Hallo allemaal ! Mijn schoonvader werkt in de bieb en neemt vaak leuke boeken mee om te lezen. Nu mijn verlof is begonnen bood hij aan ook boeken voor mij mee te nemen. Wie weet leuke titels van boeken die je echt gelezen MOET hebben ? Alvast bedankt ! Groetjes, Nikki F
My sister's keeper - Jodi Picoult The Mermory Keepers Daughter - ? (is iig net uit) Ik weet niet hoe ze in het Nederlands heten. Zal zo nog ff een paar andere 'must reads' opschrijven.
de blanke masai van corinne hoffmann. gaat over een blanke vrouw die een man in afrika leert kennen en dan gaat ze daar wonen enz... echt een heel mooi boek! echt gebeurd..
Het vlinderkistje van Santa Montefiore Onder de ombuboom van Santa Montefiore Scharlaken rood en lelieblank van ---- Knielen op een bed violen van Jan Siebelink Bernini mysterie Da Vinci Code enz enz Pim
De Da Vinci Code is een leuk boek en momenteel lees ik verborgen tralies en gebroken cirkel van Hameeda Lakho. Gaat over Pakistaanse zusjes die naar Ned zijn gehaald door hun vader waarna de vader ze hier in Ned gevangen houdt. Hij vertelt de zusjes dat hun moeder is om gekomen. Jaren later komen ze er achter dat hun vader gelogen heeft en ontmoeten ze hun moeder.
Alleen met velen ! Is het ontroerende levensverhaal van Corrie Cornelia Catharina Meeuwisse, (Mijn oma). Vlak na de oorlog trouwde Corrie, met Jan Mak. Ze kregen elf kinderen. Mijn tante heeft het boek geschreven.
De wereld van sofie - Jostein Gaarder (een detective en een filosofie-geschiedenis in één) The hitchhiker's guide to the galaxy - Douglas Adams (erg grappig sf/fantasy, droge engelse humor) Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht - Mark Haddon (geschreven vanuit het perspectief van een jongetje met aspergerssyndroom, soort autisme.) In de ban van de ring - Tolkien Alle boeken van Terry Pratchett die gaan over de schijfwereld. En alle Harry Potter's natuurlijk.
3x Shopaholic van Sophie Kinsella Aanpakken van Sophie Kinsella Komt een vrouw bij de dokter van Kluun De Weduwnaar van Kluun etc
hoi hoi, alles van virginia andrews zoals bloemen op zolder etc liefs mandy ______________________ pendel: sonja: mrt '07 marie: dec 06
de boeken van kluun! hij heeft ook boek geschreven dat heet: help, ik heb mn vrouw zwanger gemaak!! dat boek ga ik zeker kopen als het zover is.. boeken van sophie kinsela en jill mansell, lekker luchtige boeken.
Hier ook een Kluun fan Verder Saskia Noort (De eetclub of de nieuwste Nwe buren) Heleen van Royen (daar moet je van houden) Jill Mansell (komische romantische boeken) Danielle Steel (ook romantisch, veel liefde..)
Hier even wat uitleg in het engels (solly) vinden over My Sister's Keeper: New York Times bestselling author Jodi Picoult is widely acclaimed for her keen insights into the hearts and minds of real people. Now she tells the emotionally riveting story of a family torn apart by conflicting needs and a passionate love that triumphs over human weakness. Anna is not sick, but she might as well be. By age thirteen, she has undergone countless surgeries, transfusions, and shots so that her older sister, Kate, can somehow fight the leukemia that has plagued her since childhood. The product of preimplantation genetic diagnosis, Anna was conceived as a bone marrow match for Kate a life and a role that she has never challenged...until now. Like most teenagers, Anna is beginning to question who she truly is. But unlike most teenagers, she has always been defined in terms of her sister and so Anna makes a decision that for most would be unthinkable, a decision that will tear her family apart and have perhaps fatal consequences for the sister she loves. My Sister's Keeper examines what it means to be a good parent, a good sister, a good person. Is it morally correct to do whatever it takes to save a child's life, even if that means infringing upon the rights of another? Is it worth trying to discover who you really are, if that quest makes you like yourself less? Should you follow your own heart, or let others lead you? Once again, in My Sister's Keeper, Jodi Picoult tackles a controversial real-life subject with grace, wisdom, and sensitivity. Hoop dat ze hem in NL hebben want het is echt een super interessant boek!!
Bedankt voor deze tips en informatie ! De serie van Dan Brown heb ik inderdaad ook gelezen. Ik vind de boeken echt geweldig ! Ja, en als juf van de bovenbouw moet je natuurlijk ook op de hoogte zijn van Harry Potter ... die heb ik ook allemaal al 4 keer uit ! ha ha ! Deze ideeen zijn in ieder geval super ! Kan ik mijn schoonvader op zoek laten gaan als hij terug is van vakantie ! Groetjes, Nikki F
Ik weet niet of je engels leest? Ik wel veel namelijk en ik weet dan niet altijd de nederlandse titel.. Maar goed mijn lijstje: North and South - Elizabeth Gaskell Pride and Prejudice - Jane Austen Knielen op een bed violen - Jan Siebelink (echt heel aangrijpen!) Het woud der verwachting - Hella S. Haasse Madame Bovary - Gustave Flaubert The Lord of the Rings - J.R.R. Tolkien Alle Narnia boeken - C.S. Lewis Eline Vere - Louis Couperus
Ik heb het boek in het Nederlands gelezen, het heet; De tweede dochter. Een super ontroerend boek! Toys