens de kraan nog even liet lopen, waardoor de stront de afvoer blokkeerde en ze met van die handschoenen aan moest gaan roeren en prakken om dat weer door te laten lopen.

Ik heb ook nog wel eens een bijbaantje gehad als schoonmaakster. Was een keer iemand die zo'n lange reuzendrol had geproduceert dat het wel een banketstaaf leek, dat ding kon niet eens doorgetrokken worden. Sorry, maar dat heb ik de baas toen zelf maar op laten knappen, er zijn grenzen.

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    @ Jo79: Brrr, van jouw berichtje word ik een beetje onpasselijk. :$

11. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$:(

Je verwoordt het ook zo prachtig. Ik lig weer in een breuk om je. (ondanks de ranzigheid dat er staat.)

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat vraag ik me dus af.... Ik denk dat je van een koude kermis thuis komt als je het zou laten onderzoeken... ;) Er zijn hele volksstammen die hun handen niet wassen na het toiletgebruik. Ik denk juist dat er op zo'n duwstang nog veel meer en ook andere schadelijk bacterien zitten dan op de wc bril, daar kom je immers alleen met je billen/bovenbenen op, die in principe schoon zijn, en je handen (en die van andere mensen) zitten weet ik veel waar allemaal. (neuzen, monden, billen enz... )

Getver... Maar niet teveel over nadenken... :$

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.222
    6.664
    113
    Nou, ik ben er allemaal heel makkelijk in hoor. Ik heb heel wat verre reizen gemaakt, vaak onder erg primitieve omstandigheden en dan kan het je ook allemaal niets meer schelen. Niet te veel over nadenken. Ik heb er nooit iets aan overgehouden. Beetje weerstand kweken is goed.

Maar ik denk dat kleingeld viezer is dan een WC. Die laatste wordt tenminste nog schoongemaakt (in welke frequentie dan ook), maar kleingeld nooit.

14. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Zijn er dan geen beestjes enzo die alsnog over kunnen spingen...??? :D;)
    Vleesetende bacterien of luis ofzo???

15. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gatver!!! Jo79, zonder gekheid maar ik moest echt kokken van hoe je dat ook omschreef he(je kunt wel een wcboek schrijven haha), ik kan zo in plaatjes denken en kon me net op tijd vermannen om niet het nodige erbij te gaan ruiken BLÉÉÉGGGHH.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    wc papier is bewezen dat dat daar gewoon doorheen komt

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier ook een reiziger. Als je moet, dan moet je. En vergeleken met veel arme landen is het hier standaard brandschoon :D
    Ik kan er idd ook niet wakker van liggen!

18. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik lig er ook niet wakker van, echt, als ik moet, moet ik (vraag maar aan Edgeman whahaha). In Disneyland Parijs hebben ze trouwens van die papieren doeken die je over de bril heen kunt doen, best handig.

19. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    de vieste wc die ik altijd mee maak is de wc in de pathe rotterdam schouwburg.. top bioscoop maar gatverdamme wat een gore wc zeg bleeeeeeeeeeeeeeee sta ik daar met een wc papiertje de knoppen in te drukken hahahahh

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Probeer zo min mogelijk naar openbare toilet te gaan, maar kan het af en toe niet vermijden.

Moet echt elk uur (als het niet vaker is) plassen. Dus soms móet ik wel. Maar heb altijd hygienische doekjes bij en desinfecterende gel. Moet zeggen dat ik wel altijd ga zitten (tenzij het echt heel smerig is, maar dan ga ik liever in de bosjes zitten). Als ik over de bril hang krijg ik mijn blaas niet goed leeg en moet ik 10 min later weer.

Deel Deze Pagina