Ik zit erover te denken om mischien wel in het ziekenhuis te bevallen omdat dit mij het beste lijkt voor als er iets gebeurd en ook voor de eventuele pijnbestrijding, maar als je er zelf voor kiest om in t ziekenhuis te bevallen betaal je ook een deel zelf hoeveel hebben jullie hiervoor moeten betalen als ik vragen mag?
Even je verzekeringspolis raadplegen. Het verschilt per verzekering. Meestal wordt het vergoed in de aanvullende verzekering.
Ik heb gisteren op de site van mijn verzekering (zilveren kruis) gezien dat het 276.50 euro kost, waarvan ik met alleen het basispakket "een gedeelte" vergoed krijg. Hoeveel dat "gedeelte" is staat niet vermeld, maar vanaf de polis met twee sterren krijg je de helft vergoed. Bij 4 sterren krijg je alles vergoed. Het gaat mij dus in ieder geval meer dan 138 euro, maar minder dan 276 euro kosten. Groetjes Maris
ik ben bij zilveren krui verzekerd met een 3 sterren polis...Ik heb ene eigen bijdrage van 150 euro als ik zonder medische indicatie toch in het zkh wilen bevallen (en dat is de planning nu ook)
hahaha das leuk! ik kreeg enige tijd geleden de rekening van het zh 415.50! was dus foutje moest naar de verzekering gestuurd worden! gelukkig ben ik aanvullend verzekerd dus heb niks hoeven te betalen! Ik heb dit expres nog veranderd voor 1 jan gedaan! het was bij mij zoveel omdat ik in het zh moest blijven!
hier ben ik dus eigenlijk ook wel benieuwd naar, ik was eerst medisch dus ja dan is het moeten en dan kost het niets, toen ik niet meer medisch was, dacht ik joeppie thuis bevallen,.... leek me stukken beter, weeen thuis, lekker doen wat je wil, douchen etcetcetc, niet met je weeen de auto in enzo,.....en na de bevalling in mijn eigen vertrouwde omgeving,.... ook omdat men zegt, als je poliklinisch bevalt, je na een paar uurtjes al weer buiten staat, en dan weer de rit naar huis hebt, met je evt pijnen etcetcetc,.... dus daar bevallen en bezoek daar opvangen is er dan ook niet meer bij,..... toch heb ik nu zoiets van twijfel,..toch maar poliklinisch,.....je leest en hoort de laatste tijd zoveel dingen over het misgaan enzo,..... vrijdag maar ff met mijn verloskundige bespreken, maar ja in geval dat, wil ik dus ook weleens weten wat een poliklinische bevalling ong. gaat kosten
Ik stap per 1 januari over naar Groene land 4*. Mijn man zat daar al, dus overstappen naar groene land was zoiezo mijn plan, maar bij de 4* polis zit alles erin. Ook bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Ook heb ik geen eigen bijdrage meer bij de kraamzorg (a 3,60 per uur) Wij gaan via het collectief van Icare (kraamzorg etc) Betaal straks rond 118 euro volgens mij. Nu alleen nog hopen dat ik niet voor 1 januari beval (ben half jan. uitgerekend) Heb veel last van harde buiken, en mijn baarmoedermond lag bij de laatste controle nogal centraal ipv naar achteren, dus moet nu rust houden. Overigens zit ik op dit moment nog bij CZ. Alleen nog in een jongerenverzekering (die 2/3 jaar geleden nog prima aansloot bij mijn studentenleven en waar ik nooit meer naar gekeken heb) Zwangerschap zit daar dus niet in! (alleen de basis)
Ik zit bij het VGZ en ik heb helemaal geen rekening gekregen ik heb zelf aangegeven dat ik in het ziekenhuiswilde bevallen maar dat is uitgedraaid op een keizersnede dus ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft
goedenmorgen, ik was gisteren bij mijn vk en heb eens goed met haar gepraat over de bevalling, vertelde haar dat ik thuis wou bevallen, maar dat ik wat bedenkingen had, voor als het mis ging etcetc. ze heeft me wat dat betreft, goed gerustgesteld,.. ze vertelde mij of ik je nu in het ziekenhuis verlos of bij je thuis, het is ons vak, ze zal mij nooit thuis laten bevallen, mocht er iets van twijfel zijn, in dat geval, zorgen hun voor mij, ga ik met hun mee naar het ziekenhuis en hoef ik me nergens druk om te maken op dat moment,...en in het geval, dat er echt iets fout zit, regelen hun ambulance etcetc en dan ben ik dus binnen 5 minuten in het ziekenhuis. in dat geval word ik medisch, en dan kost het je allemaal niets. ook heb ik gevraagd hoe het zat als ik evt poliklinisch in het ZH wou bevallen, ze zei, dan moet je zelf, wanneer de tijd daar is, naar het ziekenhuis, verlossen we je daar vd baby, checken alles en wanneer alles in orde is ga je na een paar uur naar huis,..... de kosten, ze wist het niet precies, maar zei dat ik dit aan mn verzekering moest vragen, daar dit nogal verschilde,.... ze zei, het kost geloof ik iets van 370 euro en je verz betaald je hier een gedeelte van terug,.... ik zei haar dat ik erover na wou denken en ze zei, je kan het op het laatste moment beslissen,.... dus ik kijk het nog wel even aan, nu voel ik me zeker en wil het liever thuis, maar wie weet veranderd mijn gevoel nog,.......... wel lijkt het me lekker om niet heen en weer met de auto te hoeven,.. ivm weeen, lekken, evt vruchtwater of bloed verlies of wat dan ook,...... het had misschien anders geweest als je na de poliklinische bevalling langer in het zh zou vertoeven, dan kun je bijkomen, bezoek ontvangen etcetcetc, maar ja nu sta je ook weer binnen een paar uur buiten en moet je met je kind meteen over straat om naar huis te gaan ,. nou ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben,..... ik wel in ieder geval,......
Kheb niks bij hoeven betalen. ben verzekerd bij VGZ en het is meteen naar de verzekering toegegaan en heb er niks aan hoeven betalen zelf
Hoi Ik ben bij stad holland verzekerd (voorheen sr rotterdam). Ik ben wel in het ziekenhuis bevallen omdat ik geen risico wou lopen en het mij gewoon een veilig idee leek om daar te bevallen. Als je bij ons in het ziekenhuis bevalt zijn de kosten 258 euro,er werd bij mij 115 euro vergoed. Maar heb nog geen rekening gehad die zal vast nog wel komen.
ben bijna 4 maanden geleden in het ziekenhuis bevallen. verzekerd bij zilverenkruis 3* polis. De helft zou ik zel fmoeten betalen...heb nog steeds geen rekening gehad! Mmmmm....zou ik hem nog krijgen? Ik was niet medisch, wilde aan het eind niet meer heen, maar ben toch gegaan, na enige druk van VK(was geen kraamhulp, had 8cm, en ziekenhuis 5 min verderop met zusterhulp!), zou het dan als medisch opgegeven zijn? Maar dat was het totaal niet! kus miek
Ook ik heb geen rekening ge kregen met de helft van de vergoeding ( zilverkruis **) Ik weet niet of het medisch was..
Dat kan heel goed kloppen dat je nog geen rekening hebt gehad. Ik had tot vorige week ook nog geen rekening van de kraamzorg gehad (het gedeelte wat je zelf moet betalen) en dacht ook dat ik hem dan niet meer zou krijgen. Helaas wel dus . 8 maanden na de bevalling. Dus als ze in het ziekenhuis net zo traag zijn als bij de kraamzorg, kan het nog wel even duren voordat je de rekening hebt
Ik werk zelf bij Achmea Zorg (hier vallen Zilveren Kruis, Groene Land en PWZ onder) en ziekenhuizen zijn inderdaad heel traag mel declareren. Het kan ook zo zijn dat je achteraf toch een medische indicatie hebt gekregen waardoor je nooit een rekening zult zien. Wil je het zeker weten kan je altijd de VK vragen of je een medische indicatie hebt gehad. Had je geen medische indicatie dan kan je het beste afwachten of je nog een rekening krijgt. Ziekenhuizen kunnen namelijk ook nog weleens heel laks zijn met declareren en rekeningen sturen Groetjes, Tamara