Aambeien wat kan de ha doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ben de gelukkige bezitter van aambeien:(
    Ik heb van de ha aambeienzalf gehad een zalf met lidocaine erin en een poeder. Die poeder krijg ik echt niet weg en ik gebruik nu roosvicee laxo, wat hetzelfde doet als dat poeder.
    Ik had zelfs op dit forum de tip van neusspray erop spuiten gebruikt.
    Ze zitten er nog en ik dacht dat het beter ging. Maar toen moest ik weer naar de wc en dat is zo'n hel.
    Ik zit er tijden achter elkaar.

Nu ga ik maandag naar de ha toe hiervoor. Mijn vraag is wat kan de ha nog voor me doen? ik wil zo graag weer normaal naar de wc. Geen pijn meer hebben. Iemand die dus hiermee naar de ha is geweest?

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Ik heb er ook heel vaak en veel last van gehad.. Kreeg ook movicolon en zalf.. Niets hielp!
    Nu had ik via via gehoord van curanol zalf.. Die kun je gewoon bij je apotheek aanvragen.
    Ik weet niet of je deze zalf al hebt, maar deze hielp me echt binnen 2 dagen van de pijn af! En na nog wat langer smeren waren ze weg!!
    Ik hoop dat je deze zalf nog niet gebruikt en dat je er net zoveel baat bij zal hebben als ik!
    Ik denk namelijk dat je HA niets meer kan doen.. (Bij mij toen niet in ieder geval)
    Sterkte ermee!

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    die zakjes maken je ontlasting zachter en zijn echt veeeeel effectiever dan roosvicee laxo.
    Knijper op je neus en drinken dus.( klinkt misschien lullig maar sommige dingen moeten nu eenmaal)

Ik heb ze ook een tijdje gebruikt en naar de wc gaan is echt een stuk prettiger!!
    Curanol kan ook helpen maar als de oorzaak harde ontlasting is moet je daar ook wat aan doen

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    ze kunnen verwijderd worden en dus kan de ha je doorsturen naar de chirurg.
    ik had getromboseerde aambeien en die had de ha opengesneden. schijnt iets vooroorlogs te zijn en zo voelde het ook!
    uiteindelijk heeft de chirurg me opgenomen 4 dagen ,met strikte bedrust en jawel, die neusspray (wel de goede he, geen zoutoplossing) elke 4 uur er tegenaan met gazen en coldpacks. En spuitjes tegen de pijn.
    iig, succes!!!

5. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Curanol werkt echt super! Je hebt er zalf en tabletten van. Vooral in combinatie ben je zo van de aambeien af. Sterkte ermee!

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Op curanol.nl kun je het zo zelf bestellen, zowel de tabletten als de zalf. Niet iedere apotheek verkoopt het standaard en op deze site koop je het rechtstreeks bij de producent. Werkt super (zowel het middel als het online kopen ;)).

7. Ellen291982

@chrystel helemaal gelijk heb je. Mijn ontlasting is alleen niet dik. ik had ook geen idee waarom ik dit kreeg. Ik had de aambei al even en geen last van gehad. Had wel diarree gehad en dat is volgens mij de boosdoener geweest dat het pijn ging doen

Even nog een vraagje. Ben er achter gekomen dat als ik de aambei aanraak dat totaal geen pijn doet. Een stukje verderop zit dus de pijn (niet bij mijn anus zelf). Kan dat?
    Mijn man denkt nu aan een kneuzing ofzo.

Ik heb geen harde ontlasting. hik er heel erg tegenaan om te peopen omdat het gewoon pijn doet hoe dun de ontlasting ook is. Het doet dus ergens anders pijn als bij mijn aambei zelf als ik dat steeds voel.

8. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ze kunnen ook door de HA op stiekjes gezet worden. Dat is al meerdere malen bij mijn vader gebeurs... Daarna sterven ze vanzelf af, ligt er ook aan of ze inwendig of uitwendig zijn!

9. Ellen291982

o ja bedankt voor de tip voor de curanol. had gehoopt dat deze cremes zouden helpen maar niet dus

@jufaman wat houd dat in precies?

10. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

doen ze dat met inwendige aambeien of uitwendige?

11. Dana

Dana Niet meer actief

volgens mij doen ze dat met inwendige aambeien. heb ik namelijk ook gehad, ik heb sinds de bevalling van mijn dochter nog een aambei (zeg maar gerust stuk darm) naar buiten hangen maar ik heb er geen last van. als ik er wel last van krijg laat ik hem weghalen, volgens mij is dat ook een optie, ook bij uitwendige aambeien.

maar ts, je geeft aan dat de pijn ergens anders zit, geef dat morgen in ieder geval aan bij je huisarts, straks zit het probleem ergens anders. het zou goed zijn als de ha naar beide plekken kijkt dan, de aambei en de pijnlijke plek.

12. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Ik heb ook curanol gebruikt, tabletten en zalf en vond het wel redelijk helpen, andere middeltjes hielpen namelijk helemaal niet meer bij mij.

13. Ellen291982

Nou gisteravond naar de hap geweest. Ik moest weer poepen en kon niet meer. Deed zoveel pijn en ik durfde het weer niet te laten gaan. Wou dat ik er een dag tussen had zitten dan kreeg alles een beetje rust. Had zaterdag wel gepoept, maar duurde ook erg lang. Maar goed ik mocht langskomen. Ben een beetje afgescheept. Ik had uitwendig niks zitten. Wel een huidflap (oude aambei). Dat was het en ik kon weer naar huis.
    Vanmorgen naar de ha geweest en maar goed dat ik ben gegaan. Het is geen aambei probleem maar ik heb een abces. Had idd aangegeven waar de pijn zat. Hetr was nog niet in de ergste stadium (ik moet er niet aan denken wat de pijn dan wel niet is als het erger is) Ik heb nu een antibiotica kuur gekregen. als ik geluk heb helpt die afdoende. Als ik pech heb word het erger en een soort steenpuist. Dan moest ik aan de bel trekken.

Meiden bekend met een abces bij de anus? (zijkant van de bips)

Vind het ook heel raar dat de hap post dit gister niet had kunnen zienn. Hij begon gelijk over dat er nu natuurlijk geen chirurg kon komen (huh wie zegt dat dan en wie zegt dat dat nodig is als je niet weet wat het wel is?). Hij keek even en voro ik mijn broek weer aanhad was hij weer weg.

Deel Deze Pagina